[TUT/A] Montaż gniazda zapalniczki w 2-gim rzędzie

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

[TUT/A] Montaż gniazda zapalniczki w 2-gim rzędzie

#1 Post autor: GOTI »

Montaż gniazda zapalniczki dla pasażerów 2-go rzędu

Z racji tego, że jednak w Zafirze A brakuje z tyłu gniazda zapalniczki dla pasażerów podróżujących z tyłu postanowiłem sobie takowe zamontować :)

Pewnie wielu posiadaczy ZA boryka się z problemem "braku prądu" w gnieździe w bagażniku, więc na początku zalecam wymiane przekaźnika.
Znajduje się on za skrzynką z bezpiecznikami w kabinie - trzeba ją wyjąć (2x śruba TORX20) i w głębi można ujrzeć przekaźnik

Obrazek
Na zdjęciu widoczne jest już tylko gniazdo bez przekaźnika.

Oryginalny przekaźnik wygląda tak:
Obrazek Obrazek Obrazek

Ja zakupiłem taki przekaźnik (zamiennik):
Obrazek Obrazek Obrazek
Podobno taki montowany jest w Polonezie do świateł mijania

Kiedy mamy już prąd można zacząć montaż gniazda :)
(Pamiętajcie, aby przed jaką kolwiek pracą przy elektryce wyjąć przekaźnik/bezpiecznik lub odłączyć akumulator)

Zakupiłem wtyke do gniazda i pociągnąłem przewód od gniazda w bagażniku, aż do tyłu pod tunel.
Każdy musi indywidualnie przeciągnąć przewód jak mu będzie pasowało. Ja schowałem go pod plastikami w bagażniku, później poszedł pod szyną a na końcu trafił pod dywanik (ale jest on w końcowej fazie widoczny i to zostaje do poprawki - będe zmierzał ku temu aby był całkowicie nie widoczny, czyli pewnie trafi pod wykładzine)

Przewód poprowadzony, teraz pozostaje montaż gniazda.
Do tego celu trzeba zrobić otwór na gniazdo, ale trzeba uważać aby nie zrobić dziury w tunelu od nawiewu dlatego gniazdo powinno być montowane jak najniżej.
Do zrobienia otworu polecam otwornice, ale jak ktoś nie posiada to można tez dłubać wiertłem i nożykiem :D

Pozostaje tylko zlutować przewody w gnieździe i wtyce - trzeba pamiętać, aby robić wszystko z głową.
No i najważniejsze, gdy lutujemy przewody trzeba pamiętać gdzie jest + i -

W gnieździe:
+ płytka na wprost/na środku,
- blaszki po bokach
We wtyczce (tak samo)
+ bolec/środek
- blaszki po bokach

Otwór zrobiony, kable polutowane - teraz tylko trzeba zamontować na stałe gniazdo
Ja przymocowałem je na ciepłym kleju, ponieważ nie rozbierałem całego tunelu i nie miałem akurat gniazda ze śrubą mocującą. Ważne, że sie nie rusza.

Jak już wszystko jest na miejscu i mamy pewność iż wszystko zrobiliśmy dobrze dopiero teraz wpinamy przekaźnik/bezpiecznik czy też podłączamy akumulator i wkładamy wtyke do gniazda w bagażniku.

Oto jaki efekt ja uzyskałem:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mogłem zastosować inne gniazdo, ale akurat takie było w sklepie :)
Ważniejsze jest, że wkońcu "jest prąd" :lol:

Co najważniejsze prąd w gnieździe jest przez cały czas gdy auto pozostaje otwarte.
Kiedy tylko zamkne auto po ok. 3-ech sekundach następuje odcięcie dopływu.
Gdyby ktoś miał jakieś pytania, zapytania itp. to śmiało pytać.


Pozdrawiam
GOTI
Obrazek

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: bykmark »

Hmm:
1. Nie da się zamontować gniazda wyżej ( na wysokości tak jak na zdjęciu widzę że jest otwór fi 3 mm po prawej stronie)? Chodzi m o to żeby dzieci i inni pasażerowie z tyłu nie "kopali" po gnieździe zapalniczki ?

2. Nie lepiej i krócej jest pociągnąć zasilanie od gniazda zapalniczki z przodu ? lub położyć instalację aż do skrzynki bezpieczników tzn. od gniazda zapalniczki w 2-gim rzędzie poprzez śrdkowy tunel, następnie obok przewodu z zapalniczki i do skrzynki bezpieczników?

Tak myślę głośno :D bo też jestem na etapie ( jak znajdę tylko czas) montażu dodatkoego gniezda 12V w 2-gim rzędzie.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: GOTI »

No wiesz może i troszeczke wyżej mogłem to zrobić, ale nie za dużo
Gniazdo najprawdopodobnie będe zmieniał na zamykane - te za bardzo "wystaje" i rzuca sie w oczy

Myślałem na pociągnięciem od bezpieczników ale jakoś padło na gniazdo w bagażniku - przez zastosowanie wtyku zapalniczki zawsze moge ją wypiąc i miec tylko w bagażniku
Obrazek

pitbull601

#4 Post autor: pitbull601 »

super sprawa będe musiał też zamontować :piwo:

zlocisty
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 15 gru 2013, 21:44
Imię: Krystian
Lokalizacja: Piła
Auto: Zafira C 1.6 CDTI
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z16DTH

#5 Post autor: zlocisty »

A jeśli nie wymienię przekaźnika?

Czy gniazdo w bagażniku działa tylko w określonych sytuacjach, czy cały czas? Nie wystarczy że pociągnę przewody z bagażnika i założę nowe gniazdo?

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: GOTI »

Gniazdo w bagażniku jest na bezpieczniku i przekaźniku - jeżeli nie działa (a bezpiecznik dobry) to pozostaje wymiana przekaźnika ;)

Niby działa cały czas tj. od otwarcia auta, ale po jakimś czasie następuje odcięcie dopływu prądu - jaki jest to czas, tego niestety nie wiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#7 Post autor: Rybka »

U mnie przekaźnik od tylniego gniazda puszcza po 30min od zgaszenia autka, i nie ma znaczenia czy otwieramy drzwi czy siedzimy wewnątrz.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: GOTI »

A ja mam pewne pytanie do użytkowników ZA:
Czy Wy też tak macie, że jak podepniecie jakieś wadliwe urządzenie itp. rzeczy i następuje zwarcie to czy najpierw pali wam sie bezpiecznik czy przekaźnik?

Logiczna sprawa - następuje przeciążenie, bezpiecznik szczela i pozostaje wymiana na nowy.
U mnie jednak jest inaczej bo najpierw pada przekaźnik, albo bezpiecznik i przekaźnik :/
Obrazek

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: SD72 »

Mialem kiedys problem z gniazdem zapalniczki z przodu i zawsze jak cokolwiek podpiolem to palilo bezpiecznik

Wumiana gniazda zalatwila sprawe ;)
bazyliszek72

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: GOTI »

Samo gniazdo jest ok, bo wyjmowałem je i sprawdzałem po czym zostało dalej zamontowane (mowa oczywiście o gnieździe zapalniczki w bagażniku).
Problem powstaje gdy nastąpi jakieś przeciążenie, spięcie itd jak zwał tak zwał - pali sie wtedy albo sam przekaźnik (bezpiecznik cały) albo bezpiecznik i przekaźnik.

Co by jeszcze sprawdzić, bo jak dla nie sprawa nieco dziwna, że czasami bezpiecznika nie ruszy tylko przekaźnik sie przepala - a powinno być przecież na odwrót :>
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”