[TUT/A] OTWIERANIE SZYB Z PILOTA
Rybka
po pierwsze, świetny manual z tym otwieraniem szyb zrobiłeś...
a po drugie, piszę do Ciebie z jednym pytaniem...
W aucie posiadam zewnętrzny alarm w którym mam jedno wolne wyjście:
"NIEBIESKO-CZARNY
Jest to wyjście otwierania bagażnika, powodujące 1-sekundowe podanie masy za każdym naci-śnięciem przycisku 3 przez 3 sekundy. Podłączyć do mechanizmu otwierania bagażnika lub podobnego urządzenia. Maksymalny prąd na tym łączu 0.3 A.
Uwaga: W niektórych przypadkach niezbędny będzie zewnętrzny przekaźnik."
Czy jeśli w Twoim schemacie nr 1 robiłbym takie zmiany:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/i ... directlink
czyli zamiast stałej masy do przekaźnika daje sygnał masy z mojego alarmu, a zamiast plusowego sygnału zamykania stały plus
to myślisz że będzie to działać?
Pozostanie mi tylko wtedy mały problem z przeciągnięciem tego jednego przewodu do środka drzwi, ale to już może jakoś ogarnę
po pierwsze, świetny manual z tym otwieraniem szyb zrobiłeś...
a po drugie, piszę do Ciebie z jednym pytaniem...
W aucie posiadam zewnętrzny alarm w którym mam jedno wolne wyjście:
"NIEBIESKO-CZARNY
Jest to wyjście otwierania bagażnika, powodujące 1-sekundowe podanie masy za każdym naci-śnięciem przycisku 3 przez 3 sekundy. Podłączyć do mechanizmu otwierania bagażnika lub podobnego urządzenia. Maksymalny prąd na tym łączu 0.3 A.
Uwaga: W niektórych przypadkach niezbędny będzie zewnętrzny przekaźnik."
Czy jeśli w Twoim schemacie nr 1 robiłbym takie zmiany:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/i ... directlink
czyli zamiast stałej masy do przekaźnika daje sygnał masy z mojego alarmu, a zamiast plusowego sygnału zamykania stały plus
to myślisz że będzie to działać?
Pozostanie mi tylko wtedy mały problem z przeciągnięciem tego jednego przewodu do środka drzwi, ale to już może jakoś ogarnę
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Schemat jest ok, i będzie to działać tylko nie wiem czy impuls 1s wystarczy aby się otworzyły szyby do końca.
Ale to sprawdzisz, ewentualnie zrobisz podtrzymanie impulsu.
Problem będzie z puszczeniem przewodu przez przelotkę ale powinieneś dać radę.
Ten twój przewód z alarmu podepnij pod przekaźnik przez diodę prostowniczą.
Ale to sprawdzisz, ewentualnie zrobisz podtrzymanie impulsu.
Problem będzie z puszczeniem przewodu przez przelotkę ale powinieneś dać radę.
Ten twój przewód z alarmu podepnij pod przekaźnik przez diodę prostowniczą.
Rybka,
wielkie dzięki za podpowiedź.
Jeśli mi nic nie wypadnie, to w sobotę może się za to wezmę.
Mam nadzieje, że 1 sek. impuls wystarczy, bo przy przyuczonych szybach to chyba będzie tak, jak bym przytrzymał przycisk otwierania przez 1 sek, czyli szyba powinna zjechać.
Przez przelotkę to niestety chyba będzie się trzeba przewiercić...
I jeszcze jedno, ciężko zrobić taki układ podtrzymania impulsu?? masz może jakiś przykładowy schemat czegoś takiego?
wielkie dzięki za podpowiedź.
Jeśli mi nic nie wypadnie, to w sobotę może się za to wezmę.
Mam nadzieje, że 1 sek. impuls wystarczy, bo przy przyuczonych szybach to chyba będzie tak, jak bym przytrzymał przycisk otwierania przez 1 sek, czyli szyba powinna zjechać.
Przez przelotkę to niestety chyba będzie się trzeba przewiercić...
I jeszcze jedno, ciężko zrobić taki układ podtrzymania impulsu?? masz może jakiś przykładowy schemat czegoś takiego?
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Układ podtrzymania impulsu masz na pierwszej stronie w 2 schemacie.
Potrzebujesz 2 rezystory, tranzystor, diodę prostowniczą i kondensator.
Na schemacie podtrzymanie jest impulsu +12V (dodatniego) ale myślę że przy małej zmianie schematu uda się podtrzymać impuls -12V (ujemny)
Potrzebujesz 2 rezystory, tranzystor, diodę prostowniczą i kondensator.
Na schemacie podtrzymanie jest impulsu +12V (dodatniego) ale myślę że przy małej zmianie schematu uda się podtrzymać impuls -12V (ujemny)
Rybka,
jak myślisz, czy coś takiego będzie działać:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink
ew. bardzo proszę o jakieś wskazówki
jak myślisz, czy coś takiego będzie działać:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink
ew. bardzo proszę o jakieś wskazówki
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Zrobiłeś dwa błedy.
Układ nie zadziała wcale.
- Dałeś zaporowo diodę prostowniczą przy emiterze tranzystora.
- Układ podtrzymania nie zadziała, bo jest podpięty pod stałe zasilanie.
W wolnej chwili narysuję ci schemat jak to ma wyglądać.
Układ nie zadziała wcale.
- Dałeś zaporowo diodę prostowniczą przy emiterze tranzystora.
- Układ podtrzymania nie zadziała, bo jest podpięty pod stałe zasilanie.
W wolnej chwili narysuję ci schemat jak to ma wyglądać.
ok, będę wdzięczny za schemat
Narazie zrobiłem ten pierwszy schemacik, żeby sprawdzić, czy 1 s impuls wystarczy i mam nadzieje w sobotę rano go zamontuje i sprawdzę, ale jeśli impuls będzie za krótki, to na szybko skoczę do elektronicznego i będę kombinował dalej...
pisałeś mi, żebym w poprzednim wstawił jeszcze diodę na przewód z alarmu przed przekaźnikiem.
Czy dobrze wybrałem polaryzacje diody?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink
diodę umieściłem katodą w stronę przewodu alarmu
Sprawdzałem też podłączając pod akumulator i po podłączeniu jednej strony do +12, a tej z diodą do masy przekaźnik "cyka" więc chyba jest ok....
Narazie zrobiłem ten pierwszy schemacik, żeby sprawdzić, czy 1 s impuls wystarczy i mam nadzieje w sobotę rano go zamontuje i sprawdzę, ale jeśli impuls będzie za krótki, to na szybko skoczę do elektronicznego i będę kombinował dalej...
pisałeś mi, żebym w poprzednim wstawił jeszcze diodę na przewód z alarmu przed przekaźnikiem.
Czy dobrze wybrałem polaryzacje diody?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink
diodę umieściłem katodą w stronę przewodu alarmu
Sprawdzałem też podłączając pod akumulator i po podłączeniu jednej strony do +12, a tej z diodą do masy przekaźnik "cyka" więc chyba jest ok....
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Jeśli "cyka" to jestGelo-LBN pisze:Sprawdzałem też podłączając pod akumulator i po podłączeniu jednej strony do +12, a tej z diodą do masy przekaźnik "cyka" więc chyba jest ok...
Schemat na podtrzymanie impulsu masy.
np:
Dobrałem się wczoraj do centralki alarmu i niestety nie mam tego wyprowadzenia, a w złączu, w pinie w którym powinien być ten kabel niebiesko-czarny jest wyprowadzony kabel do kierunków. Sprawdzałem miernikiem w złączu wszystkie wolne (i na wszelki wypadek zajęte też) piny i w żadnym nie pojawia się ta masa po 3 s. przytrzymaniu klawisza....
na szczęście znalazłem inne wyjście, na którym po przytrzymaniu dwóch przycisków pojawia się masa i znika po ponownym ich wciśnięciu lub umieszczeniu kluczyka w stacyjce i to złącze postanowiłem wykorzystać.
Efekt (schemat 1):
http://youtu.be/vFNGhPCRdQU
narazie jeszcze podłączone na szybko w celu sprawdzenia, ale w weekend puszczę kabel przez przelotkę drzwi i wszystkie kable pochowam :)
na szczęście znalazłem inne wyjście, na którym po przytrzymaniu dwóch przycisków pojawia się masa i znika po ponownym ich wciśnięciu lub umieszczeniu kluczyka w stacyjce i to złącze postanowiłem wykorzystać.
Efekt (schemat 1):
http://youtu.be/vFNGhPCRdQU
narazie jeszcze podłączone na szybko w celu sprawdzenia, ale w weekend puszczę kabel przez przelotkę drzwi i wszystkie kable pochowam :)
Przepraszam za post pod postem, ale juz nie mogę edytować - jak by coś to proszę o scalenie.
Misja zakończona sukcesem.
Dziś umieściłem. przekaźnik w drzwiach - Wszystko ładnie działa.
Do przedostania sie przez przejściówkę drzwi (trąbę słonia) wykorzystałem wiazkę od czujników bocznych poduszek. U mnie bocznych nie ma, a wtyczka pod czujnik w drzwiach była, więc przeciąłem i zaizolowałem przewody czujnika w okolicach skrzynki bezpieczników a pozostałym kablem puściłem impuls z alarmu.
Wielkie dzięki za pomoc Rybka,
Misja zakończona sukcesem.
Dziś umieściłem. przekaźnik w drzwiach - Wszystko ładnie działa.
Do przedostania sie przez przejściówkę drzwi (trąbę słonia) wykorzystałem wiazkę od czujników bocznych poduszek. U mnie bocznych nie ma, a wtyczka pod czujnik w drzwiach była, więc przeciąłem i zaizolowałem przewody czujnika w okolicach skrzynki bezpieczników a pozostałym kablem puściłem impuls z alarmu.
Wielkie dzięki za pomoc Rybka,
hej
czy możecie sprawdzić czy uwas tez tak jest ze po kombinacji
otwórz-zamknij-zamknij-utwórz szyby uchylają sie do pewnego miejsca ??
u mnie przy 4 szyby wyglada to tak że po tej kombinacji
przód idze w dół a tył uchyla sie 5-10cm
a u kolegi 4szyby idą równo do 10cm w dół
czyli tak jakby uchylanie
czy możecie sprawdzić czy uwas tez tak jest ze po kombinacji
otwórz-zamknij-zamknij-utwórz szyby uchylają sie do pewnego miejsca ??
u mnie przy 4 szyby wyglada to tak że po tej kombinacji
przód idze w dół a tył uchyla sie 5-10cm
a u kolegi 4szyby idą równo do 10cm w dół
czyli tak jakby uchylanie
- GOTI
- Zafiromaniak
- Posty: 3401
- Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
- Auto: Insignia
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: A18XER
- Gender:
- Kontakt:
Masz na myśli oryginalnie czy po zamontowaniu układu?sadekkina pisze:hej
czy możecie sprawdzić czy uwas tez tak jest ze po kombinacji
otwórz-zamknij-zamknij-utwórz szyby uchylają sie do pewnego miejsca ??
u mnie przy 4 szyby wyglada to tak że po tej kombinacji
przód idze w dół a tył uchyla sie 5-10cm
a u kolegi 4szyby idą równo do 10cm w dół
czyli tak jakby uchylanie