[TUT/A] OTWIERANIE SZYB Z PILOTA

Wiadomość
Autor
sadekkina

#61 Post autor: sadekkina »

gdzie umieściłeś cały moduł ?

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#62 Post autor: SD72 »

Za glosnikiem w dolnej czesc drzwi .

Obrazek

Gelo-LBN

#63 Post autor: Gelo-LBN »

Rybka

po pierwsze, świetny manual z tym otwieraniem szyb zrobiłeś...

a po drugie, piszę do Ciebie z jednym pytaniem...


W aucie posiadam zewnętrzny alarm w którym mam jedno wolne wyjście:
"NIEBIESKO-CZARNY
Jest to wyjście otwierania bagażnika, powodujące 1-sekundowe podanie masy za każdym naci-śnięciem przycisku 3 przez 3 sekundy. Podłączyć do mechanizmu otwierania bagażnika lub podobnego urządzenia. Maksymalny prąd na tym łączu 0.3 A.
Uwaga: W niektórych przypadkach niezbędny będzie zewnętrzny przekaźnik."



Czy jeśli w Twoim schemacie nr 1 robiłbym takie zmiany:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/i ... directlink

czyli zamiast stałej masy do przekaźnika daje sygnał masy z mojego alarmu, a zamiast plusowego sygnału zamykania stały plus


to myślisz że będzie to działać?

Pozostanie mi tylko wtedy mały problem z przeciągnięciem tego jednego przewodu do środka drzwi, ale to już może jakoś ogarnę :)

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#64 Post autor: Rybka »

Schemat jest ok, i będzie to działać tylko nie wiem czy impuls 1s wystarczy aby się otworzyły szyby do końca.
Ale to sprawdzisz, ewentualnie zrobisz podtrzymanie impulsu.
Problem będzie z puszczeniem przewodu przez przelotkę ale powinieneś dać radę.
Ten twój przewód z alarmu podepnij pod przekaźnik przez diodę prostowniczą.

Gelo-LBN

#65 Post autor: Gelo-LBN »

Rybka,

wielkie dzięki za podpowiedź.
Jeśli mi nic nie wypadnie, to w sobotę może się za to wezmę.
Mam nadzieje, że 1 sek. impuls wystarczy, bo przy przyuczonych szybach to chyba będzie tak, jak bym przytrzymał przycisk otwierania przez 1 sek, czyli szyba powinna zjechać.

Przez przelotkę to niestety chyba będzie się trzeba przewiercić...

I jeszcze jedno, ciężko zrobić taki układ podtrzymania impulsu?? masz może jakiś przykładowy schemat czegoś takiego?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#66 Post autor: Rybka »

Układ podtrzymania impulsu masz na pierwszej stronie w 2 schemacie.
Potrzebujesz 2 rezystory, tranzystor, diodę prostowniczą i kondensator.
Na schemacie podtrzymanie jest impulsu +12V (dodatniego) ale myślę że przy małej zmianie schematu uda się podtrzymać impuls -12V (ujemny)

Gelo-LBN

#67 Post autor: Gelo-LBN »

Rybka,

jak myślisz, czy coś takiego będzie działać:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/D ... directlink

ew. bardzo proszę o jakieś wskazówki

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#68 Post autor: Rybka »

Zrobiłeś dwa błedy.
Układ nie zadziała wcale.
- Dałeś zaporowo diodę prostowniczą przy emiterze tranzystora.
- Układ podtrzymania nie zadziała, bo jest podpięty pod stałe zasilanie.
W wolnej chwili narysuję ci schemat jak to ma wyglądać.

Gelo-LBN

#69 Post autor: Gelo-LBN »

ok, będę wdzięczny za schemat


Narazie zrobiłem ten pierwszy schemacik, żeby sprawdzić, czy 1 s impuls wystarczy i mam nadzieje w sobotę rano go zamontuje i sprawdzę, ale jeśli impuls będzie za krótki, to na szybko skoczę do elektronicznego i będę kombinował dalej...

pisałeś mi, żebym w poprzednim wstawił jeszcze diodę na przewód z alarmu przed przekaźnikiem.

Czy dobrze wybrałem polaryzacje diody?

https://picasaweb.google.com/lh/photo/c ... directlink

diodę umieściłem katodą w stronę przewodu alarmu

Sprawdzałem też podłączając pod akumulator i po podłączeniu jednej strony do +12, a tej z diodą do masy przekaźnik "cyka" więc chyba jest ok....

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#70 Post autor: Rybka »

Gelo-LBN pisze:Sprawdzałem też podłączając pod akumulator i po podłączeniu jednej strony do +12, a tej z diodą do masy przekaźnik "cyka" więc chyba jest ok...
Jeśli "cyka" to jest :ok:

Schemat na podtrzymanie impulsu masy.

np:
Obrazek

Gelo-LBN

#71 Post autor: Gelo-LBN »

Dobrałem się wczoraj do centralki alarmu i niestety nie mam tego wyprowadzenia, a w złączu, w pinie w którym powinien być ten kabel niebiesko-czarny jest wyprowadzony kabel do kierunków. Sprawdzałem miernikiem w złączu wszystkie wolne (i na wszelki wypadek zajęte też) piny i w żadnym nie pojawia się ta masa po 3 s. przytrzymaniu klawisza....

na szczęście znalazłem inne wyjście, na którym po przytrzymaniu dwóch przycisków pojawia się masa i znika po ponownym ich wciśnięciu lub umieszczeniu kluczyka w stacyjce i to złącze postanowiłem wykorzystać.

Efekt (schemat 1):

http://youtu.be/vFNGhPCRdQU

narazie jeszcze podłączone na szybko w celu sprawdzenia, ale w weekend puszczę kabel przez przelotkę drzwi i wszystkie kable pochowam :):)

Gelo-LBN

#72 Post autor: Gelo-LBN »

Przepraszam za post pod postem, ale juz nie mogę edytować - jak by coś to proszę o scalenie.

Misja zakończona sukcesem.
Dziś umieściłem. przekaźnik w drzwiach - Wszystko ładnie działa.

Do przedostania sie przez przejściówkę drzwi (trąbę słonia) wykorzystałem wiazkę od czujników bocznych poduszek. U mnie bocznych nie ma, a wtyczka pod czujnik w drzwiach była, więc przeciąłem i zaizolowałem przewody czujnika w okolicach skrzynki bezpieczników a pozostałym kablem puściłem impuls z alarmu.

Wielkie dzięki za pomoc Rybka,

bartosz111

#73 Post autor: bartosz111 »

superos

sadekkina

#74 Post autor: sadekkina »

hej
czy możecie sprawdzić czy uwas tez tak jest ze po kombinacji
otwórz-zamknij-zamknij-utwórz szyby uchylają sie do pewnego miejsca ??
u mnie przy 4 szyby wyglada to tak że po tej kombinacji
przód idze w dół a tył uchyla sie 5-10cm

a u kolegi 4szyby idą równo do 10cm w dół :)
czyli tak jakby uchylanie :)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#75 Post autor: GOTI »

sadekkina pisze:hej
czy możecie sprawdzić czy uwas tez tak jest ze po kombinacji
otwórz-zamknij-zamknij-utwórz szyby uchylają sie do pewnego miejsca ??
u mnie przy 4 szyby wyglada to tak że po tej kombinacji
przód idze w dół a tył uchyla sie 5-10cm

a u kolegi 4szyby idą równo do 10cm w dół :)
czyli tak jakby uchylanie :)
Masz na myśli oryginalnie czy po zamontowaniu układu?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”