[TUT/A] Programowany czas pracy wycieraczek

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#61 Post autor: GOTI »

Przejrzałem poradnik oki i nie widze w nim nic dotyczącego przecinania pinu 9 (żółto-czarny przewód) :mysli:

Z manetki wychodzą 2 przewody, które m.in w Astrze, Omedze, Vectrze itd. trzeba wpiąć w przewód pinu 9. W Zafirze ten sposób nie działa.

Miałem dzisiaj wykonywać instalacje wg. poradnika, ale zastanawiają mnie te luźne przewody (obecnie wpięte w pin 9) - mógłby ktoś podzielić sie informacjami z montażu, co zrobić z tymi przewodami :?:
Obrazek

marektw

#62 Post autor: marektw »

Witam Wszystkich. Ze względu na duże zainteresowanie tematem o regulacji czasu pracy wycieraczek postanowiłem pokazać jak zrobiłem to w mojej zośce. Zaczynamy od zakupu przekażnika z omegi b o nr. 90 494 187 i uwaga bo tylko ten pasuje do naszej przeróbki ! oraz przełącznika wycieraczek z kółkiem w manetce o nr. 90 494 657 i też uwaga na ten nr. bo musi to być przełącznik z omegi b combi i mieć sterowanie do komputera (przynajmniej w moim przypadku). Do kompletu potrzebujemy jeszcze około 1mb przewodu 3x 0,75 30 cm kabla 1,5 3 szt. konektorów męskich i 6 szt. konektorów żeńskich koszulkę termokurczliwą lub taśmę izolacyjną cynę i lutownicę. Zaczynamy od rozebrania plastików wokół stacyjki i zdemontowania przełącznika wycieraczek następnie przeciągamy przewód 3żyłowy od przełącznika do skrzynki bezpiecznikowej. Do kabla brązowego pin6 dolutowujemy jeden kabel z naszego przewodu 3żyłowego , a na drugim jedo końcu montujemy konektor żeński. Teraz bierzemy drugi kabel z naszego przewodu i dolutowujemy go do kabla czarno/czerwonego pin3 i montujemy na drugim końcu konektor żeński. Następnie odnajdujemy kabel czarno/żółty pin9 i go przecinamy . Przecięty kabel od strony wiązki izolujemy (nie będzie potrzebny) a od strony wtyczki lutujemy razem z przewodem z nowej manetki. Drugi kabel z nowej manetki lutujemy razem z 3 kablem naszego przewodu a na drugim końcu montujemy połówkę konektora żeńskiego. (ja obciołem) Teraz przechodzimy do skrzynki bezpiecznikowej. Wyciągamy nasz dotychczasowy przekażnik wycieraczek . Podłączamy kabel który polutowaliśmy razem z brązowym do przekażnika na pin 31. Drugi kabel który był polutowany razem z czarno/czerwonym podłączamy na pin 53c. Ostatni kabel z wąską złączką podłączamy na pin 1. Teraz z kabla 1,5 robimy 3 równe mostki (wtyk męski - wtyk żeński) i podłączamy pierwszy w gnieżdzie przekażnika o nr.30 z nowym przekażnikiem o nr pin53e. Drugi mostek wkładamy w gniazdo przekażnika o nr87a i łączymy z nowym o nr pin 31b. Ostatni mostek dajemy do gniazda nr 87 i wpinamy do nowego przekażnika na pin 15. INFO. Na przekażniku są nr złącz przy każdej nóżce , natomiast w skrzynce trzeba odczytać według starego przekażnika. Wszystko śmiga aż miło i mamy regulację co 3sek.

Awatar użytkownika
toka
Mieszkaniec
Posty: 307
Rejestracja: 23 cze 2012, 23:33
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Model:

#63 Post autor: toka »

marektw, czy czytałeś poprzednie wpisy, czy skopiowałeś z googla?

marektw

#64 Post autor: marektw »

Czytałem i niestety nie znalazłem instrukcji podłączenia przekażnika z omegi ,a jedynie z vw gdzie podłączenie wygląda zupełnie inaczej. Natomiast opis wykonałem osobiście tak jak to podłączałem ,a nie "skopiowałem z googla"

Awatar użytkownika
toka
Mieszkaniec
Posty: 307
Rejestracja: 23 cze 2012, 23:33
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Model:

#65 Post autor: toka »

jeśli działa Ci to, to dobrze. masz jakiś zdjęcia z montażu?

marektw

#66 Post autor: marektw »

Postaram się wrzucić parę fotek Obrazek
Obrazek
Przekażnik przykleiłem taśmą dwustronną , idealnie tam pasuje.Obrazek
I gotoweObrazek
Posty pisane w krótkich odstępach czasu scalamy - Rybka :>
Ostatnio zmieniony 24 lut 2014, 19:29 przez marektw, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
toka
Mieszkaniec
Posty: 307
Rejestracja: 23 cze 2012, 23:33
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Model:

#67 Post autor: toka »

GOTI, chyba możemy już zacząć działać z tą manetką :)
marektw :piwo:

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#68 Post autor: GOTI »

Wypróbuje twój sposób na montaż manetki już w najbliższym wolnym czasie.
Wydaje mi sie łatwiejszy i prostszy niż ten przedstawiany przez oki ;)

Dyskusyjna jest tylko metoda umiejscowienia przekaźnika - ja spróbyje go ukryć a jak mi sie uda to zamontować w jakimś gnieździe :ok:

O efektach poinformuje :piwo:
Obrazek

marektw

#69 Post autor: marektw »

Metoda jest napewno prostsza i szybsza do wykonania , a z przekażnikiem to tak jak piszesz kwestia dyskusyjna. Największy plus tej modyfikacji to to że nasze autko "nie zapomina " ustawionego czasu :lol:

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#70 Post autor: GOTI »

Manetka zainstalowana i co najważniejsze regulacja czasowa działa :ok:
Świetna robota marektw :piwo:
Obrazek

marektw

#71 Post autor: marektw »

I o to chodzi ! Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#72 Post autor: GOTI »

Do swojej instalacji dokupiłem gniazdo przekaźnika (nie duży wydatek) i całość umieściłem za skrzynką z bezpiecznikami obok przekaźnika od gniazda zapalniczki w bagażniku.
Z racji, że nie miałem pomysłu jak go zamontować (i troche mi sie spieszyło) to jak na razie trzyma sie na trytytce - z czasem sie dopracuje, bo chodzi tutaj tylko o umiejscowienie ;)
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 lis 2015, 05:44 przez GOTI, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#73 Post autor: firek »

I mi wreszczie udało sie skompletować części-teraz będę mógł sprawdzić czy nie da sie tej przeróbki jeszcze ułatwic..:D

Jedno juz dzis sprwadziłem pod blokiem - brązowego przewodu z pinu 6 nie trzeba ciągnąc do bezpieczników z gniazda manetki ponieważ jest to przewód masowy-wystarczy wykożystać jedną z mas będących w pobliżu gniazda bezpieczników :D

Muszę jeszcze sprawdzić czy przekażnik zmieściłby się na wielkość w orginalnej skrzynce, np: w miejscu obok oryginału.
Pozdro

kocerbik

#74 Post autor: kocerbik »

Witam. Mam pytanie.Juz rok temu dokonalem tej modyfikacji zgodnie z powyzszymi zdjeciami.Caly zestaw dzaila na zainstalowanym przekazniku toprana 102 966 zamienika vw/opla.Taki mialem dostepny.Problempojawil sie przy wymianie tego przekaznika na oryginalny vw 357 955 531 zoznaczeniem 99.Wycieraczki maja tylko jedna pozycje regulacji-zalaczaja sie co ok 3 sekundy a manipulacja koleczkiem nic nie zmienia.Czy to wina przekaznika ( ew jego niesprawnosci)?ppozdrawiam

Rafał

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#75 Post autor: GOTI »

kocerbik pisze:Witam. Mam pytanie.Juz rok temu dokonalem tej modyfikacji zgodnie z powyzszymi zdjeciami.Caly zestaw dzaila na zainstalowanym przekazniku toprana 102 966 zamienika vw/opla.Taki mialem dostepny.Problempojawil sie przy wymianie tego przekaznika na oryginalny vw 357 955 531 zoznaczeniem 99.Wycieraczki maja tylko jedna pozycje regulacji-zalaczaja sie co ok 3 sekundy a manipulacja koleczkiem nic nie zmienia.Czy to wina przekaznika ( ew jego niesprawnosci)?ppozdrawiam

Rafał
Może nie tyle wina przekaźnika co umiejscowienie pinów.

Sprawdź podłączenie pinów z powyższym schematem od marektw (no chyba, że korzystałeś z innego) ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”