[TUT/A] Pilot do bramy i garazu - fotorelacja
: 11 lut 2009, 09:55
Juz od jakiegos czasu brakowalo mi udogodnienia bardzo powszechnego w samochodach amerykanskich, czyli zabudowanego w samochodzie pilota do otwierania bramy i garazu.
W autach zza wielkiej wody zwykle taki interfejsik jest zamontowany w klapce przeciwslonecznej, ale mi lepiej pasowalo wykorzystanie do tego celu lampki, latwo tam sie dostac do zasilania i nie potrzeba zbyt wiele przerabiac.
Zasilanie latwo wziac ze zlacza lampki. Sa 2 opcje:
pin 9 - stale zasilanie 12V
pin 2 - zasilanie wystepuje po przekreceniu kluczyka (czyli tak jak zapalniczka)
pin 8 - masa
Ja uzylem pinu 2. Jest to bezpieczniejsza opcja, bo w razie wlamania zlodziej nie otworzy sobie bramy, poza tym elektronika pilota nie obciaza stale akumulatora.
Dodatkowo pomiedzy pin 2 a styk zasilania pilota wlutowalem rezystor 470 Ohm, zawsze to jakies zabezpieczenie, bo instalacja samochodu po wlaczeniu silnika daje ponad 14V, a pilot nominalnie zasilany jest bateria 12V.
Tak wyglada lampka po zamontowaniu dodatkowych przyciskow:
Tak wyglada oryginalny pilot Nice Smilo:
Uzylem takich przelacznikow astabilnych:
Wazne, zeby przycisk byl odpowiednio duzy, aby latwo go bylo znalezc bez patrzenia.
Moje maja srednice 5mm.
Przelaczniki zaglutowalem klejem na goraco, zeby sie dobrze trzymaly obudowy lampki:
Tak wyglada plytka pilota Nice z dolutowanymi przewodami zasilania i do przyciskow:
Generalnie trzeba bardzo sie pilnowac przy lutowaniu. To jest montaz powierzchniowy, a co za tym idzie elementy sa bardzo male i nie mozna ladowac za duzo cyny.
Tak to wyglada po zmontowaniu calosci:
Mam nadzieje, ze komus sie to przyda. Naprawde wygodne w uzyciu, bo nie trzeba juz szukac pilota przy kluczach no i nie trzeba zmieniac baterii
Pierwotnie wrzucilem tego posta na forum opel24.com.
Moze by na tym forum wydzielic jakis dzial "Wlasne modyfikacje".
W autach zza wielkiej wody zwykle taki interfejsik jest zamontowany w klapce przeciwslonecznej, ale mi lepiej pasowalo wykorzystanie do tego celu lampki, latwo tam sie dostac do zasilania i nie potrzeba zbyt wiele przerabiac.
Zasilanie latwo wziac ze zlacza lampki. Sa 2 opcje:
pin 9 - stale zasilanie 12V
pin 2 - zasilanie wystepuje po przekreceniu kluczyka (czyli tak jak zapalniczka)
pin 8 - masa
Ja uzylem pinu 2. Jest to bezpieczniejsza opcja, bo w razie wlamania zlodziej nie otworzy sobie bramy, poza tym elektronika pilota nie obciaza stale akumulatora.
Dodatkowo pomiedzy pin 2 a styk zasilania pilota wlutowalem rezystor 470 Ohm, zawsze to jakies zabezpieczenie, bo instalacja samochodu po wlaczeniu silnika daje ponad 14V, a pilot nominalnie zasilany jest bateria 12V.
Tak wyglada lampka po zamontowaniu dodatkowych przyciskow:
Tak wyglada oryginalny pilot Nice Smilo:
Uzylem takich przelacznikow astabilnych:
Wazne, zeby przycisk byl odpowiednio duzy, aby latwo go bylo znalezc bez patrzenia.
Moje maja srednice 5mm.
Przelaczniki zaglutowalem klejem na goraco, zeby sie dobrze trzymaly obudowy lampki:
Tak wyglada plytka pilota Nice z dolutowanymi przewodami zasilania i do przyciskow:
Generalnie trzeba bardzo sie pilnowac przy lutowaniu. To jest montaz powierzchniowy, a co za tym idzie elementy sa bardzo male i nie mozna ladowac za duzo cyny.
Tak to wyglada po zmontowaniu calosci:
Mam nadzieje, ze komus sie to przyda. Naprawde wygodne w uzyciu, bo nie trzeba juz szukac pilota przy kluczach no i nie trzeba zmieniac baterii
Pierwotnie wrzucilem tego posta na forum opel24.com.
Moze by na tym forum wydzielic jakis dzial "Wlasne modyfikacje".