[TUT/A] OTWIERANIE SZYB Z PILOTA

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

[TUT/A] OTWIERANIE SZYB Z PILOTA

#1 Post autor: Rybka »

WITAM :piwo:

Przedstawie wam jak w tani i prosty sposób zrobić otwieranie szyb z pilota.
Jest to moja kolejna modyfikacja wykonana własnoręcznie i według mojego pomysłu.
Modyfikację można zrobić na dwa sposoby.
1) otwieranie szyb po każdym otwarciu z pilota guzika od otwierania
2) otwieranie szyb dopiero po wykonaniu sekwencji zamknij i otwórz

Modyfikację będziemy przeprowadzać w przodnich drzwiach od kierowcy.
- Demontujemy boczek drzwi.
Jak to zrobic pokazane mamy TUTAJ

Podpowiem tylko jak wyjąć kieszeń gdyż ciężko jest ją zdemontować
Ja znalazłem sposób na nią.
Po odkręceniu wkręta w kieszeni wkładamy płaski śrubokręt jak na fotce i mocno uderzamy od spodu w śrubokręt.
Bez obawy nic nie zepsujemy, a fajnie nam ona wyskoczy.
Obrazek
- po odkręceniu wszystkich wkrętów, odciągamy boczek do siebie aż puszczą nam wszystkie kołki
- boczek drzwi unosimy do góry,
- wyjmujemy zabezpieczenie linki klamki i zdejmujemy linkę - boczek odkładamy na bok
- delikatnie odklejamy folię z drzwi (uwaga by się nie rozdarła)

PIERWSZY SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Szyby będą się otwierać przy każdym otwieraniu auta z pilota.
Jeśli nie chcemy aby szyby się otwierały, to wystarczy dołączonym przełącznikiem wyłączyć naszą modyfikację.

Ten sposób jest najłatwiejszy lecz wymaga dodatkowego włącznika on/off którego musimy gdzieś usadowić w boczku drzwi.

Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- przewód 1 żyłowy w 2 kolorach po ok 1m
- dowolny przekaźnik zwierny na 12v
- diody prostownicze ( w zależności ile szyb chcemy żeby się otwierało tyle potrzebujemy diod prostowniczych)
- taśma izolacyjna
- lutownica, cyna, kalafonia
- opaski tasiemkowe
- włącznik ON/OFF wybieramy według gustu i sposobu montażu

SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - PIERWSZY SPOSÓB:


Obrazek

- Lutujemy do przekażnika 4 przewody po ok 1m
- W wiązce od silnika szyb znajdziemy stały plus 12v oraz masę
Obrazek
- W wiązce idącej do zamka szukamy przewodu koloru czarnego z czerwonym paskiem, jest to sygnał otwierania ( w trakcie otwierania na tym przewodzie chwilowo pojawia się 12v)
Obrazek
- Ostatni kabel lutujemy do włącznika ON/OFF
- Z włącznika ON/OFF lutujemy przewód do diod prostowniczych. (pamiętajmy o kierunku przepływu prądu, by nie przylutować diod zaporowo)
Diod prostowniczych ma być tyle ile chcemy żeby się szyb otwierało. (ja dałem 2)
- Przewód z diodami przeciągamy w okolicę włącznika sterowania szyb.
Przewodem z diod łączymy pod wybrane szyby które mają nam się otwierać po otwarciu auta z pilota.(ja wybrałem sam przód) ( kolory szyb podane w schemacie)
- Montujemy gdzie się nam podoba włącznik ON/OFF
Włącznik będzie nam służył do tego żeby można było wyłączyć otwieranie szyb z pilota np. w zimie.
- Montujemy tapicerkę w odwrotnej kolejności niż demontowaliśmy.


:!: :!: :!: WAŻNE INFORMACJE :!: :!: :!:

Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.



DRUGI SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Ten sposób nie otwiera szyb przy każdym otwarciu auta.
Aby otworzyć szyby z pilota trzeba zrobić pewną sekwencję guzikiem zamknij/otwórz
Np:
Mając otwarte auto:
- wystarczy zamknąć z pilota i otworzyć (na otwarcie mamy ok 10s)
Mając zamknięte auto:
- wystarczy otworzyć auto (szyby się nie otworzą), zamknąć auto oraz powtórnie otworzyć (szyby już się otworzą) - na powtórne otwarcie mamy ok 10s


Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- 5 szt. przewodów najlepiej każdy w innym kolorze
- 2 szt. dowolne przekaźniki zwierne 12v
- rezystor 1 (kilo ohm)
- rezystor 10 (kilo ohm)
- tranzystor BC547 lub BC548
- kondensator 16v (volt) 470 uF (mikro Farada)
- płytkę uniwersalną
- małą obudowę
- 5 diod prostowniczych
- lutownica, cyna, taśma izolacyjna, klej na gorąco

SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - DRUGI SPOSÓB:

Obrazek
W MIEJSCU PRZECIĘCIA LINI NIE MA WĘZŁA.
- lutujemy nasz moduł na płytce uniwersalnej według schematu
Obrazek
Tranzystor ma tak wyprowadzenia
Obrazek
- miejsca lutownicze zalewamy klejem na gorąco
- montujemy moduł w obudowie
Obrazek
- wyprowadzone przewody łączymy według schematu
- sygnał zamykania i otwierania znajduje się w wiązce idącej do zamka
- stały plus 12v i masę mamy w wiązce do silnika szyb
- ostatni przewód prowadzimy do włącznika szyb i pod niego się podpinamy
(kolory przewodów mamy opisane na schemacie na samej górze)

:!: :!: :!: WAŻNE INFORMACJE :!: :!: :!:

Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.


FILMIK JAK TO DZIAŁA MOŻNA ZOBACZYĆ TUTAJ

Przepraszam za jakość fotek, ale robione tym co było pod ręką czyli telefonem.
Dzięki za uwagę :piwo:


Troszkę poprawiłem i poskładałem w całość.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2017, 22:59 przez Rybka, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: SD72 »

A nie ma czegos bez takiego rozbierania drzwi ?

Cos podobnego do modulu zamykania :)

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#3 Post autor: Rybka »

Można to też montować do sterownika centralnego zamka lub do "multimetra" bo mamy tam sygnał otwarcia drzwi, mamy stały plus i masę tylko nie mamy wyjścia na szyby za włącznikiem.
Czyli i tak demontaż boczku drzwi by musiał być, a dodatkowym problemem by było przeciągnięcie jednego przewodu z kabiny do drzwi przez tą przelotkę.

Moje rozwiązanie jest najprostsze z możliwych.
A demontaż boczka drzwi nie jest trudny ;)

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: GOTI »

Wszystko fajnie tylko moje pytanie brzmi czy dało by rade aby szyby otwierały sie dopiero po drugim "otworzeniu" z pilota?
Obrazek

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#5 Post autor: kamil12luty »

GOTI pisze:Wszystko fajnie tylko moje pytanie brzmi czy dało by rade aby szyby otwierały sie dopiero po drugim "otworzeniu" z pilota?
duzo lepsze rozwiązanie

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#6 Post autor: Rybka »

GOTI pisze:Wszystko fajnie tylko moje pytanie brzmi czy dało by rade aby szyby otwierały sie dopiero po drugim "otworzeniu" z pilota?
Nie ma takiej możliwości, ponieważ sygnał otwierania jest tylko jeden.
Ponowne naciśnięcie guzika otwierania nie daje żadnego impulsu - sterownik centralnego zamka milczy.

Tak samo z przytrzymaniem guzika otwierania, też nic nie daje.
Szkoda bo jeśli by był 2 sygnał z otwierania to nie otwierały by się szyby za każdym razem.
Dlatego jak na razie otwieranie szyb można wyłączyć tylko włącznikiem ON/OFF

Będe w tej sprawie cosik myślał, temat jest otwarty więc na forum są na pewno elektronicy.
Może oni znajdą jakiś sposób i coś podpowiedzą.

Jednak jest taka możliwość ;)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2013, 16:48 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#7 Post autor: kamil12luty »

ciekawe jak to rozwiązali w mondeo mk3 bo tam przytrzymanie guzka otwierało szyby

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#8 Post autor: Rybka »

kamil12luty pisze:ciekawe jak to rozwiązali w mondeo mk3 bo tam przytrzymanie guzka otwierało szyby
Pewnie nie tylko w Mondeo przytrzymanie guzika otwiera szyby.
Ja robiłem moda pod sterownik centralnego zamka z Opla. (fabryczny)
A w nim na dzień dzisiejszy inaczej się nie da tego rozwiązać.

To nie zmienia faktu że nie będe kombinował dalej z tym.
Jeśli cosik wymyślę innego to napisze, jak na razie to w głowie pustka. :lol:

No i wymyśliłem ;)
Ostatnio zmieniony 25 sie 2013, 16:50 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: GOTI »

No teraz to o wiele lepiej :ok:
Tylko kurcze w moim przypadku mam nieorginalny alarm który za każdym razem (otwieranie i zamykanie) "pipczy" po kilka razy no ale pomysł o wiele lepszy.

Działaj, działaj i czekamy na efekty ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#10 Post autor: Rybka »

GOTI pisze:Tylko kurcze w moim przypadku mam nieorginalny alarm który za każdym razem (otwieranie i zamykanie) "pipczy" po kilka razy
Jeśli masz nieoryginalny alarm to pewnie jest w nim też funkcja "ciche załączanie i wyłączanie alarmu".
A w dodatku jeśli w alarmie masz jeszcze dodatkowy wolny kanał to sprawa jeszcze łatwiejsza z otwieraniem szyb u ciebie.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: GOTI »

Z tego co kojarze to ty chyba masz schemat mojego alarmu (wysyłałem ci kiedyś odnośnie domykania szyb na ryglowaniu). Jeżeli jeszcze go masz to zobacz, bo ja niestety na chwile obecną nie mam dostępu do tej instrukcji
Obrazek

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#12 Post autor: firek »

Rybka, a może mógłbys porobić gotowe moduliki i wystawic na giełdzie??
Ja pisze się na wersje DRUGĄ.

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#13 Post autor: Rybka »

Teraz nie mam czasu na takie rzeczy.
Pracuje po 10 godz i nie mam jak.
Ale jak znajde czas to ci to zrobię po kosztach części.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#14 Post autor: firek »

Rybka, dzieki z góry , będę sie musiał na jakis podkrpacki spocik wybrać coby sie odwzajemnić :piwo:

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#15 Post autor: Rybka »

firek pisze:Rybka, dzieki z góry , będę sie musiał na jakis podkrpacki spocik wybrać coby sie odwzajemnić :piwo:
Żaden problem. W wolnej chwili zlutuje ci ten układzik.
A na spocik oczywiście zapraszam.

Ok ale tyle pisania bo robimy :ot: i będe musiał się sam przywołać do porządku :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”