[TUT/A] OTWIERANIE SZYB Z PILOTA
: 08 sie 2013, 22:25
WITAM
Przedstawie wam jak w tani i prosty sposób zrobić otwieranie szyb z pilota.
Jest to moja kolejna modyfikacja wykonana własnoręcznie i według mojego pomysłu.
Modyfikację można zrobić na dwa sposoby.
1) otwieranie szyb po każdym otwarciu z pilota guzika od otwierania
2) otwieranie szyb dopiero po wykonaniu sekwencji zamknij i otwórz
Modyfikację będziemy przeprowadzać w przodnich drzwiach od kierowcy.
- Demontujemy boczek drzwi.
Jak to zrobic pokazane mamy TUTAJ
Podpowiem tylko jak wyjąć kieszeń gdyż ciężko jest ją zdemontować
Ja znalazłem sposób na nią.
Po odkręceniu wkręta w kieszeni wkładamy płaski śrubokręt jak na fotce i mocno uderzamy od spodu w śrubokręt.
Bez obawy nic nie zepsujemy, a fajnie nam ona wyskoczy.
- po odkręceniu wszystkich wkrętów, odciągamy boczek do siebie aż puszczą nam wszystkie kołki
- boczek drzwi unosimy do góry,
- wyjmujemy zabezpieczenie linki klamki i zdejmujemy linkę - boczek odkładamy na bok
- delikatnie odklejamy folię z drzwi (uwaga by się nie rozdarła)
PIERWSZY SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Szyby będą się otwierać przy każdym otwieraniu auta z pilota.
Jeśli nie chcemy aby szyby się otwierały, to wystarczy dołączonym przełącznikiem wyłączyć naszą modyfikację.
Ten sposób jest najłatwiejszy lecz wymaga dodatkowego włącznika on/off którego musimy gdzieś usadowić w boczku drzwi.
Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- przewód 1 żyłowy w 2 kolorach po ok 1m
- dowolny przekaźnik zwierny na 12v
- diody prostownicze ( w zależności ile szyb chcemy żeby się otwierało tyle potrzebujemy diod prostowniczych)
- taśma izolacyjna
- lutownica, cyna, kalafonia
- opaski tasiemkowe
- włącznik ON/OFF wybieramy według gustu i sposobu montażu
SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - PIERWSZY SPOSÓB:
- Lutujemy do przekażnika 4 przewody po ok 1m
- W wiązce od silnika szyb znajdziemy stały plus 12v oraz masę
- W wiązce idącej do zamka szukamy przewodu koloru czarnego z czerwonym paskiem, jest to sygnał otwierania ( w trakcie otwierania na tym przewodzie chwilowo pojawia się 12v)
- Ostatni kabel lutujemy do włącznika ON/OFF
- Z włącznika ON/OFF lutujemy przewód do diod prostowniczych. (pamiętajmy o kierunku przepływu prądu, by nie przylutować diod zaporowo)
Diod prostowniczych ma być tyle ile chcemy żeby się szyb otwierało. (ja dałem 2)
- Przewód z diodami przeciągamy w okolicę włącznika sterowania szyb.
Przewodem z diod łączymy pod wybrane szyby które mają nam się otwierać po otwarciu auta z pilota.(ja wybrałem sam przód) ( kolory szyb podane w schemacie)
- Montujemy gdzie się nam podoba włącznik ON/OFF
Włącznik będzie nam służył do tego żeby można było wyłączyć otwieranie szyb z pilota np. w zimie.
- Montujemy tapicerkę w odwrotnej kolejności niż demontowaliśmy.
WAŻNE INFORMACJE
Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.
DRUGI SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Ten sposób nie otwiera szyb przy każdym otwarciu auta.
Aby otworzyć szyby z pilota trzeba zrobić pewną sekwencję guzikiem zamknij/otwórz
Np:
Mając otwarte auto:
- wystarczy zamknąć z pilota i otworzyć (na otwarcie mamy ok 10s)
Mając zamknięte auto:
- wystarczy otworzyć auto (szyby się nie otworzą), zamknąć auto oraz powtórnie otworzyć (szyby już się otworzą) - na powtórne otwarcie mamy ok 10s
Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- 5 szt. przewodów najlepiej każdy w innym kolorze
- 2 szt. dowolne przekaźniki zwierne 12v
- rezystor 1 (kilo ohm)
- rezystor 10 (kilo ohm)
- tranzystor BC547 lub BC548
- kondensator 16v (volt) 470 uF (mikro Farada)
- płytkę uniwersalną
- małą obudowę
- 5 diod prostowniczych
- lutownica, cyna, taśma izolacyjna, klej na gorąco
SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - DRUGI SPOSÓB:
W MIEJSCU PRZECIĘCIA LINI NIE MA WĘZŁA.
- lutujemy nasz moduł na płytce uniwersalnej według schematu
Tranzystor ma tak wyprowadzenia
- miejsca lutownicze zalewamy klejem na gorąco
- montujemy moduł w obudowie
- wyprowadzone przewody łączymy według schematu
- sygnał zamykania i otwierania znajduje się w wiązce idącej do zamka
- stały plus 12v i masę mamy w wiązce do silnika szyb
- ostatni przewód prowadzimy do włącznika szyb i pod niego się podpinamy
(kolory przewodów mamy opisane na schemacie na samej górze)
WAŻNE INFORMACJE
Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.
FILMIK JAK TO DZIAŁA MOŻNA ZOBACZYĆ TUTAJ
Przepraszam za jakość fotek, ale robione tym co było pod ręką czyli telefonem.
Dzięki za uwagę
Troszkę poprawiłem i poskładałem w całość.
Przedstawie wam jak w tani i prosty sposób zrobić otwieranie szyb z pilota.
Jest to moja kolejna modyfikacja wykonana własnoręcznie i według mojego pomysłu.
Modyfikację można zrobić na dwa sposoby.
1) otwieranie szyb po każdym otwarciu z pilota guzika od otwierania
2) otwieranie szyb dopiero po wykonaniu sekwencji zamknij i otwórz
Modyfikację będziemy przeprowadzać w przodnich drzwiach od kierowcy.
- Demontujemy boczek drzwi.
Jak to zrobic pokazane mamy TUTAJ
Podpowiem tylko jak wyjąć kieszeń gdyż ciężko jest ją zdemontować
Ja znalazłem sposób na nią.
Po odkręceniu wkręta w kieszeni wkładamy płaski śrubokręt jak na fotce i mocno uderzamy od spodu w śrubokręt.
Bez obawy nic nie zepsujemy, a fajnie nam ona wyskoczy.
- po odkręceniu wszystkich wkrętów, odciągamy boczek do siebie aż puszczą nam wszystkie kołki
- boczek drzwi unosimy do góry,
- wyjmujemy zabezpieczenie linki klamki i zdejmujemy linkę - boczek odkładamy na bok
- delikatnie odklejamy folię z drzwi (uwaga by się nie rozdarła)
PIERWSZY SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Szyby będą się otwierać przy każdym otwieraniu auta z pilota.
Jeśli nie chcemy aby szyby się otwierały, to wystarczy dołączonym przełącznikiem wyłączyć naszą modyfikację.
Ten sposób jest najłatwiejszy lecz wymaga dodatkowego włącznika on/off którego musimy gdzieś usadowić w boczku drzwi.
Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- przewód 1 żyłowy w 2 kolorach po ok 1m
- dowolny przekaźnik zwierny na 12v
- diody prostownicze ( w zależności ile szyb chcemy żeby się otwierało tyle potrzebujemy diod prostowniczych)
- taśma izolacyjna
- lutownica, cyna, kalafonia
- opaski tasiemkowe
- włącznik ON/OFF wybieramy według gustu i sposobu montażu
SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - PIERWSZY SPOSÓB:
- Lutujemy do przekażnika 4 przewody po ok 1m
- W wiązce od silnika szyb znajdziemy stały plus 12v oraz masę
- W wiązce idącej do zamka szukamy przewodu koloru czarnego z czerwonym paskiem, jest to sygnał otwierania ( w trakcie otwierania na tym przewodzie chwilowo pojawia się 12v)
- Ostatni kabel lutujemy do włącznika ON/OFF
- Z włącznika ON/OFF lutujemy przewód do diod prostowniczych. (pamiętajmy o kierunku przepływu prądu, by nie przylutować diod zaporowo)
Diod prostowniczych ma być tyle ile chcemy żeby się szyb otwierało. (ja dałem 2)
- Przewód z diodami przeciągamy w okolicę włącznika sterowania szyb.
Przewodem z diod łączymy pod wybrane szyby które mają nam się otwierać po otwarciu auta z pilota.(ja wybrałem sam przód) ( kolory szyb podane w schemacie)
- Montujemy gdzie się nam podoba włącznik ON/OFF
Włącznik będzie nam służył do tego żeby można było wyłączyć otwieranie szyb z pilota np. w zimie.
- Montujemy tapicerkę w odwrotnej kolejności niż demontowaliśmy.
WAŻNE INFORMACJE
Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.
DRUGI SPOSÓB NA OTWIERANIE SZYB
Ten sposób nie otwiera szyb przy każdym otwarciu auta.
Aby otworzyć szyby z pilota trzeba zrobić pewną sekwencję guzikiem zamknij/otwórz
Np:
Mając otwarte auto:
- wystarczy zamknąć z pilota i otworzyć (na otwarcie mamy ok 10s)
Mając zamknięte auto:
- wystarczy otworzyć auto (szyby się nie otworzą), zamknąć auto oraz powtórnie otworzyć (szyby już się otworzą) - na powtórne otwarcie mamy ok 10s
Do tej modyfikacji potrzebować będziemy:
- 5 szt. przewodów najlepiej każdy w innym kolorze
- 2 szt. dowolne przekaźniki zwierne 12v
- rezystor 1 (kilo ohm)
- rezystor 10 (kilo ohm)
- tranzystor BC547 lub BC548
- kondensator 16v (volt) 470 uF (mikro Farada)
- płytkę uniwersalną
- małą obudowę
- 5 diod prostowniczych
- lutownica, cyna, taśma izolacyjna, klej na gorąco
SCHEMAT OTWIERANIA SZYB Z PILOTA - DRUGI SPOSÓB:
W MIEJSCU PRZECIĘCIA LINI NIE MA WĘZŁA.
- lutujemy nasz moduł na płytce uniwersalnej według schematu
Tranzystor ma tak wyprowadzenia
- miejsca lutownicze zalewamy klejem na gorąco
- montujemy moduł w obudowie
- wyprowadzone przewody łączymy według schematu
- sygnał zamykania i otwierania znajduje się w wiązce idącej do zamka
- stały plus 12v i masę mamy w wiązce do silnika szyb
- ostatni przewód prowadzimy do włącznika szyb i pod niego się podpinamy
(kolory przewodów mamy opisane na schemacie na samej górze)
WAŻNE INFORMACJE
Żeby nasza modyfikacja działała to musimy mieć przyuczone szyby, tzn krótki naciśnięcie na guzik np. zamykania szyb zamyka ją do samego końca.
Jeśli posiada ktoś domykanie szyb z pilota to musi być ono po ryglowaniu.
FILMIK JAK TO DZIAŁA MOŻNA ZOBACZYĆ TUTAJ
Przepraszam za jakość fotek, ale robione tym co było pod ręką czyli telefonem.
Dzięki za uwagę
Troszkę poprawiłem i poskładałem w całość.