Naprawa zerwanego gwintu mocowania dekielka alufelgi.
: 25 paź 2017, 20:54
Witam
Jeśli temat był poruszany to proszę o przeniesienie lub scalenie
Patent na szybką, trwałą i relatywnie tanią naprawę zerwanego gwintu śruby dokręcającej dekielek w alufeldze, tak by nie bujać się z zagadnieniem "od zmiany kół, do zmiany kół" i nie jeździć jak oferma na załączonym obrazku poniżej
-Choć w tym przypadku rozsądniej byłoby ściągnąć dekielek także z przedniego koła
Pierwszym krokiem jest zorganizowanie elementu o nazwie
"Nitonakrętka ze stali nierdzewnej M8"
Do nabycia w dobrych sklepach z artykułami metalowymi, lub na alledrogo po wpisaniu powyższego hasła. Cena za sztukę to około 50gr do 1zł. Istnieją również analogiczne nitonakrętki w wykonaniu ze zwykłej cynkowanej stali, lecz tych ze względu na korozję lepiej unikać.
Występują wersję z różnym rozmiarem kołnierza, najlepiej nabyć z jak najmniejszym rantem, określanym jako "stożek mini"
Oryginalny gwint miał rozmiar M8, w przytoczonym przypadku istniała by możliwość rozwiercenia i nagwintowania na M10, lecz wtedy łeb odpowiedniej śruby byłby duży i pomijając fakt, że nie mieściłby się we wgłębieniu dekla- to wyglądałby to po prostu nieestetycznie.
Rozmiar nowego otworu (średnica wiertła) należy dopasować do wymiaru posiadanej nitonakrętki. W przypadku M8 będzie to około 10,5mm.
Przy dobrze dopasowanym wiertle, nitonakrętkę wbija się młotkiem "na wcisk" z niewielką ilością kleju (np poxipol), oczywiście zarówno otwór jak i tulejkę przed wklejeniem odtłuszczamy spirytusem- jakim kto tam ma (może być Lubelski) Jeśli ktoś ma możliwość pożyczenia zaciskarki do nitonakrętek, to można również jej użyć, delikatnie rozprasowując tulejkę (byle nie za mocno, bo śruba się nie zmieści po średnicy)
Po takiej małej modyfikacji możemy nadal używać oryginalnych "fikuśnych" śrub antykradzieżowych (rozmiar gwintu nie ulega zmianie)
Pozdrawiam
M.
Jeśli temat był poruszany to proszę o przeniesienie lub scalenie
Patent na szybką, trwałą i relatywnie tanią naprawę zerwanego gwintu śruby dokręcającej dekielek w alufeldze, tak by nie bujać się z zagadnieniem "od zmiany kół, do zmiany kół" i nie jeździć jak oferma na załączonym obrazku poniżej
-Choć w tym przypadku rozsądniej byłoby ściągnąć dekielek także z przedniego koła
Pierwszym krokiem jest zorganizowanie elementu o nazwie
"Nitonakrętka ze stali nierdzewnej M8"
Do nabycia w dobrych sklepach z artykułami metalowymi, lub na alledrogo po wpisaniu powyższego hasła. Cena za sztukę to około 50gr do 1zł. Istnieją również analogiczne nitonakrętki w wykonaniu ze zwykłej cynkowanej stali, lecz tych ze względu na korozję lepiej unikać.
Występują wersję z różnym rozmiarem kołnierza, najlepiej nabyć z jak najmniejszym rantem, określanym jako "stożek mini"
Oryginalny gwint miał rozmiar M8, w przytoczonym przypadku istniała by możliwość rozwiercenia i nagwintowania na M10, lecz wtedy łeb odpowiedniej śruby byłby duży i pomijając fakt, że nie mieściłby się we wgłębieniu dekla- to wyglądałby to po prostu nieestetycznie.
Rozmiar nowego otworu (średnica wiertła) należy dopasować do wymiaru posiadanej nitonakrętki. W przypadku M8 będzie to około 10,5mm.
Przy dobrze dopasowanym wiertle, nitonakrętkę wbija się młotkiem "na wcisk" z niewielką ilością kleju (np poxipol), oczywiście zarówno otwór jak i tulejkę przed wklejeniem odtłuszczamy spirytusem- jakim kto tam ma (może być Lubelski) Jeśli ktoś ma możliwość pożyczenia zaciskarki do nitonakrętek, to można również jej użyć, delikatnie rozprasowując tulejkę (byle nie za mocno, bo śruba się nie zmieści po średnicy)
Po takiej małej modyfikacji możemy nadal używać oryginalnych "fikuśnych" śrub antykradzieżowych (rozmiar gwintu nie ulega zmianie)
Pozdrawiam
M.