Strona 1 z 7

[TUT/A] Programowany czas pracy wycieraczek

: 17 lis 2010, 12:27
autor: oki
Przedstawiam opis ze zdjęciami w pliku doc. jak wykonać modyfikację.

Mam nadzieję ze jest to w miarę jasno opisane, starałem się jak mogłem.
Wykonanie tego opisu dla was pochłonęło mi pięć razy więcej czasu niż sama robota podpięcia tych 6 kabelków.
Rozrysowałem to w dwóch wersjach, taka przyzwoita że tak określę dla ambitnych i na szybkiego pająka.
Podejrzewam ze mogłem się ograniczyć tylko do ostatniego rysunku.
DO pająka potrzeba dodatkowo zwykłych konektorków typu żeńskiego 6szt i męskiego 3szt i kawałek przewodu za pomoca którego łączymy moduł i wpinamy w odpowiednie miejsce.
Czas modyfikacji ok 1h

Jeśli ktoś ma jakieś uwagi lub sugestie, zapraszam.

Serwer upierdliwy trzeba chwilę poczekać (na samym dole odlicza czas i dopiero pojawia się możliwość ściągania) adres do pliku http://www.wrzucaj.com/702780

: 17 lis 2010, 21:37
autor: marwisn
Bardzo zacne rozwiązanie :D .

Ja poszedłem trochę inna drogą.

Zamontowałem manetkę od omegi z "kółkiem".

Oryginalny przekaźnik zastąpiłem przekaźnikiem o symbolu 90 494 187. Pozwala na regulacje czasu w zakresie 3 - 14 sekund.

Montaż wszystkiego jest bardzo prosty. Demontujemy starą manetkę. We wtyczce dochodzącej do manetki przecinamy przewód nr 9 i szeregowo wpinamy w niego dwa dodatkowe przewody wychodzące z nowej manetki. Technika połączenia dowolna (ja polutowałem).

Działa to następująco. W pierwszej pozycji manetki mamy możliwość regulowania czasu ruchu wycieraczek w podanym powyżej zakresie za pomocą owego kółka. Pozostałe pozycje działają tak jak dawniej.

Czas przeróbki 10 minut.

: 18 lis 2010, 09:32
autor: oki
Pomysł ciekawy, zastanawiam się tylko jak to działa.
Analizując schemat wynika ze przekaźnik K10 jest odpowiedzialny za uruchamianie wycieraczek i sterowany jest tylko z modułu Multimetru.
Co więc daje nowy przekaźnik i w który przewód wpinasz regulację (czarno żółty) od multimetru?
Nie mogę jakoś zatrybić z rana w jaki sposób nowy przekaźnik lub moduł czasowy ma informację z manetki o zmianie czasu.

: 18 lis 2010, 09:40
autor: Mihó
Nowy przekaźnik programuje się włączając i wyłączając przerywaną pracę wycieraczek. Liczy odstęp pomiędzy nimi i taki ustawia.

Włączasz czasowy na 1 raz, wyłączasz. Czekasz 8 sek i włączasz jeszcze raz. Od tej pory wycieraczki zamiatają co 8 sek

: 18 lis 2010, 12:35
autor: Anony Mous
Mihó, tak było w polonezach he he

: 18 lis 2010, 13:07
autor: marwisn
Nie zastanawiałem się nad aspektem technicznym tego rozwiązania. Znalazłem to kiedyś grzebiąc w sieci. Za grosze kupiłem manetkę + przekaźnik. Podłączyłem i działa :D .

: 18 lis 2010, 16:21
autor: dneo
Hej,
Ale rozumiem że to coś to tylko dla ZA?

W manualu dla ZB jest jak się to robi:

str. 85/86
W celu ustawienia czasu trwania
cyklu pracy wycieraczek na wartość
od 2 do 15 sekund: włączyć zapłon,
przestawić dźwignię w położenie inne
niż §, po czym odczekać żądaną
ilość sekund i przestawić dźwignię
w górę, w położenie O.
Po włączeniu zapłonu i ustawieniu
dźwigni w położeniu -- czas trwania
cyklu jest ustawiony na 6 sekund.
No i u mnie działa

: 18 lis 2010, 21:27
autor: Lorry
Ale czasowe włączanie w ZB działa tylko gdy nie ma czujki deszczu... :roll:

Bo generalnie czujka to dobra rzecz, ale czasem denerwuje bo jest opad na czujnik, reszta czysta i sucha i po byle co włącza czujkę... Albo opad minimalny a ten zamiata jak przy ulewie :roll:

Ale generalnie fajny patent z czujnikiem :)

: 19 lis 2010, 10:20
autor: Anony Mous
Lorry, dokłądnie tak jak piszesz
Lorry pisze:Ale generalnie fajny patent z czujnikiem
u mnie to zauważyłem ,że ten czujnik jest cholernie czuły. Jak jest niewielki opad to zamiata raczej często i gęsto ale też , że jak jest niewielki deszczyk kiedy macha sobie raczej w wolnym tempie , i jadąc za jakimś autem lub przy wyprzedzaniu to na początku jest OK i tu wychodzi niedokładność bo już po ustaniu większego opadu zasuwa na najwyższych obrotach jeszcze przez kilkanaście sekund aż wycieraczki zasuwają po suchej szybie. To mnie denerwuje. :x

: 19 lis 2010, 12:42
autor: Anony Mous
pablomaxim pisze:u mnie to zauważyłem ,że ten czujnik jest cholernie czuły.
u mnie jest na odwrót , nie raz szybę mam całą mokrą a wycieraczki ani rusz. raz działają poprawnie niekiedy muszę przełączać na inny tryb

: 19 lis 2010, 12:45
autor: Anony Mous
Tak sobie myślę,że częstotliwość tych wycieraczek zależy też od prędkości.

: 19 lis 2010, 12:56
autor: Mihó
pablomaxim, tak jak napisałem było w VW i Skodzie. W Polonezach, które korzystały z przekaźników APE było sterowanie spryskiwaczem. W przypadku sterownika Hybryd chyba było inaczej (jak w opisywanym przypadku)

Sterowanie zależne od prędkości było już w VB, więc myślę, że później też to miały samochody (ZA i ZB)

: 19 lis 2010, 18:06
autor: stapaw
marian329 pisze:
pablomaxim pisze:u mnie to zauważyłem ,że ten czujnik jest cholernie czuły.
u mnie jest na odwrót , nie raz szybę mam całą mokrą a wycieraczki ani rusz. raz działają poprawnie niekiedy muszę przełączać na inny tryb
Witam.U mnie jest podobnie.Zdarza się to rzadko,ale właśnie czasami za późno mi pozamiata.Pozdrawiam

: 19 lis 2010, 18:29
autor: el_guapo
marwisn pisze:Bardzo zacne rozwiązanie :D .

Ja poszedłem trochę inna drogą.

Zamontowałem manetkę od omegi z "kółkiem".
Opis w języku Goethe'go:
http://www.kitekater.de/wp-content/tips ... mega_b.pdf

: 05 sty 2011, 21:17
autor: oki
A mój opis wcieło, link nie działa.
Czy ktoś to pobrał i może to wrzucić na jakiś serwer, bo ja dla odmiany w domu na PC tego nie mam bo dysk mi padł.