[TUT/B] Modyfikacja tylnych lamp

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#16 Post autor: paweldm »

Wczoraj dopatrzyłem się, że po mojej przeróbce przy włączonych światłach, naciskając na pedał hamulca zapalają się obie żarówki w lampie, a powinny tylko górne. Macie jakieś pomysły?
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#17 Post autor: Flora »

Zapalają się obie podobnie jak przy pozycyjnych. Tak właśnie działa ta modyfikacja, że rozszerza funkcje pozycja/stop na światła przeciwmgielne. Jeżeli włączysz przeciwmgielne to tylko one będą mocno świeciły, a reszta dopiero po przyciśnięciu hamulca.

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#18 Post autor: dany1107 »

Mam i ja. Flora dzięki za super tutek, muszę jeszcze tylko dodatkowy przewód pociągnąc żeby miec podwójne przeciwmgielne. :piwo:
Załączniki
DSC_0004 (2).JPG
Luty
Luty
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2017, 22:15 przez dany1107, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: Irek_S. »

Czy po tej modyfikacji komputer informuje o przepalonych żarówkach prawidłowo?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#20 Post autor: Flora »

Tak, ale nie dostaniesz informacji o przepaleniu przeciwmgielnej jeżeli nie użyjesz tego światła, nawet jeżeli po przeprowadzonej wyżej modyfikacji będzie widoczne jej uszkodzenie.

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#21 Post autor: Irek_S. »

No tak, to logiczne :D . Dzięki Marcin.
Modyfikacja bardzo fajna ;)

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#22 Post autor: dany1107 »

Już mam podwójne przeciwmgielne. Choć przez moment myślałem że coś spartoliłem bo podłączeniu przewodu i żarówek zaczęły mi wyskakiwac komunikaty o spalonych zarówkach, jedna nie dzialala :shock:
Ale jak wyciągnęłem kluczyk i odczekałem chwilę to ponowiłem próbę i już było ok. Czy to normalne? Komputer po rozłączeniu lampy i ponownym podłączeniu musi pomyśleć?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#23 Post autor: Flora »

To normalne. Po wykryciu błędu podejmowane są ponowne próby. Jeżeli sprawdzanie przebiegnie pomyślnie, komunikat znika, a żarówka świeci normalnie.

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#24 Post autor: dany1107 »

Flora pisze:To normalne. Po wykryciu błędu podejmowane są ponowne próby. Jeżeli sprawdzanie przebiegnie pomyślnie, komunikat znika, a żarówka świeci normalnie.
Podziękował :ok:

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#25 Post autor: dany1107 »

Marcin, mam pytanko. Otóż do wczoraj wszystko było ok po modyfikacji lamp ale teraz mimo że wszystko działa( świeci) za każdym razem jak włączam zapłon mam komunikaty o wszystkich światłach z tyłu łącznie ze wstecznym. Obie strony. Jak wcisne ok do komunikatorów to podczas jazdy ponownie się pokazują, z ciekawości już kilka razy wyszedłem z auta żeby zobaczyć czy wszystko działa i działa. Masz może jaki pomysł co może być nie tak? Pozdro.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#26 Post autor: Flora »

Najprościej będzie sprawdzić błędy w RECu. Może masz źle dociśniętą wtyczkę i coś przerywa. Nigdy nie miałem komunikatów o wszystkich żarówkach, ponieważ pojawiają się one dopiero po próbie włączenia światła. Spróbuj włączyć kolejno wszystkie światła żeby ponownie przeprowadziło diagnostykę. Dziwne jest to, że ponownie sygnalizuje błąd podczas jazdy.

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#27 Post autor: dany1107 »

Flora pisze:Najprościej będzie sprawdzić błędy w RECu. Może masz źle dociśniętą wtyczkę i coś przerywa. Nigdy nie miałem komunikatów o wszystkich żarówkach, ponieważ pojawiają się one dopiero po próbie włączenia światła. Spróbuj włączyć kolejno wszystkie światła żeby ponownie przeprowadziło diagnostykę. Dziwne jest to, że ponownie sygnalizuje błąd podczas jazdy.
Sprawdzę dziś wtyczki bo ostatnio je czyściłem i psikłem wd40. Może to był zły pomysł. Dziwne bo nawet o wstecznych mam komunikat.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#28 Post autor: Flora »

Czyszczenie przy pomocy WD40 to raczej średni pomysł - podobnie jak smarowanie. To środek penetrujący wypychający wodę. Wstępnie można spryskać, ponieważ WD40 zawiera różne rozpuszczalniki, co pomoże w czyszczeniu, ale docelowo trzeba i tak wypłukać WD40 czymś czyszczącym.

Awatar użytkownika
wampir11111
Zafiromaniak
Posty: 3561
Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
Imię: Michał
Lokalizacja: Domasławice [DOL]
Auto: Zafira B 340KM/480Nm
Model: B
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#29 Post autor: wampir11111 »

Wyczysc preparatrm typu "contact cleaner" a potem zabespiecz preparatem typu "contact spray"

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#30 Post autor: dany1107 »

Przeczyściłem styki i wtyczkę sprayem do usuwania smaru i jak narazie od 2 godz jest ok. :lol:
Jutro jeszcze kupię te contact spray i cleaner i ogarnę to jeszcze raz. :ok:
Ostatnio zmieniony 12 maja 2017, 23:15 przez dany1107, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”