[TUT/B] Lift/siłownik maski ZB

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#31 Post autor: Rafoooo »

Czyli nie wszystko złoto co się świeci :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
chako
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 10 wrz 2009, 07:33
Lokalizacja: Knurów
Model:

#32 Post autor: chako »

Siłownik i sworznie zamówiłem dokładnie na tej aukcji którą polecił Sumik więc są takie jakie być powinny. Może rzeczywiście trafił mi się jakiś gorszy egzemplarz.
Może i racja że niepotrzebnie grzebałem przy blaszkach ale teraz jest ciut lepiej. Jutro założę i dokręcę mocniej. Może się uda.

Jeśli chodzi o to czy lepiej mieć czy dwa siłowniki to myślę że to kwestia wyboru. Prawdę mówiać to chciałem uniknąć efektu szarpania maską przy maksymalnym otwarciu jak opisywali koledzy. Ale może rzeczywiście się skuszę na drugi.
W Astrze H czy w Vectrze C fabrycznie też jest jeden siłownik i jakoś tam maski nie "poskręcało" ;-) Fakt jest że mocowanie jest tam inne i siłownik jest dłuższy.

Nie jest to droga zabawa więc pobawić się można ;-)))

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#33 Post autor: rafant4011 »

Tu Tunio999 ma rację, jest krótkie ramię i trochę rwie jedną stronę...
chako pisze:Fakt jest że mocowanie jest tam inne i siłownik jest dłuższy.
...jeśli byłby dość długi siłownik to ramę przenoszące siłę robi się większe i przeciążenia w takim przypadku są mniejsze...
swój chrom opatulę termokurczem jak Flora i będzie GIT :ok:
...tylko że zabieram się już do tego chyba z rok :oops:

Awatar użytkownika
gRZENIU
Zafiromaniak
Posty: 2136
Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Błonie
Auto: Signum
Model: Polift
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#34 Post autor: gRZENIU »

rafant4011 pisze:swój chrom opatulę termokurczem jak Flora i będzie GIT :ok:
...tylko że zabieram się już do tego chyba z rok :oops:
Rafał jeszcze tego nie zrobiłeś ??? :axe: Jak tak dalej będziesz zwlekał to zamiast chromów będziesz miał Rude siłowniki :lol:
chako pisze:Nie jest to droga zabawa więc pobawić się można ;-)))
Taka zabawa może okazać się już mniej opłacalna , ale plus jest taki ,że kombimuje się samemu ... :piwo:

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#35 Post autor: rafant4011 »

gRZENIU pisze:
Rafał jeszcze tego nie zrobiłeś ??? :axe:
Obiecuje że do czerwca sie wyrobie :lol:

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: Sumik »

rafant4011 pisze:jeśli byłby dość długi siłownik to ramę przenoszące siłę robi się większe i przeciążenia w takim przypadku są mniejsze...
Niby tak, jednak zauważ w jaki sposób zamontowany jest siłownik w Astrze H. Jest zamontowany w przeciwną stronę niż w przypadku ZB. Siłownik jest długi bo inaczej nie otworzyłbyś maski ( chodzi o długość po wysunięciu i o kąt otwarcia maski). Zapewne dało by się w taki sposób zamontować siłownik w Zafirze jednak nie obeszło by się bez wiercenia w konstrukcji maski pod sworzeń kulowy :| Zastanawiałem się nad wykonaniem takiego rozwiązania jednak było by to za dużo kombinowania, a chodziło mi o to, żeby każdy kto ma chociaż troszkę umiejętności manualnych mógł zakupić wskazane przeze mnie elementy i samemu wykonał lifty :mrgreen: :piwo:
Jeżeli nikt nie będzie zmieniał rodzaju wskazanego siłownika i zamontuje wszystko tak jak jest pokazane to nie będzie najmniejszego problemu z funkcjonowaniem całości. Ja u siebie nie zauważyłem, a ostatnio dość często otwieram maskę.

Poza tym widzę jeszcze 2 plusy tego rozwiązania:
- Po pierwsze siłowniki nie będą rdzewiały jak te chromowane (przerabiałem to kiedyś w astrze cabrio, po roku dopadła je ruda żelaza) :lol:
- Po drugie jak siłownik się uszkodzi to dokupuje się nowy, montuje i po kłopocie. Chromowanego nie da się dokupić na sztuki i znowu trzeba kupować cały (drogi) zestaw.
To chyba dobre argumenty :lol: :piwo:

Poza tym jak już macie stare zardzewiałe chromowane siłowniki to zawsze można je ściągnąć, zmierzyć średnicę sworznia montażowego i jeżeli będzie standardowa ( a tak zapewne będzie) to zawsze można kupić 2 nowe czarne siłowniki i zamontować w miejsce tych starych. Jeżeli ktoś chce oszczędzić to takie używane siłowniki od E46 tył sedan można kupić na auto szrocie za 15-20 zł. Taniej się już chyba nie da :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, 11:21 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#37 Post autor: Sumik »

Poskładałem i pomalowałem mocowania liftów które przesłał mi Rafoooo :piwo:
Wyglądaja jak fabryczne. Dokupiłem również 2-gi siłownik maski.
Obrazek
Po wyschnięciu lakieru wszystko zamontowałem. Maska trzyma się rewelacyjnie. Faktycznie może nawet troszkę za mocno ale zauważyłem że znikł motyw gięcia zawiasu jak miało to miejsce przy jednym siłowniku. Wyszło zaje....e !!! Ja jestem niesamowicie zadowolony jak całość

Nic nie skrzypi, nic nie ociera. Dodatkowo całość wygląda tak jak by była zamontowana w fabryce.
Jest tylko jedna rzecz o której trzeba pamiętać. Jak gdzieś będziecie oddawali auto to zaznaczcie że są zamontowane siłowniki lub sami otwierajcie maskę bo mechanik może się zdziwić, a nawet może upaść jak z nienacka oberwie :D

I jeszcze jedna rzecz. Jak będziecie zamawiali siłowniki to napiszcie w opisie do sprzedającego żeby przesłał te z numerem 2008ABD jak na zdjęciu:
Obrazek

Byłem ostatnio u gościa i dokupiłem 2-gi siłownik do maski od E46 tył sedan tak jak pisałem w manualu, ale z innej firmy i okazało się że siłowniki te różnią się między sobą. Pojechałem go wymienić i dobrałem taki jak kupiłem wcześniej. Wszytsko teraz jest tak jak powinno być :D

Jutro jak będzie widno to zrobię zdjęcia i wrzucę żeby pokazać jak finalnie wyszła całość.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2016, 00:36 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#38 Post autor: Sumik »

Tak wyglądają mocowania wykonane przez Rafoooo, które rzutem na taśmę udało mi się wyhaczyć. Wyglądają jak fabryczne :D
Obrazek

Awatar użytkownika
gfizyk
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 29 kwie 2016, 23:30
Lokalizacja: lubelskie
Model:

#39 Post autor: gfizyk »

Miałem siłowniki w Sharanie. Fajna sprawa, Co prawda maseczka w ZB nie jest ciężka, ale rozważę skorzystanie z instrukcji :-)
pozdrawiam!
Grzegorz

Awatar użytkownika
andreff84
Przeglądacz
Posty: 88
Rejestracja: 24 lip 2016, 21:09
Lokalizacja: Skoczów
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19dt
Gender:

#40 Post autor: andreff84 »

Apropo siłowników to sprawdzone i zamawiane były u tego samego gościa co sworzeń? Bo niestety aukcja już wygasła.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#41 Post autor: Rafoooo »

Siłowniki-LINK

Sworzeń-LINK

... ;)

Mocowania-LINK
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

redevil11

#42 Post autor: redevil11 »

Panowie - zrobione na uchwytach od Rafoooo- ideał jak z fabryki:-)
działa na wszystko na jednym siłowniku- koszt 5 PLN za używany.
całość około 50
WARTO!!!!

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#43 Post autor: Sumik »

Jasne że warto :ok:
Jak znajde chwilke i znajomy znajdzie chwilke to podjade na pomiary i w koncu wykonam lifty do ZA :)

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#44 Post autor: dany1107 »

Witam. Panowie mam pewien problem ze znalezieniem odpowiednich siłowników, mianowicie te co są na alledrogo mają długość 350 i siłę 320. Jak szukam na ebayu to niestety ale nie mogę znaleźć takich samych. Są ale np, 366 długie i 280 siła. Czyżby w UK w bmw były inne montowane.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#45 Post autor: Rafoooo »

Na ebay'u znalazłem Taki ...LINK

... według wymiarów wszystko się zgadza... 320N, 350mm, 100mm wysówu :mysli:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”