[TUT/B] Rozbudowa radia CD70/DVD90 o AUX/Line-In/Line-Out

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

[TUT/B] Rozbudowa radia CD70/DVD90 o AUX/Line-In/Line-Out

#1 Post autor: Flora »

Modyfikacja dla osób sprawnie posługujących się lutownicą oraz szczęśliwców posiadających już wszystkie elementy na miejscu.

I. Sprawdzenie sprzętu
Aby przekonać się o przynależności do drugiej grupy należy aktywować wejście AUX. Przy pomocy interfejsu dostajemy się do konfiguracji radia wybierając kolejno:

Rocznik -> Zafira B -> Infotainment System -> EHU -> Programming -> Program Code Index

Obrazek

Na liście dostępnych indeksów należy odszukać taki, którego opis najlepiej odpowiadał będzie posiadanemu wyposażeniu, a dodatkowo posiadał wpis 'With Aux-In'. Zamiast Zafiry może być Astra-H. Nie powinno być również problemu jeżeli zamiast DVD-90 będzie CD-70. Najważniejsza jest informacja o Aux-In. Programujemy wybrany indeks i po resecie radia dostępna powinna być już opcja dodatkowego wejścia.

Obrazek

Po wybraniu sygnału AUX możliwe są dwie sytuacje:
-jeżeli nic się nie dzieje, w głośnikach jest cisza lub lekki szum to najprawdopodobniej radio posiada już wszystko żeby podłączyć zewnętrzne źródło dźwięku - wystarczy uzupełnić piny w kostce radia
-jeżeli słychać cykliczne stukanie, trzeba będzie zabrać się za rozkręcanie i lutowanie

II. Otwieranie
Nie ma się co zrażać stukaniem. Do pracy potrzebne będą:

- wyjmaki o radia
- torx T9 i T10
- wkrętak płaski
- nóż
- lutownica precyzyjna do elementów SMD + lutowie

- rezystory SMD 0603:
2 szt. 68kΩ
2 szt. 100kΩ

- kondensatory ceramiczne SMD 0603:
2 szt. 100pF
2 szt. 100nF
4 szt. 220nF (220nF - 2,2µF)
- 2 konensatory elektrolityczne SMD 47µF/16V

- układ scalony TDA8579T (T oznacza wersję SMD w obudowie SO8)

- zależnie od wariantu: zespoły złącz CHINCH do druku oraz odcinek przewodu ekranowanego lub dłuższe przewoy zakończone złączami CHINCH lub Jack.

Na początek radio trzeba wyciągnąć z samochodu. Można do tego użyć czterech śrubokrętów, prętów lub gwoździ, ale najlepiej zaopatrzyć się w przeznaczone do tego celu wyjmaki, które bardzo ułatwiają ten proces. Pręty należy włożyć w cztery otwory znajdujące się w panelu przednim, co spowoduje zwolnienie zatrzasków, a następnie pociągnąć radio do siebie wyciągając je z wnęki - ten etap ciężko jest wykonać narzędziem innym niż wyjmaki.

Obrazek

Pozostaje jeszcze odpięcie przewodów antenowych, nawigacji i głównej wiązki.

Obrazek

Rozkręcanie zaczynamy od śrub trzymających blaszane zatrzaski, pod którymi znajdują się zatrzaski frontu. Po zdjęciu blaszek i odgięciu czterech zatrzasków zdejmujemy panel przedni, a następnie płaskim śrubokrętem podważamy (zaczynając od tyłu) górną i dolną blachę.

Obrazek

Odsłaniamy w ten sposób napędy. Najpierw trzeba odkręcić górny, pod którym znajdują się złącza z taśmami.

Obrazek

Odłączamy wszystkie taśmy od płyty głównej. Dla CD70 będą to trzy czerwone złącza, a w DVD90 dwa czerwone i biała sztywna taśma. Taśma znajduje się w złączu ZIF, z którego przed rozłączeniem trzeba wysunąć czarną listwę blokującą. Przy wyciąganiu taśmy należy również uważać na pętlę obejmującą złącze.

Obrazek

Górny napęd jest już zdemontowany i można odkręcić napęd dolny, który również zamocowany jest na czterech śrubach.

Obrazek

Zwalniając cztery zatrzaski (po dwa z każdej strony) demontujemy blachę, na której spoczywał panel przedni. Pozostaje odkręcenie śrub trzymających dolną część obudowy.

Obrazek

Po odkręceniu śrub zwalniamy zatrzaski i demontujemy dolną blachę.

Obrazek

Zostaje płytka z górną częścią blachy (elementy będą schowane pod ekranem, który tu jest już zdjęty).

III. Montaż brakujących elementów
Aby odsłonić dostęp do elementów należy zdjąć blaszany ekran podważając lekko dookoła cienkim śrubokrętem. Jest on zamocowany na małych zatrzaskach.

Obrazek

Od góry należy uzupełnić elementy w trzech miejscach:
A - filtr wejściowy sygnału
B - filtr zasilania
C - kondensator 'przesuwający' poziom masy sygnału wejściowego

Obrazek

Pod krawędzią ekranu należy przylutować sześć elementów w obudowach 0603. Kondensatory C - 100pF, rezystory R1 - 100kΩ i R2 - 68kΩ. Niektórzy sugerują wycinanie ekranu nad elementami w celu ułatwienia ich montażu, ale można to zrobić bez niszczenia blaszki.

Obrazek

Z tej strony pozostaje jeszcze przylutowanie małego kondensatora C1 o wartości 100nF w obudowie 0603 oraz dwóch większych kondensatorów elektrolitycznych C2 - 47µF/16V. W przypadku kondensatorów elektrolitycznych ważna jest polaryzacja - elektroda ujemna zaznaczona jest na obudowie czarnym paskiem. Ważne jest również dopuszczalnie napięcie pracy kondensatora - nie może być niższe niż 16V.

Obrazek

Z drugiej strony płytki lutujemy najważniejszy element - układ TDA8579T tak, aby pierwsze wyprowadzenie znajdowało się bliżej tylnej krawędzi płytki. Dodajemy kondensatory C3 zależnie od upodobań. Producent zaleca 220nF, jednak po kilku próbach zamontowałem połączone równolegle kondensatory 470nF, co daje prawie 2µF, dzięki czemu lepiej przenoszone są niskie częstotliwości. Kondensator C4 w rozmiarze 0603 ma pojemność 100nF.
Ostatnimi elementami są zwory Z przy tylnym złączu radia. Powinny tu być elementy filtra wejściowego, jednak powodowały one wzbudzanie się układu przy podłączeniu źródła sygnału zasilanego z instalacji samochodowej - na przykład telefon ładowany z gniazda zapalniczki. Jako zwory można użyć rezystorów 0Ω w rozmiarze 0805, lub po prostu nadlać trochę lutowia na pola lutownicze.
Na zdjęciu zaznaczone zostały pola w złączu odpowiedzialne za poszczególne sygnały. Można do nich na przykład bezpośrednio przylutować przewody zakończone odpowiednim złączem.

IV. Montaż dodatkowych elementów
Skoro mamy już rozłożony sprzęt to przy niewielkim nakładzie pracy możemy dołożyć do radia również wyjście liniowe.

Obrazek

Zastosowany układ wzmacniacza to TDA7561. Posiada on wejścia sygnału na wyprowadzeniach 11,12,14 i 15.

Obrazek

Bezpośrednio do wyprowadzeń lutujemy przewody. Masę można połączyć z dużym punktem lutowniczym radiatora. Jeżeli sygnały te mają być wykorzystane do połączenia zewnętrznego wzmacniacza, który ma zastąpić ten w radiu to prace możemy zakończyć na tym etapie. Jeżeli jednak wewnętrzny wzmacniacz ma być nadal wykorzystywany i podłączony do głośników, konieczne będzie wyprowadzenie sygnałów przez dodatkowy wzmacniacz/bufor separujący. Przeróżnych gotowych rozwiązań na takie układy jest bardzo wiele, dlatego nie będę opisywał wykonania tego fragmentu.

V. Modyfikacja obudowy
Wszystkie sygnały można wypuścić na zewnątrz przetykając przez szczeliny w obuowie przewody zakończone wtyczkami. Można też pokusić się o przygotowanie złącz, które znacznie uproszczą późniejsze odłączanie radia.

Obrazek

Najprościej użyć w tym celu popularnych złącz typu CHINCH montowanych w sprzęcie AV. Ich konstrukcja znacznie ułatwia przygotowanie obudowy, ponieważ demontując blaszaną część złącza otrzymujemy szablon, którym możemy się posłużyć do zaznaczenia miejsc pod otwory.

Obrazek

Złącza należy umieścić po boku, ponieważ na środku kieszeni znajduje się wzmocnienie. Przy wybieraniu miejsca należy pamiętać o wysokości złącza i przestrzeni potrzebnej na wyprowadzenia, aby nie okazało się, że niemożliwe będzie późniejsze złożenie obudowy. Na wszelki wypadek można sprasować część profilu wewnętrznego i wsunąć złącza jeszcze głębiej. Dla tych złącz użyłem wiertła ø3mm pod śruby, a dla dużych otworów ø10mm.

Obrazek

Przykręcamy złącza do obudowy i lutujemy do nich przewody sygnałowe.

Obrazek

W obudowie zostaje sporo miejsca gdzie można umieścić nadmiar przewodów dlatego lepiej zostawić mały zapas niż docinać 'na styk'.

VI. Ponowny montaż
Po zakończeniu prac składamy wszystko kierując się punktem II. Zależnie od wybranego rozwiązania efekt końcowy będzie wyglądał inaczej.

Obrazek

Jeżeli do połączenia użyte będzie oryginalne złącze, konieczne jest jeszcze uzupełnienie 3 pinów w kostce radia. Niestety nie posiadam ich oznaczenia.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2018, 23:52 przez GOTI, łącznie zmieniany 1 raz.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#2 Post autor: Zdenek2007 »

Świetny opis! Dobra robota! Gratulacje.

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#3 Post autor: dampat »

Właśnie o takie coś mi chodziło jak znajdę chwilkę to zabiorę się do roboty. Dobra robota Marcin :ok:

Panowie - to jest tutorial - mile widziane pytania techniczne, uwagi lub wnioski - Bodek
Ostatnio zmieniony 07 paź 2014, 20:34 przez dampat, łącznie zmieniany 1 raz.

k830713

#4 Post autor: k830713 »

Bardzo fajny opisik, zamierzam zrobić w swojej Zafirze (2005r, radio DVD90) min AUX, więc wiadomości na pewno będą przydatne. Na aukcji znalazłem wyjmaki do radia, oraz kabelek AUX, na aukcji było napisane, że w przypadku braku sygnału audio w radioodtwarzaczu OPEL należy aktywować funkcję poprzez komputer serwisowy TECH2 (wgrywając oprogramowanie radioodbiornika z 10.10.2007r). Swoją drogą wyczytałem, że w nowszych wersjach radyjek, jest problem z polską nawigacją. Mając starszą wersję oprogramowania radia, da się również włączyć AUX według opisu powyższego ?? Gdzie można dostać ten układzik scalony TDA8579T ??
Na koniec chciałbym zachęcić do pisania o dalszych modyfikacjach w radio, chociażby funkcji DPF, kamery cofania czy też podłączenia innego źródła video (Video Converter Unit VCU-01), pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#5 Post autor: Flora »

k830713 pisze:Na aukcji znalazłem wyjmaki do radia, oraz kabelek AUX
Kable te przeznaczone są najczęściej do modeli CD30, gdzie inaczej wyprowadzone jest wejście sygnału, ale i tak przy dodawaniu do nawigacji trzeba przekładać piny w oryginalne złącze. Kable ten nie będzie działał jeżeli w radiu nie ma elektroniki, która obsłuży sygnał wejściowy.
k830713 pisze: na aukcji było napisane, że w przypadku braku sygnału audio w radioodtwarzaczu OPEL należy aktywować funkcję poprzez komputer serwisowy TECH2 (wgrywając oprogramowanie radioodbiornika z 10.10.2007r).
Nie trzeba aktualizować oprogramowania, wystarczy zmienić "audio index", co jest tu opisane i powinien to być pierwszy krok w celu sprawdzenia, czy konieczna jest modyfikacja elektroniki radia.
k830713 pisze:Swoją drogą wyczytałem, że w nowszych wersjach radyjek, jest problem z polską nawigacją.
Tak, jeżeli próbujemy zaktualizować oprogramowanie płytą od Wołka, ponieważ nie uaktualni ona radia zaprogramowanego po (chyba) 2008.
k830713 pisze:Mając starszą wersję oprogramowania radia, da się również włączyć AUX według opisu powyższego ??
Tak, to zwykłe ustawienie w radiu, podobnie można dodać Twin Audio.
k830713 pisze:Gdzie można dostać ten układzik scalony TDA8579T ??
Tu
k830713 pisze:Na koniec chciałbym zachęcić do pisania o dalszych modyfikacjach w radio, chociażby funkcji DPF, kamery cofania czy też podłączenia innego źródła video (Video Converter Unit VCU-01), pozdrawiam i życzę owocnej pracy.
Chęci są tylko czasu brak. Mam już profesjonalny sprzęt do wpięcia się w magistralę CAN żeby pobawić się w obsługę DPFa, ale też sterowanie różnymi funkcjami samochodu. Kamerę cofania i podpięcie sygnału wideo zrealizowałem już w inny sposób, więc raczej nie będę tu już nic zmieniał. Zwłaszcza, że konieczne jest generowanie własnego obrazu na wyświetlaczu, a to sporo zabawy.

darknesday

#6 Post autor: darknesday »

Witam mam pytanko czy jest ktoś pod gdańskiem kto by mi taką przeróbke zrobił bo mam już wgranego auxa tylko własnie musze tak przerobić swoje radyjko zeby chodził aux? :)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#7 Post autor: Sumik »

Mam pytanko. Piszesz o dodatkowym układzie na dodatkowych wyjściach sygnału.
Flora pisze:Zastosowany układ wzmacniacza to TDA7561. Posiada on wejścia sygnału na wyprowadzeniach 11,12,14 i 15.
Mam kilka pytań:
1. Ten układ jest już na płycie czy trzeba go gdzieś przlutować?
2. Czy jak będę chciał dodać dodatkowe wyjścia RCA na wzmacniacz zewnętrzny to muszę coś przerabiać czy wystarczy przylutować przewody do wskazanych przez Ciebie punktów i będzie działało?
3. Czy jak podepnę wzmacniacz do zamontowanych wyjść RCA to czy w dalszym ciągu będę miał sygnał na głośnikach?
4. Czytałem inny opis dokładki AUX na forum Vectry i jest kilka rozbieżności pomiędzy opisami i wartościami elementów. Głównie chodzi mi o element C1 - 100uF znajdujący się koło kondensatora elektrolitycznego C2 - 47uF/16V. Tam podają rezystor R - 4,7kOhm. Czy to jakiś zły opis czy tak ma być. Co zastosować?
5. Jakie kondensatory zastosować na wyjścia RCA? na zdjęciu widziałem elektrolity 10uF/16V. Czy wszystkie 4 są takie same?

Proszę o odpowiedź bo zaczynam modzić przy radyjku. Mam już dość słuchania tego komercyjnego gó..a :/

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#8 Post autor: Flora »

Sumik pisze:1. Ten układ jest już na płycie czy trzeba go gdzieś przlutować?
To wzmacniacz, który jest w radiu.
Sumik pisze:2. Czy jak będę chciał dodać dodatkowe wyjścia RCA na wzmacniacz zewnętrzny to muszę coś przerabiać czy wystarczy przylutować przewody do wskazanych przez Ciebie punktów i będzie działało?
Nic nie trzeba dokładać, chociaż dobrze użyć przedwzmacniacza.
Poprzednio podpiąłem pod te wyjścia wzmacniacz Pioneera i wszystko było dobrze. Teraz podpinając Blaupunkta napędzającego skrzynie basową, często pojawiają się zakłócenia w radiu. Przedwzmacniacz pozwala odseparować radio od zewnętrznego odbiornika.
Sumik pisze:3. Czy jak podepnę wzmacniacz do zamontowanych wyjść RCA to czy w dalszym ciągu będę miał sygnał na głośnikach?
Tak, chyba że podpięte na zewnątrz układy będą wprowadzały zakłócenia
Sumik pisze:4. Czytałem inny opis dokładki AUX na forum Vectry i jest kilka rozbieżności pomiędzy opisami i wartościami elementów. Głównie chodzi mi o element C1 - 100uF znajdujący się koło kondensatora elektrolitycznego C2 - 47uF/16V. Tam podają rezystor R - 4,7kOhm. Czy to jakiś zły opis czy tak ma być. Co zastosować?
Są tam też moje komentarze :> Poprawiałem ten schemat bazując na dokumentacji układu TDA8579. Wariant z VKP powoduje spore zakłócenia jeżeli podłączone źródło zasilane jest z samochodu.
Sumik pisze:5. Jakie kondensatory zastosować na wyjścia RCA? na zdjęciu widziałem elektrolity 10uF/16V. Czy wszystkie 4 są takie same?
Kondensatory są takie same. 10 µF to chyba jednak trochę za dużo i powinny wystarczyć takie o wartości 1 lub 2,2 µF. Zamiast elektrolitycznych lepiej zastosować ceramiczne lub tantalowe.
Sumik pisze:Mam już dość słuchania tego komercyjnego gó..a
To tak jak ja ;)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: Sumik »

Flora pisze:Są tam też moje komentarze :>
Jasne że widzialem, tylko w pewnym momencie przestałem rozumieć o czym piszecie :>

Czy wykaz elementow w opisie to już ostateczna wersja czy jeszcze zaszły jakieś zmiany wpływające na jakość lub przenoszoną częstotliwość? Jak nie to kupię takie podzespoły jakie są w opisie i w czwartek ( bo ma przyjść scalak ) zaczynam montaż.
Flora pisze:Kondensatory są takie same. 10 µF to chyba jednak trochę za dużo i powinny wystarczyć takie o wartości 1 lub 2,2 µF. Zamiast elektrolitycznych lepiej zastosować ceramiczne lub tantalowe.
Pytałem czy mają być 4 szt 10uF bo widziałem że Ty takie zastosowałeś. Kupić o innej pojemności? Jakie proponujesz?
Flora pisze:Nic nie trzeba dokładać, chociaż dobrze użyć przedwzmacniacza.
Jaki przedwzmacniacz byś polecił? Może AVT robi coś takiego (do montażu)?
Ostatnio zmieniony 18 maja 2016, 02:03 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#10 Post autor: Flora »

Sumik pisze: Czy wykaz elementow w opisie to już ostateczna wersja czy jeszcze zaszły jakieś zmiany wpływające na jakość lub przenoszoną częstotliwość?
Mam aktualnie tak jak w poradniku, dlatego są tam jeszcze kondensatory 10 µF - to jedyna rzecz, którą planuję zmienić.
Sumik pisze:Pytałem czy mają być 4 szt 10uF bo widziałem że Ty takie zastosowałeś. Kupić o innej pojemności? Jakie proponujesz?
Powinny być cztery takie same, a proponuję właśnie coś w okolicy 1 lub 2,2 µF
Sumik pisze:Jaki przedwzmacniacz byś polecił? Może AVT robi coś takiego (do montażu)?
Z tym mam problem, ci prawda nie szukałem zbyt intensywnie, ale nie znalazłem żadnego sensownego gotowca. Najczęściej są to dość rozbudowane układy z regulacjami, a do tego na dwa kanały. Tu potrzebna jest naprawdę prosta funkcjonalność i wystarczy zwykły wtórnik napięciowy na wzmacniaczu operacyjnym, ale zbudowany tak, aby nie zniekształcał dźwięku.

Dziś pewnie zrobię dla Ciebie moduł do zegarów i wtedy zajmę się układem do radia :>

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#11 Post autor: Sumik »

Mam jeszcze jedno pytanko. Żeby nie było, że podważam twoją wiedzę i umiejętności bo i tak uważam Cię za boga elektroniki. Ale coś mi nie pasuje, no chyba że mi się pokićkało.
Piszesz że mają być:
Flora pisze:4 szt. 220nF (220nF - 2,2µF)
Z tego co pamiętam 220nF to nie jest 2,2uF, a 0,2uF
Tak samo jak:
Flora pisze: zamontowałem połączone równolegle kondensatory 470nF, co daje prawie 2µF
Równoległe połączenie tych wartości daje 940nF.

O co chodzi :> :?:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#12 Post autor: Flora »

Sumik pisze:O co chodzi
No pokićkało się.
Kondensatory opisane powyżej znajdują się w części dotyczącej wejścia AUX i są połączone z układem TDA8579.
Wcześniej pytałeś o kondensatory 10µF /16V, a te znajdują się w części wyjściowej.
Sumik pisze:Z tego co pamiętam 220nF to nie jest 2,2uF, a 0,2uF
Dokładnie
Sumik pisze: Flora napisał/a:
zamontowałem połączone równolegle kondensatory 470nF, co daje prawie 2µF

Równoległe połączenie tych wartości daje 940nF.
Nie widać tego na zdjęciach, ale są tam cztery kondensatory połączone równolegle. Teraz pewnie zamontowałbym pojedynczy o większej wartości.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: Sumik »

Flora pisze:Nie widać tego na zdjęciach, ale są tam cztery kondensatory połączone równolegle. Teraz pewnie zamontowałbym pojedynczy o większej wartości.
No faktycznie nie widać. Jedynie jak rzucają cień na płytę. 4 szt dały by prawie 2uF i to by sie zgadzało. Zwracam godność, chwałę i ordery :D Jakie w takim razie byś doradził kupić (chodzi o te przy układzie) bo jutro mam jechać po elementy i jak coś to zmienię koncepcję :) :piwo:

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#14 Post autor: Flora »

Sumik pisze:Zwracam godność, chwałę i ordery
No bez przesady :oops:
Wychodzi na to, że za bardzo zakręciłem opis, a miało być przystępnie.
Sumik pisze:kie w takim razie byś doradził kupić (chodzi o te przy układzie) bo jutro mam jechać po elementy i jak coś to zmienię koncepcję
Wszystko zależy od tego jakie elementy będą dostępne. Najczęściej te kondensatory są na wyższe napięcia niż to potrzebne i dlatego są w większych obudowach typu 1206. Tu potrzebne są mniejsze 0805. Jeżeli zdobędziesz takie o pojemności 2,2 µF to taką pojemność polecam. Przy większych obudowach będzie trzeba trochę pokombinować z lutowaniem.

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#15 Post autor: dany1107 »

Witam. Jako że wyjmowalem radyjko postanowiłem sprawdzić czy mam kabelki do aux i jednak nie, ale w radiu mam wszystkie piny,jedynie w kostce nie. Za pomocą vaux-coma zaprogramowalem wyjście aux ale niestety nie pojawiła mi się zakładka aux po resecie radia. Rozumiem że raczej czeka mnie rozbieranko i lutowanko?

ODPOWIEDZ

Wróć do „TUTORIALE”