[TUT/B] Lift/siłownik maski ZB
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
[TUT/B] Lift/siłownik maski ZB
Tak jak wcześniej napisałem że jak mi się uda to podzielę się z Wami jak samemu zrobić lifty maski w ZB.
Przepis jest taki:
- Kupujecie 2 sruby/sworznie z łbem kulowym (koszt 4,58 zł )
- Dorabiacie kawałek blaszki, który przykręcacie pod dolną srubę mocowania maski
- Kupujecie sprężynę gazową od tylnej klapy BMW e46 sedan (koszt 18,28 zł)
Elementy kupowałem tu i tu.
Wygląda to tak:
i tak po zamontowaniu:
Uważam że można wykonać to samemu i na pewno nie kosztuje to tyle co w gadżetach klubowych...
A jeden siłownik w zupełności wystarczy. Maska nie opada i fajnie unosi się do góry.
Przepis jest taki:
- Kupujecie 2 sruby/sworznie z łbem kulowym (koszt 4,58 zł )
- Dorabiacie kawałek blaszki, który przykręcacie pod dolną srubę mocowania maski
- Kupujecie sprężynę gazową od tylnej klapy BMW e46 sedan (koszt 18,28 zł)
Elementy kupowałem tu i tu.
Wygląda to tak:
i tak po zamontowaniu:
Uważam że można wykonać to samemu i na pewno nie kosztuje to tyle co w gadżetach klubowych...
A jeden siłownik w zupełności wystarczy. Maska nie opada i fajnie unosi się do góry.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2017, 20:59 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- fredas
- Zafiromaniak
- Posty: 5221
- Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
- Imię: Ryszard
- Lokalizacja: Sypniewo [cse]
- Auto: Opel Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
można tak dla chcącego nic trudnego
Proszę o pytania techniczne, to że można - widzimy - Bodek
Proszę o pytania techniczne, to że można - widzimy - Bodek
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, 12:54 przez fredas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Uzupełniam bo na PW padają pytania.
Wymiary blaszki którą przykręcamy pod dolną srubę trzymającą maskę:
Płaszczyznę blaszki o wymiarach 30x34 przykręcamy pod śrubę maski ( przynajmniej ja tak zrobiłem) i jest dobrze. Nic nie ociera ani nie blokuje się o rant błotnika. Wzorowane na liftach dedykowanych do ZB z e-baya.
Nie zaznaczałem średnicy otworu pod sworzeń kulowy bo to zależy jaki kupicie.
Ja u siebie mam jakies stare z odzysku i tam jest M8. Z tego co widziałem na aukcjach to występują M6 jak i M8, na klucz 10 jak i 13mm.
Jaki kupicie to taki otwór trzeba wywiercić w blaszce.
Dodatkowo podczas mocowania sworznia kulowego w błotniku należy wykręcić wkręta mocującego błotnik i wysunąć spod rantu błotnika blaszkę do której wkręcona jest śruba. Wykręcona śruba ma typowy gwint blachowkręta, a sworzeń kulowy posiada gwint metryczny.
Dlatego trzeba usunąć śrubę i blaszkę, a sworzeń kulowy przełożyć przez otwór w błotniku i od spodu dokręcić nakrętkę (odpowiednio M6 lub M8 w zależności od zakupionego sworznia).
Miłej pracy przy liftach
To co zaoszczędzicie, robiąc samemu lifty można przeznaczyć na podczas pracy
Wymiary blaszki którą przykręcamy pod dolną srubę trzymającą maskę:
Płaszczyznę blaszki o wymiarach 30x34 przykręcamy pod śrubę maski ( przynajmniej ja tak zrobiłem) i jest dobrze. Nic nie ociera ani nie blokuje się o rant błotnika. Wzorowane na liftach dedykowanych do ZB z e-baya.
Nie zaznaczałem średnicy otworu pod sworzeń kulowy bo to zależy jaki kupicie.
Ja u siebie mam jakies stare z odzysku i tam jest M8. Z tego co widziałem na aukcjach to występują M6 jak i M8, na klucz 10 jak i 13mm.
Jaki kupicie to taki otwór trzeba wywiercić w blaszce.
Dodatkowo podczas mocowania sworznia kulowego w błotniku należy wykręcić wkręta mocującego błotnik i wysunąć spod rantu błotnika blaszkę do której wkręcona jest śruba. Wykręcona śruba ma typowy gwint blachowkręta, a sworzeń kulowy posiada gwint metryczny.
Dlatego trzeba usunąć śrubę i blaszkę, a sworzeń kulowy przełożyć przez otwór w błotniku i od spodu dokręcić nakrętkę (odpowiednio M6 lub M8 w zależności od zakupionego sworznia).
Miłej pracy przy liftach
To co zaoszczędzicie, robiąc samemu lifty można przeznaczyć na podczas pracy
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 14:12 przez Sumik, łącznie zmieniany 2 razy.
- tOmki
- Zafiromaniak
- Posty: 536
- Rejestracja: 09 wrz 2013, 16:32
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: B14NET
W "łbach" są blaszki.Dober pisze:A jest jakaś zawleczka czy coś podobnego co trzyma siłownik w łbach?
Montaż na kuli - tylko wciskasz.
Demontaż - musisz trochę odgiąć blaszkę.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2016, 14:16 przez tOmki, łącznie zmieniany 1 raz.
ZB
ZC
ZC
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja zrobiłem z jednej strony bo 1 lift daje bez problemu rade. Jak założysz 2 to oby dwa zawiasy będą odbierały siłę potrzebną na wsunięcie siłownika podczas zamykania. Nie będzie cierpiał tylko jeden zawias jak to jest u mnie.
Jednak szczerze powiem że nie zauważyłem żeby się w jakiś sposób wyginał czy soś w tym stylu.
Zrób na jednym, a jak będziesz uważał że coś jest nie po twojej myśli to zamontujesz dodatkowy i tyle.
Jednak szczerze powiem że nie zauważyłem żeby się w jakiś sposób wyginał czy soś w tym stylu.
Zrób na jednym, a jak będziesz uważał że coś jest nie po twojej myśli to zamontujesz dodatkowy i tyle.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Dober, Rafoooo, panowie jeżeli któryś z was zakupi 2 lifty i będzie miał w planach zamontować ody dwa. To niech najpierw zamontuje jeden, sprawdzi jak się zachowuje, a potem niech sprawdzi jak to wszystko działa przy zamontowanych 2 liftach. Tak żeby mieć obraz jak maska chodzi z jednym, a jak z dwoma.
Jak coś to proszę o relację
Jak coś to proszę o relację
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
........ Będziemy z Piotrkiem Zakładać na obie strony .... tylko zastanawia mnie jedno, czy nie będą za silne te siłowniki? ......... Otworzyć maskę.....OK , ale czy nie będę musiał się wieszać po niej żeby ją zamknąć???Sumik pisze:Dober, Rafoooo, panowie jeżeli któryś z was zakupi 2 lifty i będzie miał w planach zamontować ody dwa. To niech najpierw zamontuje jeden, sprawdzi jak się zachowuje, a potem niech sprawdzi jak to wszystko działa przy zamontowanych 2 liftach. Tak żeby mieć obraz jak maska chodzi z jednym, a jak z dwoma.
Jak coś to proszę o relację
.... będą siłowniki to i będzie relacja
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Ja tak miałem na początku jak mierzyłem. Z resztą jak się przyjrzysz to zobaczysz na zdjęciu że mam uszkodzony górny zaczep prawej lampy. A dodatkowo delikatnie wygiąłem zawias. Bo albo siłownik był za silny albo miał za mały skok. Ten od BMW e46 sedan tył był chyba 7 z kolei. I uważam że jak najbardziej pasuje. Po zamontowaniu 2 szt nie będziesz musiał wieszać się na masce żeby ją zamknąćRafoooo pisze:tylko zastanawia mnie jedno, czy nie będą za silne te siłowniki? ......... Otworzyć maskę.....OK , ale czy nie będę musiał się wieszać po niej żeby ją zamknąć???
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Po próbach damy znać co i jak
PS. Jeszcze jedno pytanie.......... Czy na dole przy błotniku nie idzie zastosować takiego samego kątownika jak na mocowaniu maski? Bo w ten sposób co Ty zrobiłeś, gniazdo sworznia dolnego może się dużo szybciej wypracować, tak przynajmniej wnioskuje po zdjęciu, a jest zdeczka nie wyraźne
PS. Jeszcze jedno pytanie.......... Czy na dole przy błotniku nie idzie zastosować takiego samego kątownika jak na mocowaniu maski? Bo w ten sposób co Ty zrobiłeś, gniazdo sworznia dolnego może się dużo szybciej wypracować, tak przynajmniej wnioskuje po zdjęciu, a jest zdeczka nie wyraźne
Ostatnio zmieniony 28 sty 2016, 16:27 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- Sumik
- Zafiromaniak
- Posty: 2407
- Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Auto: Zafira B OPC 300+
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
Sytuacja wygląda tak że przy całkowitym otwarciu maski mocowanie nie wysuwa sie ze sworznia tak więc kąt odchylenia siłownika od płaszczyzny nie jest zbyt duży.Rafoooo pisze:Czy na dole przy błotniku nie idzie zastosować takiego samego kątownika jak na mocowaniu maski? Bo w ten sposób co Ty zrobiłeś, gniazdo sworznia dolnego może się dużo szybciej wypracować
Nie wiem czy była by opcja montażu kątownika ponieważ po zamknięciu maski mogło by braknąć wolnej przestrzeni. Zawsze można próbować z montażem takiego czegoś, ale uważam że tak jak jest teraz jest dobrze.
Tu masz dokładniejsze zdjęcieRafoooo pisze: a jest zdeczka nie wyraźne
I tu jeszcze zdjęcia mocowania do maski