Strona 1 z 1

[C] Montaż koła zapasowego/dojazdowego cz. 1

: 19 lut 2018, 10:03
autor: barteken
Witajcie,
dla potomności opisze montaż koła dojazdowego w mojej "Zośce"

Na start potrzebujemy:
- koło dojazdowe - ok. 250pln, ja dobrałem rozmiar 125/80R16 inny jak oryginalnie gdyż wg. mnie była za duża różnica w obwodzie kół bo letnie mam 235/45R18 a zimówki 215/60R16 (trzeba zwrócić uwagę na rozmiar felgi bo w różnych modelach Zafiry mogą być 16" lub 17" a różnica w cenie to prawie 200pln),
- winda (kosz na koło) z osłona termiczną i przeciw-błotną oraz z hakami mocującymi - upolowałem na Allegro za 250pln,
- 2 nakrętki i 5 śrubek - do kupienia w ASO za ok. 38pln można również zastosować inne,
- dla chętnych :piwo:
- aha trzeba jeszcze kupić/uzupełnić zestaw do podnoszenia auta i klucz do kół - pasuje zestaw z Astry J sprawdzałem w ASO, kupione na Alledrogo :)
- dobry podnośnik lub kanał.

To zaczynamy :D
Pakiet startowy.
Pakiet startowy.
Parametry felgi dojazdowej.
Parametry felgi dojazdowej.
Parametry oponki.
Parametry oponki.
Zaczynamy od wybebeszenia schowka w bagażniku
Jak zwykle w schowku jest wszystko.
Jak zwykle w schowku jest wszystko.
Zestaw do podnoszenia auta.
Zestaw do podnoszenia auta.
Teraz czas na demolkę.
Wypinamy plastik/listwę wykańczającą bagażnik (miejsca spinek na zielono) oraz odkręcamy 3 plastikowe nakrętki w  wytłoczce schowka (zaznaczone na pomarańczowo).
Wypinamy plastik/listwę wykańczającą bagażnik (miejsca spinek na zielono) oraz odkręcamy 3 plastikowe nakrętki w wytłoczce schowka (zaznaczone na pomarańczowo).
Po zakończeniu procesu demolowania auta oczom naszym ukarze się:
Na czerwono zaznaczyłem zaślepki które trzeba usunąć
Na czerwono zaznaczyłem zaślepki które trzeba usunąć
A od spodu wygląda to tak:
Strona prawa
Strona prawa
Strona lewa
Strona lewa
Po dewastacji auta powinny być dziury w bagażniku:
Trzeba postarać się aby usunąć jak najwięcej kleju
Trzeba postarać się aby usunąć jak najwięcej kleju

[C] Montaż koła zapasowego/dojazdowego cz. 2

: 19 lut 2018, 10:33
autor: barteken
Następnie montujemy haki podtrzymujące kosz/windę koła dojazdowego:
Każdy z haków przykręcamy w trzech miejscach, można dodatkowo użyć jakieś masy uszczelniającej np. Blochogum
Każdy z haków przykręcamy w trzech miejscach, można dodatkowo użyć jakieś masy uszczelniającej np. Blochogum
No i składamy wszystko w odwrotnej kolejności tj. wytłoczka schowka, listwa wykańczająca, uzupełniamy schowek :lol:

Teraz trochę trudniejsza część po trzeba wejść po auto, ja skorzystałem z usług samoobsługowego warsztatu samochodowego - ot ciekawostka są takie ;)

Jak auto pojedzie do góry to mamy takie widoki:
Patrząc do tyłu auta, widać nasze zamontowane haki.
Patrząc do tyłu auta, widać nasze zamontowane haki.
Patrząc do przodu auta, na czerwono zannaczyłem miejsca mocowań kosza/windy na koło dojazdowe.
Patrząc do przodu auta, na czerwono zannaczyłem miejsca mocowań kosza/windy na koło dojazdowe.
Bierzemy w garść dwie nakrętki, nie pamiętam ale chyba 10 i przykręcamy nasz kosz/windę na koło dojazdowe:
Patrząc do tyłu auta, wcześniej zamontowane haki już trzymają kosz/windę.
Patrząc do tyłu auta, wcześniej zamontowane haki już trzymają kosz/windę.
Patrząc do przodu auta, kosz/winda już przykręcona - zaznaczone na pomarańczowo.
Patrząc do przodu auta, kosz/winda już przykręcona - zaznaczone na pomarańczowo.

Uzupełniamy kosz/windę o pasażera w postaci koła dojazdowego:
Skończona robota.
Skończona robota.
Wracamy do domku na :piwo:

pozdr.

[C] Montaż koła zapasowego/dojazdowego cz. 1

: 07 cze 2019, 21:38
autor: qtom
barteken pisze: 19 lut 2018, 10:03 (trzeba zwrócić uwagę na rozmiar felgi bo w różnych modelach Zafiry mogą być 16" lub 17" a różnica w cenie to prawie 200pln)
może uzupełnię ze ważnym parametrem jest układ hamulcowy który może być 16'' lub 17'' o ile kupimy 17'' będą pasować zawsze 16''po weryfikacji całe szczęście ze nie jest dodatkowo jak w astrach J dwa rozstawy śrub zależne od wersji silnika