LPG w ZB z silnikiem 1,8 pytania, wątpliwości, rady
Moderator: Tunio999
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
tomek złoto, odpwiadam w imieniu gazownika: NIE nie ZAŁATWI.
Spowodowane jest to tym że gniazda są poprostu zrobione ze słabego materiału i już.
Tak jak piszą koledzy przy eksploatacji auta na PB regulacja jest zalecana co 150 tys.
ale jesli założymy LPG to zalecane jest regulowanie luzu co 30 tys i lubryfikacja czy jest czy jej nie ma nie zwalnia z tego bo ten płyn gniazd nie utwardza...
Jaki jest koszt regulacji?? Ciężko dokładnie powiedzieć, ja słyszałem że koszt szklanki to około 100 zł. Oczywiście jeśli odstawimy do jakiegos sprawdzonego mechanika to nie musi on wszystkich z niezgodnym wymiarem wymieniać-niejednokrotnie wystarczy zamienić. Znam też przypadek z Forda gdzie szklanki zostały zeszlifowane na cyfrowej szlifierce magnetycznej na odpowiedni wymiar i ponownie założone i tak sobie jeżdziły bez problemu przez nastepne tysiące. To byłby wstępny koszt części a ile już za sama regulację weżmie warsztat????
Spowodowane jest to tym że gniazda są poprostu zrobione ze słabego materiału i już.
Tak jak piszą koledzy przy eksploatacji auta na PB regulacja jest zalecana co 150 tys.
ale jesli założymy LPG to zalecane jest regulowanie luzu co 30 tys i lubryfikacja czy jest czy jej nie ma nie zwalnia z tego bo ten płyn gniazd nie utwardza...
Jaki jest koszt regulacji?? Ciężko dokładnie powiedzieć, ja słyszałem że koszt szklanki to około 100 zł. Oczywiście jeśli odstawimy do jakiegos sprawdzonego mechanika to nie musi on wszystkich z niezgodnym wymiarem wymieniać-niejednokrotnie wystarczy zamienić. Znam też przypadek z Forda gdzie szklanki zostały zeszlifowane na cyfrowej szlifierce magnetycznej na odpowiedni wymiar i ponownie założone i tak sobie jeżdziły bez problemu przez nastepne tysiące. To byłby wstępny koszt części a ile już za sama regulację weżmie warsztat????
witam kolegów
słyszałem że w zafirze 1,8 benzyna jest problem ze skrzynia biegów jest za słaba do tego silnika i często się psuje , pytanko co się w nich psuje i czy jest to kosztowna naprawa , i jak często,. Wiem że jeśli chodzi o zafiry to problem pojawia sie zawszy gdy coś trzeba naprawić ponieważ nie ma dobrego dostępy do czegokolwiek ale czy są jakieś jeszcze duże wady tego autka bo zamierzam o kupić
pozdrawiam wszystkich
słyszałem że w zafirze 1,8 benzyna jest problem ze skrzynia biegów jest za słaba do tego silnika i często się psuje , pytanko co się w nich psuje i czy jest to kosztowna naprawa , i jak często,. Wiem że jeśli chodzi o zafiry to problem pojawia sie zawszy gdy coś trzeba naprawić ponieważ nie ma dobrego dostępy do czegokolwiek ale czy są jakieś jeszcze duże wady tego autka bo zamierzam o kupić
pozdrawiam wszystkich
a ja też słyszałem że to wszystko przez gaz, bo ten silnik i ta skrzynia gazu nie lubią, podobno też po założeniu gazu szybciej wyciera się kierownica i opony trzeba co 3 lata wymieniać, podobno też, tak mi mówił mechanik który słyszał od kolegi szwagra sąsiada, że od gazu rdza bierze tylną klapę, bo w spalinach jest więcej wodypiter 123 pisze:słyszałem że w zafirze 1,8 benzyna jest problem ze skrzynia biegów jest za słaba do tego silnika i często się psuje
ups... Poniosło kolegęcieniassss pisze:a ja też słyszałem że to wszystko przez gaz, bo ten silnik i ta skrzynia gazu nie lubią, podobno też po założeniu gazu szybciej wyciera się kierownica i opony trzeba co 3 lata wymieniać, podobno też, tak mi mówił mechanik który słyszał od kolegi szwagra sąsiada, że od gazu rdza bierze tylną klapę, bo w spalinach jest więcej wody
cieniassss, nie mogłem się opanować ale aż się popłakałem ze śmiechu
bardzo dobrze napisane
a wracając do tematu, piter 123 jak dotąd nie spotkałem na forum nikogo komu padła by skrzynia dlatego że ma silnik benzynowy Z18XER, nawet gdyby tak było że jakimś cudem padła by ci ta skrzynia to mamy kolegę belfer który o ile się nie mylę naprawia takie skrzynie za darmo forumowiczom, a płacisz tylko za zużyte części do remontu skrzyni
moja rada zanim kupisz Zośkę przejedź się dieslem i taką benzynką i sam porównasz która będzie ci lepiej pasowała do twojego stylu użytkowania
bardzo dobrze napisane
a wracając do tematu, piter 123 jak dotąd nie spotkałem na forum nikogo komu padła by skrzynia dlatego że ma silnik benzynowy Z18XER, nawet gdyby tak było że jakimś cudem padła by ci ta skrzynia to mamy kolegę belfer który o ile się nie mylę naprawia takie skrzynie za darmo forumowiczom, a płacisz tylko za zużyte części do remontu skrzyni
moja rada zanim kupisz Zośkę przejedź się dieslem i taką benzynką i sam porównasz która będzie ci lepiej pasowała do twojego stylu użytkowania
do kolegi piter123 . W zosce nie ma dostepu do czegokolwiek To polecam mercedesa na początek a pózniej zosie wtedy zobaczysz co to przestrzeń
Co do gazu obecnie nasze silniki z18xer montowane sa w chevrolet orlando tam pakuja instalacje oplowska dodatkowo wymieniaja czesci w silniku aby była gwarancja na silnik jak sie dowiem co dokładnie wstawiaja w silnik to opisze ale jestem pewny jednego ,ze tak jak jest fabrycznie to nie polecaja w stawiac gazu z powodu zmiennych faz rozrzadu i problemy sa z ustawieniem. Bynajmniej mnie odradził znajomy a zna sie na rzeczy...Pracuje w oplu aso...
Jak ktos chce zaoszczedzic polecam cng jezdziłem tym chwile prawda mół ale oszczędny.
Co do gazu obecnie nasze silniki z18xer montowane sa w chevrolet orlando tam pakuja instalacje oplowska dodatkowo wymieniaja czesci w silniku aby była gwarancja na silnik jak sie dowiem co dokładnie wstawiaja w silnik to opisze ale jestem pewny jednego ,ze tak jak jest fabrycznie to nie polecaja w stawiac gazu z powodu zmiennych faz rozrzadu i problemy sa z ustawieniem. Bynajmniej mnie odradził znajomy a zna sie na rzeczy...Pracuje w oplu aso...
Jak ktos chce zaoszczedzic polecam cng jezdziłem tym chwile prawda mół ale oszczędny.
weźcie mnie trzymajcie , ustawienie gazu w tym silniku to bułka z masłem, bardzo łatwo zgrać mapy ze sobą, zero efektów ubocznych w kulturze pracy silnika, zmienne fazy nie mają nic do rzeczy, praktycznie sama autokalibracja i samochód ładnie jeździ i na analizatorze spalin piękne wyniki, a z wydechu leci świeże powietrzerafi.zafi pisze:tak jak jest fabrycznie to nie polecaja w stawiac gazu z powodu zmiennych faz rozrzadu i problemy sa z ustawieniem.
to znowu ja cholera sam już nie wiem jeden mechanik mi mówi że jest z gazem problem w zafirach b chodzi o tą regulacje luzów zaworowych ( myślę ze ten problem już rozwiązałem ) to znowu drugi twierdzi że zarówno zawory jak i gniazda są zrobione z materiału który się po czasie rozpierdziela , sam już nie wiem co o tym myśleć (podobno nie ma problemu w tych wczśniejszych zafirach)
a mam już upatrzona zafirke 1,8 benzyna i zamierzam ją kupić
proszę o jakieś opinie w tych sprawach
Pozdrawiam
a mam już upatrzona zafirke 1,8 benzyna i zamierzam ją kupić
proszę o jakieś opinie w tych sprawach
Pozdrawiam
Witam, jestem posiadaczem ZB1.8 od trzech miesięcy oczywiście zagazowana po siedmiu dniach od kupna. decydując się na gaz miałem pewne obawy zwłaszcza po przeczytaniu czarnych scenariuszy na forach internetowych. Jednak moje obawy rozwiały ogłoszenia sprzedaży na mobile.de gdzie auta te mają przebiegi ponad 200000 -300000km a zdarzają się i większe, sprzedający piszą że auto jest w dobrym stanie. Wydaje mi się że Niemcy nie są tak rozrzutni by montować lpg do auta a później (jak piszą niektórzy) remontować silnik co 30-50 tkm .