Prośba o opinie właścicieli Zafir B 2.0T 200KM
Moderator: Tunio999
Prośba o opinie właścicieli Zafir B 2.0T 200KM
Przymierzam się do kupna Zafiry B 2.0T 200KM. Proszę właścicieli takich wersji o kilka słów na temat ich użytkowania. Interesuje mnie w szczególności awaryjność, ceny i dostępność części zamiennych, spalanie, występowanie korozji, wady modelu i ogólne odczucia z użytkowania. Dziękuję wszystkim którzy się podzielą opiniami.
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Jasne, że się podzielę opinią na moim przykładzie ... ale pamiętaj, że każde auto może być inne pod kątem tego jak poprzedni właściciel o nie dbał, możesz trafić na wycackane ale tylko do sprzedaży, a mankamenty będą się ujawniać z czasem Twojego użytkowania. Ja kupiłem Zafirę która była serwisowana do samego końca, czyli ostatni serwis 3 miesiące przed moim zakupem, właściciel nie żałował raczej na jej eksploatacje, ponieważ samochód zakupiłem po wymianie rozrządu, nowe opony z bieżącego roku, wymienione tarcze hamulcowe i stan auta był perfekcyjny. Założony gaz w serwisie BRC powoduje, że samochód jest oszczędny bo w trasie przy pełnym obciążeniu spaliłem 10L/100km, co przy obecnych cenach LPG daje nam 18zł, na miejscu pewnie weźmie nawet z 15L, ale co to jest przy takim ciężkim aucie oraz mocy którą oferuje ... wrażenia z jazdy .... chcesz wyprzedzić... żaden problem
Pytasz o korozję? Przecież to Opel ..... nie no nie jest tak źle, na początek do poprawki pójdą małe ogniska czerwonej w okolicy uszczelki progów pod tylnymi drzwiami, ale to jest norma w każdej zafirze B, a nie tylko w tej o którą pytasz, jest to łatwe do wyleczenia, jak zareagujesz odrazu.
Pytasz o dostępność części? Jeśli Ci będzie zależało na oryginałach z ASO, to zabulisz słono , ale jakoś nie odczułem na tą chwilę braku części w sklepach samochodowych gdzie kupisz chyba wszystko, jak nie dziś to na jutro i ceny nie są jakoś wygórowane( jest to moje zdanie )
Pytasz o wady? Każde auto je ma!!! No ale coś za coś:
np.
- Ponoć wadliwa jest skrzynia M32 którą posiada ta Zafira, ale za to jest przy niej 6ty bieg, czego nie mają Zafiry z silnikami o mniejszej pojemności.... dla mnie to plus :>
- Posiadam dwumase, której nie mają inne Zafiry z mniejszą pojemnością... kolejny koszt w razie awarii.
- Turbina... dodatkowy plus tego samochodu... ale też kosztowny
I teraz może Ci przypisze moje dolegliwości;
Za rok czasu pod kontem awaryjności to mogę wymienić:
-wyciek oleju z pod pokrywy zaworów
-ubytek płynu chłodniczego
-branie oleju( turbo właśnie poszło do regeneracji)
-wymiana sondy lambda (grzałka padła)
-przerwana wiązka kabli w tylnych drzwiach
... i to chyba tyle
Ale i tak bym jej nie zamienił na żadne inne auto .... ja się ciesze, że właśnie z tym silnikiem kupiłem Zafirę jako auto rodzinne
I jeśli trafisz na dobry egzemplarz, a ciężko jest taki trafić.... to mogę powiedzieć, że warto! A resztę opinii może usłyszysz od pozostałych Forumowiczów/Klubowiczów
... mam nadzieję że powyższy tekst będzie dla Ciebie pomocny...pozdrawiam
Pytasz o korozję? Przecież to Opel ..... nie no nie jest tak źle, na początek do poprawki pójdą małe ogniska czerwonej w okolicy uszczelki progów pod tylnymi drzwiami, ale to jest norma w każdej zafirze B, a nie tylko w tej o którą pytasz, jest to łatwe do wyleczenia, jak zareagujesz odrazu.
Pytasz o dostępność części? Jeśli Ci będzie zależało na oryginałach z ASO, to zabulisz słono , ale jakoś nie odczułem na tą chwilę braku części w sklepach samochodowych gdzie kupisz chyba wszystko, jak nie dziś to na jutro i ceny nie są jakoś wygórowane( jest to moje zdanie )
Pytasz o wady? Każde auto je ma!!! No ale coś za coś:
np.
- Ponoć wadliwa jest skrzynia M32 którą posiada ta Zafira, ale za to jest przy niej 6ty bieg, czego nie mają Zafiry z silnikami o mniejszej pojemności.... dla mnie to plus :>
- Posiadam dwumase, której nie mają inne Zafiry z mniejszą pojemnością... kolejny koszt w razie awarii.
- Turbina... dodatkowy plus tego samochodu... ale też kosztowny
I teraz może Ci przypisze moje dolegliwości;
Za rok czasu pod kontem awaryjności to mogę wymienić:
-wyciek oleju z pod pokrywy zaworów
-ubytek płynu chłodniczego
-branie oleju( turbo właśnie poszło do regeneracji)
-wymiana sondy lambda (grzałka padła)
-przerwana wiązka kabli w tylnych drzwiach
... i to chyba tyle
Ale i tak bym jej nie zamienił na żadne inne auto .... ja się ciesze, że właśnie z tym silnikiem kupiłem Zafirę jako auto rodzinne
I jeśli trafisz na dobry egzemplarz, a ciężko jest taki trafić.... to mogę powiedzieć, że warto! A resztę opinii może usłyszysz od pozostałych Forumowiczów/Klubowiczów
... mam nadzieję że powyższy tekst będzie dla Ciebie pomocny...pozdrawiam
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.
- Rafoooo
- Zafiromaniak
- Posty: 1949
- Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
- Lokalizacja: Limanowa
- Model:
- Kontakt:
Czy się różni? Raczej nie(chyba że było by to OPC lub OPC line), buda przy 200 konnej zafirze nie ma odosobnionego wzornictwa, może jest łatwiej znaleźć dobrze doposażoną 2.0 litrówkę, co rzadko jest spotykane w benzyniakach 1.8, 1.6
O skrzyni znajdziesz dużo na tym forum, lub wpisz w Google M32
A zawory.... Nie mam pojęcia
O skrzyni znajdziesz dużo na tym forum, lub wpisz w Google M32
A zawory.... Nie mam pojęcia
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2015, 22:18 przez Rafoooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać.
wspominać.