Zafira A Z18XE 2005 czy Zafira B Z18XER 2005 - Którą kupić?

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: ryba1 »

Wystarczająco długo i zrobione km żeby móc cos powiedzieć o nich

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#17 Post autor: paweldm »

Także miałem ZA z tym silnikiem na lpg i chodził jak pszczółka. Kupiłem przy przebiegu ok 150 000km, drugie tyle zrobiłem bezproblemowo ja na lpg. To co przyczyniło się do pozbycia auta, to sypiące blachy gdy autko osiągnęło 10 lat, a było bezwypadkowe.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#18 Post autor: Piasek »

W ten sposób możemy w nieskończoność: po prostu w ZA z racji wieku więcej rzeczy ma prawo zdechnąć a niestety nie należą do tanich, jak:
- przepustnica
- zespół cewek
- sondy
- wspomniane wcześniej pierścienie tłokowe i uszczelniacze
I tutaj mamy 50% wartości pojazdu w remontach.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#19 Post autor: Wojti »

Zawsze wszystko zależy kto i jak wcześniej dbał i użytkował .Historia i źródło to podstawa :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: ryba1 »

Piasek, cewka to 300zl,sonda 200-250zl,przepustnica no nie słyszałem wśród kolegów żeby wymieniali.pierścienie owszem ale jak Wojti, napisal historia to podstawa no i jak kupisz trupa to masz studnie bez jaki byś silnik i model nie kupił

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#21 Post autor: Piasek »

Z tymi cenami to tak na 2x bo całkiem niedawno ściągałem kumplowi i za 300 to śmieci "no-name" po allegro chodzą. Coś co ma gwarancję i jest w miarę znane (że mogę mu to sprzedać i wiem że 2-3 lata pojeździ nim sprzeda) kosztuje 450zł a to jedna z najtańszych była.
Podobnie sondy: markowa okolice 300zł się zaczyna, pierścienie tłokowe, porządne 200-250zł kpl, drugie tyle reszta gratów jak uszczelki, uszczelniacze, itp. Jakiś termostat z obudową za 100 kilka. Kolejne 300 weźmie dobry mechanik za robotę a kolejne 200 szlifierz za ogarniecie głowicy.
To się robią już tysiące a nie można patrzeć na wszystko z perspektywy kogoś kto sam wszystko zrobi bo potrafi a części kupuje w hurcie.
Dodajmy do tego stojące zaciski na tyle, jakieś łożysko z piastą i czujnikiem ABS`u + pakiet startowy jaki wpakowaliśmy w auto po zakupie i ... w auto za które daliśmy 8-9tyś zł władowaliśmy kolejne 4.
O tanim aucie można mówić w przyp. Golfa III gdzie każdy element bez wyjątku możemy kupić za kilkanaście, kilkadziesiąt złotych, podobnie Astra F ale nie G, nie ZA i kolejne.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: ryba1 »

Są brałem ostatnio markową cewkę do turbo dalem 310zl.to samo sonda.pisalem ceny markowych gratów a nie zamienników idąc Twoim tropem najlepiej brać nowe auto bo nie będzie nic do roboty.przy kupnie auta można dużo zobaczyć sprawdzić czy jest godne uwagi czy nie.sam mam kolejnego opla i masę juz obejrzałem ie tylko dla siebie a trochę wiedzy mam


A tak kończąc nigdy się nie wie co do konca kupi.tu kwestia raczej szczęścia i uczciwości sprzedającego

Kazelott

#23 Post autor: Kazelott »

Dziękuję wszystkim za cenne opinie.

Proszę o zamknięcie tematu.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#24 Post autor: MARCEL! »

Jedno jest pewne, w przypadku ZA należy przeprowadzić dokładny przegląd podwozia, nadwozia, usunąć zaczątki korozji, zakonserwować profile zamknięte oraz uzupełnić ubytki istniejącej konserwacji podwozia. W jakiś stopniu zatrzyma to korozje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”