Jest w sieci taki film o handlarzach i kręceniu liczników, w którym pewien miły pan dobrze opisuje cały proceder wyjaśniając, że te wszystkie zabezpieczenia robi człowiek, a co za tym idzie, inny jest w stanie je ominąć.PatrykOC pisze:Dzwoniłem do Opla i podobno są w stanie na diagnostyce stwierdzić czy licznik był kręcony bo niby dpf ma takie możliwości zapisu prawda to?
W ZB przebieg trzymany jest w zegarach i sterowniku silnika. W obu tych miejscach można dokonać modyfikacji i nie zostaje po tym ślad.
Istnieje trochę pokrętny sposób na weryfikację przebiegu. Przy założeniu, że za każdym razem po przekręceniu kluczyka włącza się radio, można oszacować realność przebiegu po czasie pracy radia. Wchodząc w tryb serwisowy, na jednym z ekranów widoczny jest czas pracy. Konfrontując to z przebiegiem otrzymujemy średnią prędkość samochodu. Jest to oczywiście bardzo nieprecyzyjne i zależne od bardzo wielu czynników.
Myślę, że mimo wszystko ważniejszy od przebiegu jest faktyczny stan techniczny samochodu.