Zafira C 2.0CDTi

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Morsartt
Posty: 2
Rejestracja: 15 kwie 2021, 20:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bytom
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

Zafira C 2.0CDTi

#1 Post autor: Morsartt »

Witam panowie.. Dylemat żony sprowadził mnie tutaj.

Miałem już obrany cel odnośnie nowego auta.
SMax z rocznika 2011/2012, 2.0TDCI.

Jednak że żona na tą chwilę będzie tym dużo więcej jeździć i jest przerażona gabarytami, to szukam czegoś ciut mniejszego dla awaryjnie tych 7 osób. I jedyne auto które mi wpadło w oko to wlasnie Zafirka C. Obecnie sprzedaliśmy VC 1.9.

Jak o tyle ile wiem o fordzie, tak o oplu nic.
Kompletnie nie wiem w który silnik celować.
Skupiam się na dieslu, z racji tego że mam dostęp do sporych zniżek na paliwo i to jest główny czynnik.

Który silnik nie zrujnuje portfela i pozwoli spokojnie spać po nocach mając na auto liczmy około 40tys?

qrzyh
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:22
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: GLC
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#2 Post autor: qrzyh »

A20dth 130/165km, jest to stary, znany i dosc niezawodny silnik montowany wiele lat nie tylko w oplu (wlacznie z odmiana biturbo 195km). Rozwiniecie pancernego 1.9 cdti. Nie ma problemow typowych dla diesli forda z ukladem wtryskowym i dwumasa. Jedyna bolaczka tego silnika jest uszczelka od smoka oleju, poleca sie ja wymienic profilaktycznie. Silnik montowany do ktoregos rocznika, chyba tylko do 2014 - do potwierdzenia.

B20dth 170km jest takze bardzo dobrym silnikiem, dynamicznijeszym od starszej jednostki, jednak jest to silnik zaprojektowany przez opla, dla opla, znacznie mniej tych jednostek jest wyprodukowanych i jezdza tylko w oplu. W zwiazku z tym jest mniej czesci do nich, gdbyby odpukac zdarzyla sie wieksza awaria. Dodatkowo wystepuja z nieszczesnym adblue, ktory po ktorejs aktualizacji softu ze wzgledu na zwiekszone dawkowanie plynu zaciera pompe adblue.

Masz jeszcze 1.6 136km, ale z tym silnikiem nie mialem do czynienia.

Rok temu kupilem sztuke 2.0 cdti na maksymalnym wyposazeniu, 120tys przebiegu w swietnym stanie, z polskiego salonu, w twoim budzecie. Jak dobrze poszukasz powinienes cos znalezc ;)

Jako wczesniejszy fan forda i posiadacz mondeo nie zaluje w najmniejszym stopniu zakupu, polecam :)
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2021, 18:21 przez qrzyh, łącznie zmieniany 3 razy.
Zafira C A20DTH + Corsa D A14XER

Morsartt
Posty: 2
Rejestracja: 15 kwie 2021, 20:34
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bytom
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#3 Post autor: Morsartt »

A wymiana tej uszczelki smoka to jaki orientacyjny koszt?
I jak wygląda kwestia klap wirowych? Usuwają to?
Miałe VC właśnie 1.9 150, usuwałem to bo były zblokowane.

qrzyh
Bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:22
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: GLC
Auto: Zafira
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A20DTH

#4 Post autor: qrzyh »

Uszczelka sama w sobie jest we wszystkim najtansza, gdyz to robocizna jest w tym przypadku najwiekszym kosztem. Trzeba zdjac miske (klejona), w zafirze przeszkadza ponoc dzwon skrzyni. U dobrego mechanika pewnie ok 500zl, w ASO >1000zl.

Co do klap, wiem, ze w 1.9 8v 120km ten temat nie wystepowal, tylko w 16v 150km. Natomiast w przypadku 2.0, temat jakos mnie ominal, moze znikome problemy z tym sa.
Zafira C A20DTH + Corsa D A14XER

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”