Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
tradelux

#136 Post autor: tradelux »

Szybciej się nagrzewa, bo więcej idzie "w powietrze", niż w efektywne spalenie ;)
W dieslach można przy pakiecie zimowym spotkać webasto, jest wtedy jeszcze szybciej ciepło w środku, niż w benzynie :mrgreen:

Grisza

#137 Post autor: Grisza »

F-19 pisze: ... bez przesady,
ja mam pierwszego w życiu diesla i ostatniego 1,9CDTi 150PS automat, wcześniej miałem vectrę c 3,2 V6 (BEZ TURBO) automat w mieście różnica w spalaniu wynosiła 2-2,5l /100km
jak na to co miał prezentować ten "cudowny" diesel to niewiele.
to ciekawe co piszesz, bo ja miałem podobną "przesiadkę" (Signum Z32SE na Zafirę Z19DTH) i różnica w spalaniu jest jednak większa niż opisujesz - Signum po mieście brało mi około 13,6 l/100km, a Zafira w tych samych warunkach bierze 9...

Natomiast co do dyskusji na temat wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia, to powiem tak:
benzynka jest fajna, bo się mniej i taniej psuje, ale za to więcej pali "na codzień".
Dieselek pali mniej, ale za to statystycznie częściej się "sypie".
Bilans eksploatacji pewnie wyjdzie zbliżony w dieslu i w benzynce, więc wybór wcale łatwy nie jest ;)
Ja całe życie miałem benzynowe silniki i wcale nie planowałem zakupu diesla - to był zakup czysto "zdroworozsądkowy" - diesle są najczęściej znacznie lepiej wyposażone i są chętniej kupowane, więc jak już dozbieram do benzyny (2.0T, inne nie wchodzą w grę ;) ), to pewnie nastąpi zamiana ;)
Kupno samochodu nie oznacza podpisania cyrografu na całe życie - nie spodoba Ci się, to sprzedasz i już ;) (tylko kup coś co się potem łatwo sprzeda - dobre wyposażenie i dobry stan techniczny)

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#138 Post autor: mmuchowski »

Grisza75 pisze:
Natomiast co do dyskusji na temat wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia, to powiem tak:
benzynka jest fajna, bo się mniej i taniej psuje, ale za to więcej pali "na codzień".
Dieselek pali mniej, ale za to statystycznie częściej się "sypie".
Bilans eksploatacji pewnie wyjdzie zbliżony w dieslu i w benzynce, więc wybór wcale łatwy nie jest ;)
Ja całe życie miałem benzynowe silniki i wcale nie planowałem zakupu diesla - to był zakup czysto "zdroworozsądkowy" - diesle są najczęściej znacznie lepiej wyposażone i są chętniej kupowane, więc jak już dozbieram do benzyny (2.0T, inne nie wchodzą w grę ;) ), to pewnie nastąpi zamiana ;)
Kupno samochodu nie oznacza podpisania cyrografu na całe życie - nie spodoba Ci się, to sprzedasz i już ;) (tylko kup coś co się potem łatwo sprzeda - dobre wyposażenie i dobry stan techniczny)
Zdroworozsądkowo, rzeczowo i na temat. Wielkie dzięki Grisza 75

Anony Mous

#139 Post autor: Anony Mous »

Lorry pisze:Plus w zimie mam ciepło po 2-3 km, w dieslu nawet dużym jak po 9km mam 50* jest dobrze
Ja na ten "feler" stosuję garaż :) i mam ciepło od pierwszego metra :D

A tak poważnie - faktycznie, silnik (w moim przypadku 1.9 ZDTH) długo się nagrzewa. Mam porównanie do francuskiego 2.0 HDi - tam 3- 4 razy szybciej silnik osiąga 70-80 st. C ( :/ ciekawe - większa pojemność, szybciej się nagrzewa :roll: ).

Na "+" 1.9 ZDTH muszę jednak oddać elastyczność silnika. Każdy kto ze mną jechał był pod wrażeniem zdolności przyspieszania tego dość ciężkiego przecież auta.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#140 Post autor: twardypt91 »

Szkoda tylko, że to przyspieszenie nie jest dostępne od razu po uruchomieniu silnika. No chyba, że kogoś stać na wymianę turbiny.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Anony Mous

#141 Post autor: Anony Mous »

2.0 ZA w Dieslu to jest porażka kompletna więc nawet nie biorę tego po dyskusję, przed wyprzedzaniem trzeba odmówić przynajmniej z jedną Zdrowaśkę i potem długieeeeeeeeeeeeeeeeeee fruuuu. Naprawdę podziwiam ludzi jezdzącymi tymi Meleksami :lol: :lol: :lol: :lol:

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#142 Post autor: twardypt91 »

Nie zgodzę się z Kolegą powyżej :>
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

aleks27

#143 Post autor: aleks27 »

Marek nie przesadzaj znowu chyba ze piszesz o 2.0 82 kunie :lol: bo ja jakos nie musze sie modlic a nieraz z pelnym ladunkiem jechalem

Anony Mous

#144 Post autor: Anony Mous »

Panowie a więc zapraszam na 1/2 mili z moim 1.8 LPG :lol: :lol: :lol: :lol:

Jesteście do tych silników przyzwyczajeni i dlatego sądzicie że jest Git. Ja zostałem kierowcą takiego Meleksu prawie niechcianie i o tak oceniam to wozidło względem swojego silniczka.

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#145 Post autor: twardypt91 »

Ok, podaj maksymalny moment tego gaźnika :>
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Anony Mous

#146 Post autor: Anony Mous »

marsuc pisze: Jesteście do tych silników przyzwyczajeni i dlatego sądzicie że jest Git. Ja zostałem kierowcą takiego Meleksu prawie niechcianie i o tak oceniam to wozidło względem swojego silniczka.
No właśnie, a Ty jesteś przyzwyczajony do swojego. To mój pierwszy diesel i długo musiałem się go uczyć. Teraz jeździ jak trzeba, a jak bym chciał startować w wyścigach, to na pewno nie kupowałbym Zośki.
Ja jakoś nigdy nie przekonałem się do LPG i to paliwo sprawdza mi się ale tylko w zapalniczce.

Zresztą ta dyskusja nie ma najmniejszego sensu. I tak jak zawsze każdy będzie bronił swego. Ja mam diesla z przypadku ale nie będę sprzedawał tylko po to aby kupić 1.8 16V tym bardziej że w Vectrze B rewelacji nie czyni ten silniczek żadnej, więc po jaką cholerę bawić się w to ??

piopio

#147 Post autor: piopio »

Przy wyborze musisz wziąć pod uwagę jeszcze jedną ważną rzecz:
większy wybór jest wśród diesli i mam wrażenie, że są tańsze od benzyniaków i smutna to prawda, z reguły lepiej wyposażone; benzyn jest dużo mniej i trudno znaleźć tę jedyną...
Ja miałem podobny dylemat ( z tym, że robię więszy przebieg - ok 30tys. rocznie), ale wykalkulowałem, że dla mnie lepsza jest benzyna + montaż lpg; poszukiwania trwały 7 miesięcy, ale znalazłem to czego szukałem - stan + wyposażenie dla mnie satysfakcjonujące - tani koszt eksploatacji. Zrobiłem jakieś 10 tyś km w 3 miesiące bezawaryjnie.

kubik_CDTi

#148 Post autor: kubik_CDTi »

Benzyny są droższe,bo mają mniejsze przeloty i jest ich mniej.
A rynek diesli jest opanowany przez ściągane trupy,obniżając ceny.

tradelux

#149 Post autor: tradelux »

kubik_CDTi pisze:Benzyny są droższe,bo mają mniejsze przeloty i jest ich mniej.
A rynek diesli jest opanowany przez ściągane trupy,obniżając ceny.
Niekoniecznie, w Niemczech podobne benzyny są również zdecydowanie droższe.
Nie wspominając o tych trupach, o których mówisz :)

Awatar użytkownika
mmuchowski
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 18 wrz 2011, 14:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Malbork
Auto: Opel Zafira C Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: A14NEL
Gender:

#150 Post autor: mmuchowski »

piopio pisze:Przy wyborze musisz wziąć pod uwagę jeszcze jedną ważną rzecz:
większy wybór jest wśród diesli i mam wrażenie, że są tańsze od benzyniaków i smutna to prawda, z reguły lepiej wyposażone; benzyn jest dużo mniej i trudno znaleźć tę jedyną...
Ja miałem podobny dylemat ( z tym, że robię więszy przebieg - ok 30tys. rocznie), ale wykalkulowałem, że dla mnie lepsza jest benzyna + montaż lpg; poszukiwania trwały 7 miesięcy, ale znalazłem to czego szukałem - stan + wyposażenie dla mnie satysfakcjonujące - tani koszt eksploatacji. Zrobiłem jakieś 10 tyś km w 3 miesiące bezawaryjnie.
Mam takie same odczucia jak Ty. Poczekam jeszcze troszeczkę, a może się coś trafi tak jak Tobie. Kto szuka znajduje. Wolę spędzać czas z rodziną niż w warsztacie z jakimiś zaworami egr, dpf-ami, kołem dwumasowym + sprzęgło. Nie za każdym rogiem też usówają dpf-a. Szkoda mi czasu na takie bzdety. Mam nadzieję, że nie uraziłem zbytnio posiadaczy diesli. Dzięki za odzew, opinie i wrażenia.
Jeżeli ktoś się chce jeszcze podzielić wrażeniami z jazdy ZB 1.8 140KM to będę wdzięczny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”