Zafira B - silnik diesel czy benzyna.
Moderator: Tunio999
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Kiedys bylem negatywnie nastawiony do Opli... teraz wiem ze bylem w bledzie.
Jak dostalem info ze jest Zafira 2.0 DTI to najpierw zasiegnalem jezyka u czlowieka ktory mial taka i kilka podobnych aut.
Powiedzial mi ciekawa sprawe : jesli to diesel i auto jest z pewnego zrodla to bierz w ciemno.
Jesli od handlarza to sie 5x zastanow albo lepiej wez benzyne i zaloz gaz.
Dzis jestem szczesliwym wlascicielem ZA i koszt jazdy tym autem jest bardzo podobny do 1,8+LPG (jak wyczytalem na forum).
Jak dostalem info ze jest Zafira 2.0 DTI to najpierw zasiegnalem jezyka u czlowieka ktory mial taka i kilka podobnych aut.
Powiedzial mi ciekawa sprawe : jesli to diesel i auto jest z pewnego zrodla to bierz w ciemno.
Jesli od handlarza to sie 5x zastanow albo lepiej wez benzyne i zaloz gaz.
Dzis jestem szczesliwym wlascicielem ZA i koszt jazdy tym autem jest bardzo podobny do 1,8+LPG (jak wyczytalem na forum).
Dopiszę o swoich przemyśleniach nt ZA:
W chwili obecnej jestem przekonany do disla, argumenty:
2 litrowy disel z pompą jednowtykową (może mniej trwałe, ale przynajmniej jest możliwość zrobienia jej ok 1500pln). Dwuwtykowe tylko w Czechach, regenerowane ok 6000pln.
Do tego chyba rozrząd jest na łańcuszku.
Rocznik ok 2000-2002, w tych latach chyba były jeszcze sprzęgła bez dwumasy = ok2500pln komplet, ze zwykłym kołem zamachowym chyba z 500pln.
Do tego na dislu można zrobić więcej km zanim będzie potrzebny remont silnika, co w starszym roczniku jest na +
Planowany czas użytkowania 5-8 lat, a może aż do złomowania
Co może mnie jeszcze naciągnąć na duże koszty ?
Aha, co prawda ma być ocynk, ale warto jeszcze zarezerwować kasę na konserwację i przy okazji wyciszenie?
W chwili obecnej jestem przekonany do disla, argumenty:
2 litrowy disel z pompą jednowtykową (może mniej trwałe, ale przynajmniej jest możliwość zrobienia jej ok 1500pln). Dwuwtykowe tylko w Czechach, regenerowane ok 6000pln.
Do tego chyba rozrząd jest na łańcuszku.
Rocznik ok 2000-2002, w tych latach chyba były jeszcze sprzęgła bez dwumasy = ok2500pln komplet, ze zwykłym kołem zamachowym chyba z 500pln.
Do tego na dislu można zrobić więcej km zanim będzie potrzebny remont silnika, co w starszym roczniku jest na +
Planowany czas użytkowania 5-8 lat, a może aż do złomowania
Co może mnie jeszcze naciągnąć na duże koszty ?
Aha, co prawda ma być ocynk, ale warto jeszcze zarezerwować kasę na konserwację i przy okazji wyciszenie?
Zośka A jeśli nie bita, to jej ruda nie bierze. Moja 2.2 była sprowadzana już 8 lat temu do kraju z przetartym bokiem (tylko malowane elementy, wszystko oryginalne) i tylko na rogu drzwi wyskoczył mi jeden purchelek. Reszta jest zdrowiutka.
Przy zakupie diesla z tego rocznika licz się z przebiegiem realnym rzędu 400-500kkm (serio mówię) o ile sprowadzany z zagranicy. Krajowe mogą mieć mniej. Na zachodzie nie opłaca się kupować diesla, jeśli się robi mniej niż 50kkm rocznie. Porównaj przebiegi 3-5 letnich aut (np od Andrzeja lub tradeluxa) i 10 letnich aut. Jakoś te ostatnie nie mają 2-3 razy większych przebiegów... mieszkałem rok w Szwecji, tam samochody mają gigantyczne przebiegi często, a wyglądają tak jak u nas sprzedawane z magicznym przebiegiem 190 tys km...
Przy zakupie diesla z tego rocznika licz się z przebiegiem realnym rzędu 400-500kkm (serio mówię) o ile sprowadzany z zagranicy. Krajowe mogą mieć mniej. Na zachodzie nie opłaca się kupować diesla, jeśli się robi mniej niż 50kkm rocznie. Porównaj przebiegi 3-5 letnich aut (np od Andrzeja lub tradeluxa) i 10 letnich aut. Jakoś te ostatnie nie mają 2-3 razy większych przebiegów... mieszkałem rok w Szwecji, tam samochody mają gigantyczne przebiegi często, a wyglądają tak jak u nas sprzedawane z magicznym przebiegiem 190 tys km...
to mnie trochę przystopowałeś...emjot pisze:Zośka A jeśli nie bita, to jej ruda nie bierze. Moja 2.2 była sprowadzana już 8 lat temu do kraju z przetartym bokiem (tylko malowane elementy, wszystko oryginalne) i tylko na rogu drzwi wyskoczył mi jeden purchelek. Reszta jest zdrowiutka.
Przy zakupie diesla z tego rocznika licz się z przebiegiem realnym rzędu 400-500kkm (serio mówię) o ile sprowadzany z zagranicy. Krajowe mogą mieć mniej. Na zachodzie nie opłaca się kupować diesla, jeśli się robi mniej niż 50kkm rocznie. Porównaj przebiegi 3-5 letnich aut (np od Andrzeja lub tradeluxa) i 10 letnich aut. Jakoś te ostatnie nie mają 2-3 razy większych przebiegów... mieszkałem rok w Szwecji, tam samochody mają gigantyczne przebiegi często, a wyglądają tak jak u nas sprzedawane z magicznym przebiegiem 190 tys km...
WITAM czytam wasze posty i mozna duzo sie dowiedziec..
PODEPNE SIE POD TEN TEMAT zeby nie zakladac nowego:
-pytanie mam: bo planuje zakup Zofiji A 1.8 125 KM
- jak poznac jak podejde do auta czy ma ono 125 czy 116 KM ? prawda ze od 2002r maja 125 KM ?
- i czy warto szukac auta po lifcie chyba w 2003r z tym silnikiem czy nieznaczace zmiany byly.. gril chromowany i tylne lampy.. to widoczne rzeczy..
a z mechaniki cos po lifcie poprawili?
powiedzcie co wiecie...
bo nie wiem czy szukac po lifcie czy nie..
no i jak z wierzchu poznac ze jest 125 KM
dzieki za podpowiedzi pozdrawiam
PODEPNE SIE POD TEN TEMAT zeby nie zakladac nowego:
-pytanie mam: bo planuje zakup Zofiji A 1.8 125 KM
- jak poznac jak podejde do auta czy ma ono 125 czy 116 KM ? prawda ze od 2002r maja 125 KM ?
- i czy warto szukac auta po lifcie chyba w 2003r z tym silnikiem czy nieznaczace zmiany byly.. gril chromowany i tylne lampy.. to widoczne rzeczy..
a z mechaniki cos po lifcie poprawili?
powiedzcie co wiecie...
bo nie wiem czy szukac po lifcie czy nie..
no i jak z wierzchu poznac ze jest 125 KM
dzieki za podpowiedzi pozdrawiam
o widzisz ..dziekuje lechu.. a czy jeszcze cos wartosciowego poprawili w lifcie ? sorry za moze blache dla was pytania ale jesten nowy w waszej grupie i chce sie czegos dowiedziec.. szukam na forum ale nie widze nic co by odpowiedzialo na te pytania..
a jak poznac jak podejde do auta czy ma ono 125 czy 116 KM ? prawda ze od 2002r maja 125 KM ?
czytalem cos o lince gazu- jak jest to 116KM, a potencjometr to 125KM..
Czyli ogolnie szukac Zafiry od 2003 wzwyz ?? jestem z ok Rzeszowa moze ktos chce sprzedac hehe
a jak poznac jak podejde do auta czy ma ono 125 czy 116 KM ? prawda ze od 2002r maja 125 KM ?
czytalem cos o lince gazu- jak jest to 116KM, a potencjometr to 125KM..
Czyli ogolnie szukac Zafiry od 2003 wzwyz ?? jestem z ok Rzeszowa moze ktos chce sprzedac hehe
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Tak, mają wszystkie... Ale Zośki przed liftem mają dzielone na 2 a Zośki po lifcie na 3...Gruka pisze:lech31, a czy przypadkiem 7 osobowe Zośki nie mają wszystkie dzielonej kanapy? Coś mi się wydaje że wszystkie
- Albert Einstein