Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#376 Post autor: grzes »

pysiowa pisze:Witam. A silnik 1.6 116KM? Warto brać pod uwagę czy dać sobie spokój?
Raczej doradził bym 1,8. Naprawdę jest czym jechać. Wyprzedzanie, jazda po górkach to przyjemność. Spalanie 1,6 i 1,8 mają na podobnym poziomie i obydwa silniki mają koła zmiennych faz rozrządu. Jeżeli chcesz silnik pod LPG to wadą 1,8 jest brak hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego. Regulację na dzień dzisiejszy mechanik wycenił mi na 600zł. Nie wiem jak to jest w silniku 115-konnym bo się nim nie interesowałem.
Zastanów się nad silnikiem 2,0, według postów z początku tematu.

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#377 Post autor: Crazy »

Grzesiek który mechanik powiedział Ci 600zl za regulację?
Tam się nic nie reguluje tylko sprawdza jeśli wyniki są poza normą to wymiana szklanek
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#378 Post autor: grzes »

Crazy pisze: wymiana szklanek
Wymiana albo szlifowanie na żądany wymiar. Nieco naciągane to słowo regulacja, jednak można tak nazwać ten zabieg. Taka cena padła na zapytanie, a ile trzeba będzie zapłacić to się okaże. Wcześniej czy później się dowiem bo zośka śmiga na gazie. Przed zakupem dopytywałem o to w Czakram Tarnów, tam powiedzieli mi za tą operacje 1500zł. A ciekawe jest to, że remont głowicy wycenili na max 2500zł :lol:

Crazy
Zafiromaniak
Posty: 1813
Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Insignia
Model: A
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#379 Post autor: Crazy »

Myślałem że u nas w Rzeszowie ktorys magik
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#380 Post autor: Sumik »

Racja 1.8 jak i 1.6 maja luzy ustaiwane na tzw "płytki" co nie jest jakoś skomplikowane ale drogie bo trzeba dokupić konkretną wysokość pod dany zawór. W 2.0 gdzie masz hydraulikę nie masz zadnego problemu. Tak samo z rozrządem. Tam się nie ma co zepsuć. Wymieniasz co 60, 80 a nawet i co 100 tys km i jest ok. Ważne żeby ogarnąć cały zestaw razem z pompą wody (dobrej firmy) i uszczelniaczami wału i wałków i problem z głowy. Tak jak pisałem wyżej cena rozrządu rzędu 340 zł. Do tego gaz jest bardzo dobrze tolerowany. Pomyśl o jakimś fajnym 2.0

Kurde szkoda że nie oferowali Zafir z jakimś wolnymssakiem 2.0 :mysli:
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 22:44 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pysiowa
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2016, 23:31
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#381 Post autor: pysiowa »

Bardzo dziękuję wszystkim za uwagi.
Faktycznie, głównie jeżdżę po mieście więc silnik 1.6 uważam byłby wystarczający, oczywiście 116KM. Z tego co wyczytałem na forum silnik 1.6 116KM jest bez zaworu EGR, natomiast silnik 1.6 105KM ma ten zawór i może on się zapychać. Jednak, czasem zdarza się dalszy wyjazd i wtedy przypuszczam, że może mocy trochę brakować w przypadku Zafiry z silnikiem 1.6.
Jeśli chodzi o silnik 2.0, w przedziale cenowym jaki mnie interesuje, takowy nie występuje ;) Ale, z tego co widzę w informacjach o silnikach 2.0, występują tylko dwa i oba z turbiną. Czy ewentualne naprawy turbiny są kosztowne? Z tego co słyszałem, koszty naprawy w przypadku awarii silników z turbiną są znaczne dlatego raczej poszukuję silnika bez doładowania.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2016, 23:33 przez pysiowa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5221
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#382 Post autor: fredas »

Masz jeszcze 1,8 /140 km czy taki ci nie pasuje :>
Obrazek
Obrazek

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#383 Post autor: grzes »

Sumik pisze: Racja 1.8 jak i 1.6 maja luzy ustawiane na tzw "płytki"
Niestety nie. 1,8 nie ma płytek tylko szklanki. 1,6 115km prawdopodobnie ma tak samo. Na 100% nie wiem bo nie interesowałem się tym silnikiem.
pysiowa pisze: Z tego co wyczytałem na forum silnik 1.6 116KM jest bez zaworu EGR

Od 2005r do 2008r były montowane silniki 1,6 105km z zaworem egr. W 2008 dołożono koła zmiennych faz rozrządu i zwiększono moc do 115km. Zniknął zawór EGR dzięki zastosowaniu zmiennych faz rozrządu.
pysiowa pisze:Czy ewentualne naprawy turbiny są kosztowne?
Nie tylko turbiny padają. Pękają kolektory dolotowe no i silniki 2,0 mają koła dwumasowe które jednak bardzo rzadko się psują. Zresztą mechanik mi to samo powiedział. Ktoś na tym forum pisał, że koszt kolektora i remontu turbiny wyniósł go 1000zł.
Dzisiaj nie bał bym się silnika 2,0, szkoda, że do p.Rafała trafiłem dopiero po zakupie swojej 1,8

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#384 Post autor: ryba1 »

Jeszcze nie słyszałem żeby komuś pękł kolektor dolotowy.silnik 115KM byl juz oferowany od 2006r.przynajmniej kumpel w tym rocznik ma taki silnik

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#385 Post autor: Sumik »

Szklanki potocznie mówią i na regulatory hydrauliczne. Płytki to jak sama nazwa wskazuje coś płaskiego, ale nie tu. W 1,8 XER są płytki czyli ustawianie luzów zaworowych na daną grubość bez niwelacji luzu za pośrednictwem ciśnienia oleju. Taka płytka "szklanka" wygląda tak:
Obrazek
Czyli nie jest to regulator hydrauliczny :)
Tzw. Płytki stosowano w 1.6 105 km i 1.8 140 km.
Prawdopodobnie ( bo nie mam żadnej wzmianki ) zaprzestano stosować to rozwiązanie w silnikach 1.8 120km po 2013r.

Co do kolektora dolotowego to pękł chyba po dzwonie jak silnik doszedł do ściany grodziowej. A tak na serio to może chodziło o kolektor wydechowy w 2.0T bo faktycznie tam pękają.

Jeżeli chodzi o turbo to jak masz sprawny kolektor wydechowy ( nie pęknięty ), to nowy wkład turbo (CHRA lub KORAS) można kupić za 700 zł i samemu zamontować. Jeżeli nie chcesz lub nie umiesz to regeneracja takiej turbiny to koszt od 400 do 900 zł tak więc rozsądna cena.

Co do koła dwumasowego to faktycznie jest tylko w 2.0, ale nie ma reguły ile wytrzyma. Ja mam odpowiednią moc i koło ma już nalatane ponad 210k km. Przez ostatnie 20k km nie miało łatwo i żyje.
Czasami padają po 60k jak np w nowych Mazdach 6.

Awatar użytkownika
pysiowa
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 11 gru 2016, 23:31
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Racibórz
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#386 Post autor: pysiowa »

tylko jak to jest z silnikiem 1.6? On ma 115KM czy 116KM?

Andrzej2503
Zafiromaniak
Posty: 678
Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
Auto: Zafiry
Model: wszystkie
Oznaczenie silnika: różne
Gender:

#387 Post autor: Andrzej2503 »

dokładnie to 115,6KM
więc zaokrąglając prawidłowo jest 116
obcinając 115
sklepik z Zafirami B i C

DawcaNerek

#388 Post autor: DawcaNerek »

Jestem w podobnej sytuacji co autor tematu. Jednak byłem o krok dalej i byłem zdecydowany konkretnie na 1.8 140KM (w planie zagazowanie). Teraz trochę zamieszaliście mi w głowie z tym 2.0....
Z tego co zrozumiałem są 2 rodzaje nieOPC 200KM i OPC 240KM, tak? Uturbione, słabszy starszej konstrukcji przez co lepszy i tańszy w użytkowaniu? :>

grzes
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 25 sie 2015, 21:22
Lokalizacja: Rzeszów
Model:

#389 Post autor: grzes »

Silnik 1,8 jest nie za bardo dobry do gazu jedynie przez sposób regulacji luzów zaworowych. Jak zapewne doczytałeś już, ludzie gazują, jeżdżą i jest ok. Trzeba tyko zadbać o pewne rzeczy. Czy silnik 2,0 byłby tańszy w utrzymaniu tego nie wiem, każdy ma swoje wady. Gdybym dzisiaj miał wybierać z tych dwóch, to brałbym ten który by się pierwszy trafił.

Kolego Sumik. Uważam, że słowa płytka i szklanka oznaczają dwie zupełnie inne rzeczy. Pokazałeś szklankę. A czy jesteś pewien, że w silnikach 1,8XER pomiędzy wałkiem rozrządu a szklanką są płytki regulacyjne?? Według mojej, internetowej wiedzy, ich tam nie ma. Kłócił się nie będę bo nie zaglądałem pod dekiel klawiatury ani nie dopytywałem mechaników.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2016, 22:39 przez grzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#390 Post autor: ryba1 »

DawcaNerek pisze:Z tego co zrozumiałem są 2 rodzaje nieOPC 200KM i OPC 240KM, tak? Uturbione, słabszy starszej konstrukcji przez co lepszy i tańszy w użytkowaniu?
różnią się szczegółami.turbo,wtryski,przepływka,LEH ma natrysk na denka,brak wałków wyrównoważających(gorsza kultura pracy) itd....
grzes pisze:Według mojej, internetowej wiedzy, ich tam nie ma. Kłócił się nie będę bo nie zaglądałem pod dekiel klawiatury ani nie dopytywałem mechaników.
a gdzie praktyka??
Ostatnio zmieniony 24 gru 2016, 00:15 przez ryba1, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”