Szklanki potocznie mówią i na regulatory hydrauliczne. Płytki to jak sama nazwa wskazuje coś płaskiego, ale nie tu. W 1,8 XER są płytki czyli ustawianie luzów zaworowych na daną grubość bez niwelacji luzu za pośrednictwem ciśnienia oleju. Taka płytka "szklanka" wygląda tak:
Czyli nie jest to regulator hydrauliczny
Tzw. Płytki stosowano w 1.6 105 km i 1.8 140 km.
Prawdopodobnie ( bo nie mam żadnej wzmianki ) zaprzestano stosować to rozwiązanie w silnikach 1.8 120km po 2013r.
Co do kolektora dolotowego to pękł chyba po dzwonie jak silnik doszedł do ściany grodziowej. A tak na serio to może chodziło o kolektor wydechowy w 2.0T bo faktycznie tam pękają.
Jeżeli chodzi o turbo to jak masz sprawny kolektor wydechowy ( nie pęknięty ), to nowy wkład turbo (CHRA lub KORAS) można kupić za 700 zł i samemu zamontować. Jeżeli nie chcesz lub nie umiesz to regeneracja takiej turbiny to koszt od 400 do 900 zł tak więc rozsądna cena.
Co do koła dwumasowego to faktycznie jest tylko w 2.0, ale nie ma reguły ile wytrzyma. Ja mam odpowiednią moc i koło ma już nalatane ponad 210k km. Przez ostatnie 20k km nie miało łatwo i żyje.
Czasami padają po 60k jak np w nowych Mazdach 6.