Zafira B OPC
Moderator: Tunio999
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dołączę się z pytaniem o OPC.
Jak te silniki (2.0T) znoszą krótkie odcinki?
Obecnie robię ok 10k/rok, jednak w 70% są to odcinki krótkie 1-2km.
P.S.
czy mamy tu kogoś kto mógłby sprawdzić historię w ASO?
Jak te silniki (2.0T) znoszą krótkie odcinki?
Obecnie robię ok 10k/rok, jednak w 70% są to odcinki krótkie 1-2km.
P.S.
czy mamy tu kogoś kto mógłby sprawdzić historię w ASO?
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 10:49 przez shadow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Myślę ze do takich krótkich odcinków trzeba szukać auta z b.małym silnikiem który szybko będzie się nagrzewał ...jesteś listonoszem ...
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- shadow
- Mieszkaniec
- Posty: 490
- Rejestracja: 19 sty 2015, 11:37
- Imię: Adam
- Lokalizacja: WWY
- Auto: Zafira 1.8 Cosmo
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Hehe, nie jestem listonoszem (ale moja żona pracuje na poczcie)
zazwyczaj dzień jazdy wygląda tak:
dom-przedszkole ok 1km x2
dom-praca żony ok 1,5km x2
Weekendy zazwyczaj odcinki ok 20km w jedną stronę.
Czasami wyskoczy jakaś dłuższa przejażdżka lub więcej "wokół komina"
Słyszałem,że przy tak krótkich odcinkach pojawia się nalot na korku od oleju ale u mnie jest czyściutki.
P.S. wbrew pozorom Zośka szybko mi się nagrzewa, ale stoi cały czas w garażu. Może nie za ciepłym ale ok 10-12st w min jest zazwyczaj
zazwyczaj dzień jazdy wygląda tak:
dom-przedszkole ok 1km x2
dom-praca żony ok 1,5km x2
Weekendy zazwyczaj odcinki ok 20km w jedną stronę.
Czasami wyskoczy jakaś dłuższa przejażdżka lub więcej "wokół komina"
Słyszałem,że przy tak krótkich odcinkach pojawia się nalot na korku od oleju ale u mnie jest czyściutki.
P.S. wbrew pozorom Zośka szybko mi się nagrzewa, ale stoi cały czas w garażu. Może nie za ciepłym ale ok 10-12st w min jest zazwyczaj
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 21:28 przez shadow, łącznie zmieniany 2 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Adam ja robię 7 km do przedszkola z jedną stronę i nic się nie dzieje
Ważne żeby zimą autko troszkę przegonić jakąś dłuższą trasę zimą.
Co do przebiegu to robię od 10 do 25 tyś rocznie
Ważne jest żeby sprawdzać wąż odmy który idzie od bloku silnika do pokrywy zaworów zimą bo lubi zamarnąć jak autko jest nie do grzane.
Ważne żeby zimą autko troszkę przegonić jakąś dłuższą trasę zimą.
Co do przebiegu to robię od 10 do 25 tyś rocznie
Ważne jest żeby sprawdzać wąż odmy który idzie od bloku silnika do pokrywy zaworów zimą bo lubi zamarnąć jak autko jest nie do grzane.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 22:03 przez wampir11111, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Jeśli chodzi o silnik to prawie to samo w zależności gdzie części kupisz i jak w OPC jak Z20LER nie jest tanio
Na pewno hamulce są droższe i elementy karoseri w OPC
Zawieszenie jest to samo jak jest IDS+
Druga sprawa jest taka że mam zwykłe 2.0 turbo ale jeździ lepiej jak nie jedna OPC i jak Ci nie zależy na pakiecie OPC to 2.0T wystarczy i zawszę można zrobić rakietę w cenie za którą kupisz OPC
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Dokładnie jak napisał Michał wszystko zalezy od stanu auta mozesz wydac przy zakupie 3 tys na startowy pakiet a równie szybko na silnik sprzęgło i dwumasę 10 tys oby nie ....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Ciężki temat
Ja swojej szukałem rok czasu i tak znalazłem tylko jedna w tym czasie ogólnie mało jest tych aut ale myślę że pomału znajdziesz
Do tego napewno cza będzie parę groszy wsadzić po kupnie
- conway
- Bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 07 mar 2017, 10:49
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Stargard
- Auto: Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Właśnie tak przeglądam internety i mało tego jest .wampir11111 pisze: ↑29 mar 2018, 22:32Ciężki temat
Ja swojej szukałem rok czasu i tak znalazłem tylko jedna w tym czasie ogólnie mało jest tych aut ale myślę że pomału znajdziesz
Do tego napewno cza będzie parę groszy wsadzić po kupnie
Witam. Jestem tutaj pierwszy raz i sorry jeśli coś źle pisze. Posiadam Zafirę b OPC 2,0 T 241km. Gdy zakupiłem auto to od początku było coś takiego że gdy pracuje na biegu jałowym i dodam gazu wyrzuca niebieski dym. Podczas jazdy nie kopci. Mechanik stwierdził że pierścienie olejowe są do wymiany. Wreszcie to zrobiłem. Turbo tez odrazu poszło do zrobienia. Wszystkie części oryginalne. Wykonanie naprawy też ok bo robił mi to kolega i zawsze wkłada serce w pracę. Niestety po naprawie nadal objaw jest ten sam. Wolne obroty... dodaje gazu..wyrzuca dym. Czy to tak ma być? Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Głowica tzn. uszczelniacze zaworowe i prowadnice zaworów.marcin1985 pisze: ↑29 mar 2018, 22:43 Witam. Jestem tutaj pierwszy raz i sorry jeśli coś źle pisze. Posiadam Zafirę b OPC 2,0 T 241km. Gdy zakupiłem auto to od początku było coś takiego że gdy pracuje na biegu jałowym i dodam gazu wyrzuca niebieski dym. Podczas jazdy nie kopci. Mechanik stwierdził że pierścienie olejowe są do wymiany. Wreszcie to zrobiłem. Turbo tez odrazu poszło do zrobienia. Wszystkie części oryginalne. Wykonanie naprawy też ok bo robił mi to kolega i zawsze wkłada serce w pracę. Niestety po naprawie nadal objaw jest ten sam. Wolne obroty... dodaje gazu..wyrzuca dym. Czy to tak ma być? Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam
Tłumacze jak mogę jeżeli uszczelniacze wymienione na inne jak Victor Reinz to prowadnice zaworowe są wyrobione i trzeba ją naprawić.
A jak założyłeś uszczelniacze zaworowe Viktor Reinz to są do wyrzucenia bo są strasznie wadliwe
Do tych silników uszczelniacze tylko ori lub firmy Gates i święty spokój