Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#496 Post autor: janekW67 »

conway pisze: 07 sty 2019, 12:32 może zbieg okoliczności
Najprawdopodobniej!
Oczywiście!

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#497 Post autor: szymon1977 »

1.8 vvt czy 1.7cdti - który kupić?

Poproszę o najważniejsze wady i zalety. Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

Tylko proszę nie przekonywać mnie, że dieslem jeździ się lepiej niż benzyną, że diesel mniej pali, itd, itp.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 03:23 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#498 Post autor: Mariusz »

W 1.7 CDTI są problemy z zaworem SCV. Kolega w Astrze już 3 razy wymieniał.

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#499 Post autor: szymon1977 »

Drogo to kosztuje?
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#500 Post autor: Mariusz »

Jak dobrze pamiętam to czujnik DENSO ok 300zł. Po wymianie jeszcze adaptacja. Nie znam dokładnych szczegółów.

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#501 Post autor: PETERSS »

Wszystko zależy do czego ma służyć i ile km będzie pokonywał rocznie.
VVT solina konstrukcja, ale 1.7 cdti też nie jest zły na tle innych dieselków, minus to dpf...

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#502 Post autor: szymon1977 »

Dużo jeździć nie będzie, tak 15-20tys km rocznie. Głównie dojazdy do pracy po mieście i wakacje.

A może 1.9cdti?

Co ile zatyka się pdf?

Czy 1.9cdti ma pdf?

Które mają dwumas?

Czy każdy 1.7cdti to ecoflex i co z tego wynika?

Czy skrzynia 6 w dieslach to właśnie ta problemowa?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 03:30 przez szymon1977, łącznie zmieniany 2 razy.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#503 Post autor: Mariusz »

szymon1977 pisze: 27 kwie 2019, 03:27 Dużo jeździć nie będzie, tak 15-20tys km rocznie. Głównie dojazdy do pracy po mieście i wakacje.

A może 1.9cdti?

Co ile zatyka się pdf?

Czy 1.9cdti ma pdf?

Które mają dwumas?

Czy każdy 1.7cdti to ecoflex i co z tego wynika?

Czy skrzynia 6 w dieslach to właśnie ta problemowa?
Jak 1.9 to w wersji 120KM. Ten 150 KM ma klapki w kolektorze,które mogą być problematyczne.
Przy prawidłowym użytkowaniu DPF się nie zatka, a wypalanie zależy od stylu jazdy. Czasem jest to 100km, a czasem 300km.
Wszystkie diesle mają DPF, chyba że ktoś go już amputował.
Koło dwumasowe też jest we wszysktich dieslach, a nawet w niektórych benzyniakach, po za tymi, które mają automatyczną skrzynię biegów.
NWM
Tak, Skrzynia M32 potrafi być awaryjna, ale jak jest odpowiednio traktowana to jest ok. Jest o tym obszerny temat tu na forum. Poczytaj sobie.

Awatar użytkownika
szymon1977
Bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:54
Lokalizacja: Blackpool UK
Model:

#504 Post autor: szymon1977 »

Czy 1.8 vvt ma dwumas?

Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach 1.8vvt, 1.7cdti i 1.9cdti? Wiem, że 1.8vvt nie może przy odpalaniu zaklekotać jam diesel. Co jeszcze? Poza klasycznymi sprawami oczywiście. Co zwiastuje poważny i drogi problem?
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, 09:00 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Fura jest tak szybka jak szybki jest woźnica.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#505 Post autor: Tazz »

Czy nie kopci po odpaleniu. I benzyna i diesel.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#506 Post autor: Mariusz »

szymon1977 pisze: 27 kwie 2019, 08:56 Czy 1.8 vvt ma dwumas?

Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach 1.8vvt, 1.7cdti i 1.9cdti? Wiem, że 1.8vvt nie może przy odpalaniu zaklekotać jam diesel. Co jeszcze? Poza klasycznymi sprawami oczywiście. Co zwiastuje poważny i drogi problem?
W 1.8 nie ma dwumasy, a te klekotanie po uruchomieniu to wcale nie musi oznaczać uszkodzonych KZFR. Klekotanie występuje też gdy olej jest już do wymiany. Dwukrotnie to przetestowałem u siebie. Wymieniam olej co 10kkm i właśnie w tych okolicach słychać klekot. Po wymianie oleju jest cisza.

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#507 Post autor: harvard »

Stałem przed podobnym dylematem, bo mam jeszcze jedno auto z vweja i równiez z benzynką. Po mieście 1.6 oszczędny nie jest, ale nigdy auto nie stało w warsztaciedo wymiany wtrysków, dwumasy, regeneracji turbawki itp. Myślalem o diezlu jednak kilku moich znajomych ma i sobie chwali. Jeden ma 101km i mówi, szału nie ma jedzie, ale żeby to oszczędne było raczej nie. Jedene co mu ciągle psuje jazde to miejski styl bo dpf ciągle sie zalącza ok 400-500km jazdy po mieście. Mówią na forach jak dizelek to 120 i to chyba prawda. Mam osobiście 1.8 xer i takie sobie sprowadziłem z DE. Auto demonem prędkości nie jest, ale na autostradach przy wyższych prędkościach rodzi sobie nieźle. Z racji, że pokonuje rocznie ok 10 tysi zdecydowałem się na benzyne bez LPG. Jakoś finansowo stać mnie na chlebek więc będę tym pomykał aż maleństwa podrosną. Różnica pomiędzy 5d hatchbackiem a vanem ogromna. Przelicz koszty ewentualnych awarii w dizlu i ile więcej Pb połknie Zafi i masz wybór...

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#508 Post autor: paweldm »

Nie rozumiem, dlaczego większość tu uważa, że 2.0 t są w większości zajeżdżone. Według mnie te auta są mniej zajeżdżone, bo raczej nie kupuje się auta z dużą mocą i większym spalaniem, by bardzo dużo jeździć.oze ten silnik ma pewne niedociągnięcia, ale nie aż takie jak 1.8, poza tym w wersji 200KM, więcej wytrzymuje sprzęgło i skrzynia biegów jak w dieslach, bo przenoszą mniejszy moment i moment jest uzyskiwany przy wyższych obrotach.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#509 Post autor: Wojti »

Paweł problem polega na tym ze te silniki przy ok 200 tys sa do remontu....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
huubii
Zafiromaniak
Posty: 698
Rejestracja: 02 sty 2020, 19:31
Imię: Hubert
Lokalizacja: Paczkowo/Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.9cdti 180KM/380Nm
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#510 Post autor: huubii »

Witam wszystkich, jako nowy przyszły posiadacz Zafiry [emoji6]
Przyłącze się do tematu.
Zapadła u mnie w rodzinie decyzja o zmianie auta na większe -Zafira B.
Obecna Viki B (1.8 gaz) sedan niestety do przewiezienia wózka się nie nadaje, wiadomo że ma upartego wejdzie ale że jest zagazowana a zapas w bagażniku to robi się gęsto [emoji2955]
Początkowo także patrzyłem na silnik 1.8 ale użytkuje głównie auto w trasie, rzadko w mieście. Dlatego rozglądam się za autami z silnikiem 2.0 T (I 200 km i 240km -docelowo zagazuje) z uwagi na 6 bieg. Myślałem także o diesel ale auto u mnie stoi pod chmurką i nie jeżdżę codziennie i nie chce mieć przygód czy auto odpali, chyba że się mylę - to wyprowadzcie mnie z błędu (mam taką traumę po diesel ze stajni forda).
Budżet mam ok 18 tyś.(wiadomo, że trochę jest elastyczny) Poradzcie proszę czy obieram dobry kierunek, może coś doradzicie innego?
Z góry dziękuje
Hubert

PS. Narazie posiadam tylko taką Zafira jak w załączniku (takie moje marzenie już od dawna i na chwilę obecną mam tylko ją [emoji28])Obrazek

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”