Zafira B 1.9CDTI 100/120/150KM co wybrać?
Moderator: Tunio999
Witam Wszystkich.
Od dziś jestem członkiem tego forum. Od razu po przywitaniu zabieram się za pisanie drugiego posta. A więc....
Mój budżet to 26 tys. Chciałbym kupić Zafirkę 1,9 CDTI nie wiem tylko czy lepiej 120 KM czy 150 KM. Bardzo podobają mi się wersje z NAVI, tylko czy usilnie szukać z takim wyposażeniem czy też nie warto? Na co zwracać szczególnie uwagę? Być może ktoś z Was obserwuje ogłoszenia na portalach internetowych i podsunie mi jakiś egzemplarz wart uwagi. Za okazaną pomoc z góry dziękuję.
Od dziś jestem członkiem tego forum. Od razu po przywitaniu zabieram się za pisanie drugiego posta. A więc....
Mój budżet to 26 tys. Chciałbym kupić Zafirkę 1,9 CDTI nie wiem tylko czy lepiej 120 KM czy 150 KM. Bardzo podobają mi się wersje z NAVI, tylko czy usilnie szukać z takim wyposażeniem czy też nie warto? Na co zwracać szczególnie uwagę? Być może ktoś z Was obserwuje ogłoszenia na portalach internetowych i podsunie mi jakiś egzemplarz wart uwagi. Za okazaną pomoc z góry dziękuję.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Tematów na Forum - nie brakuje - lepiej użyć opcji szukaj zamiast pisać kolejny podobny temat:ad-an pisze:Witam Wszystkich.
Od dziś jestem członkiem tego forum. Od razu po przywitaniu zabieram się za pisanie drugiego posta. A więc....
Mój budżet to 26 tys. Chciałbym kupić Zafirkę 1,9 CDTI nie wiem tylko czy lepiej 120 KM czy 150 KM. Bardzo podobają mi się wersje z NAVI, tylko czy usilnie szukać z takim wyposażeniem czy też nie warto? Na co zwracać szczególnie uwagę? Być może ktoś z Was obserwuje ogłoszenia na portalach internetowych i podsunie mi jakiś egzemplarz wart uwagi. Za okazaną pomoc z góry dziękuję.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=790&start=0
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8331&start=0
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=9490&start=0
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Nauczka na przyszłość. Dołączę do innych. Dzięki.
[ Dodano: Sro Cze 05, 2013 22:30 ]
Oto kilka ofert Zafiry którymi jestem zainteresowany. Proszę o opinie, czy warto którąś z nich się interesować:
1. http://otomoto.pl/opel-zafira-1-9-cdti- ... 07681.html
2. http://allegro.pl/opel-zafira-2006-1-9- ... 08224.html
3. http://otomoto.pl/opel-zafira-1-9-cdti- ... 84419.html - ta jest blisko mnie
3. http://otomoto.pl/opel-zafira-xenon-nav ... 75299.html
4. http://allegro.pl/zafira-cosmo-7-os-nav ... 55390.html
5. http://otomoto.pl/opel-zafira-1-9cdti-7 ... 88358.html
Ostatnie 3 linki również są dość blisko. Nie ukrywam że nie chciałbym jechać przez pół Polski po to żeby zobaczyć kolejnego szrota...
[ Dodano: Sro Cze 05, 2013 22:30 ]
Oto kilka ofert Zafiry którymi jestem zainteresowany. Proszę o opinie, czy warto którąś z nich się interesować:
1. http://otomoto.pl/opel-zafira-1-9-cdti- ... 07681.html
2. http://allegro.pl/opel-zafira-2006-1-9- ... 08224.html
3. http://otomoto.pl/opel-zafira-1-9-cdti- ... 84419.html - ta jest blisko mnie
3. http://otomoto.pl/opel-zafira-xenon-nav ... 75299.html
4. http://allegro.pl/zafira-cosmo-7-os-nav ... 55390.html
5. http://otomoto.pl/opel-zafira-1-9cdti-7 ... 88358.html
Ostatnie 3 linki również są dość blisko. Nie ukrywam że nie chciałbym jechać przez pół Polski po to żeby zobaczyć kolejnego szrota...
-
- Świeżak
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 cze 2013, 10:28
- Imię: Stachu
- Lokalizacja: Poznań okolice
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
Problem kolektorów występuje we wszystkich modelach silników CDTI z serii Z19DTH oraz Z19DTJ z szesnastozaworowymi głowicami.
Rozwiązanie zostało wprowadzone przez firmę GM dopiero w 2007 roku od numeru silnika Z19DTH17228334 (28.02.2007).
moja ma mieć nr Z19DTH17297345 - więc problem z klapami powinien nie występować? jakie inne niespodzianki w zamian za to? alternator, pompa paliwa, czy...?
Rozwiązanie zostało wprowadzone przez firmę GM dopiero w 2007 roku od numeru silnika Z19DTH17228334 (28.02.2007).
moja ma mieć nr Z19DTH17297345 - więc problem z klapami powinien nie występować? jakie inne niespodzianki w zamian za to? alternator, pompa paliwa, czy...?
Witam.
Przymierzam się do zakupu jak w temacie i męczy mnie temat wyboru silnika. Trochę już tu poczytałem w temacie 120 a 150KM, dowiedziałem się, że "na co dzień" 120 koników spokojnie starcza a ja na wyścigi się raczej nie wybieram. Zastanawia mnie natomiast jak się sprawa ma ze 100-konnymi silnikami które także widuję. Jeżdżę głównie po mieście, jak pisałem nie wybieram się na wyścigi ale czy 100KM to nie przesada w drugą stronę? Jednak od czasu do czasu kogoś wyprzedzić trzeba. Ma ktoś jakieś doświadczenia w poruszaniu się takim pojazdem?
Przymierzam się do zakupu jak w temacie i męczy mnie temat wyboru silnika. Trochę już tu poczytałem w temacie 120 a 150KM, dowiedziałem się, że "na co dzień" 120 koników spokojnie starcza a ja na wyścigi się raczej nie wybieram. Zastanawia mnie natomiast jak się sprawa ma ze 100-konnymi silnikami które także widuję. Jeżdżę głównie po mieście, jak pisałem nie wybieram się na wyścigi ale czy 100KM to nie przesada w drugą stronę? Jednak od czasu do czasu kogoś wyprzedzić trzeba. Ma ktoś jakieś doświadczenia w poruszaniu się takim pojazdem?
Ostatnio zmieniony 27 sty 2021, 21:59 przez Rybka, łącznie zmieniany 1 raz.
100 i 120KM to praktycznie ten sam silnik, posiada 8 zaworów.
Wersja 150KM to juz inny silnik, posiada 16 zaworów.
100 i 120KM spokojnie mozna podkręcic na 150-160KM, obojętnie czy będzie to pierwszy czy drugi.
Wersja 150KM to juz inny silnik, posiada 16 zaworów.
100 i 120KM spokojnie mozna podkręcic na 150-160KM, obojętnie czy będzie to pierwszy czy drugi.
!!! Diagnostyka: Opel, Saab, Audi, VW, Seat, Skoda, Citroen, Peugeot, Renault, BMW - 692 226 016 !!!
-
- Zafiromaniak
- Posty: 678
- Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
- Auto: Zafiry
- Model: wszystkie
- Oznaczenie silnika: różne
- Gender:
Mam w tej chwili w ofercie 100konną ZB i zapewniam Cię że jeździ tak samo jak 120KM.
Nikt nie jest w stanie rozróżnić która jest "słabsza" po jedzie porównawczej.
Najwięcej aut z 1,9DTL pochodzi z beneluxu. Tam historie podatkowe powodują, że kupowane są setki.
Bez problemu wyprzedzisz
Nikt nie jest w stanie rozróżnić która jest "słabsza" po jedzie porównawczej.
Najwięcej aut z 1,9DTL pochodzi z beneluxu. Tam historie podatkowe powodują, że kupowane są setki.
Bez problemu wyprzedzisz
sklepik z Zafirami B i C
A jeszcze jedno pytanie pomocnicze. W wielu miejscach przewija się temat guzika "sport" czy jakoś tak, w szczególności niektórzy najwyraźniej oprócz fabrycznego trybu "sport" pod tym guzikiem mają ekstra chip-tuning i tu moje pytanie - to jak rozumiem dotyczy tylko modeli z automatyczną skrzynią? Kojarzę że większość aut z automatem ma właśnie tryb sportowy zapewniający (mniej lub bardziej) lepsze osiągi.
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5255
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Zapraszam do lekturki: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... cisk+sportLeszek3 pisze:A jeszcze jedno pytanie pomocnicze. W wielu miejscach przewija się temat guzika "sport" czy jakoś tak, w szczególności niektórzy najwyraźniej oprócz fabrycznego trybu "sport" pod tym guzikiem mają ekstra chip-tuning i tu moje pytanie - to jak rozumiem dotyczy tylko modeli z automatyczną skrzynią? Kojarzę że większość aut z automatem ma właśnie tryb sportowy zapewniający (mniej lub bardziej) lepsze osiągi.
- Albert Einstein
Witam.
Zastanawiam się nad zakupem Zafiry B - rok produkcji 2006/2007 - silnik diesel 1,9CDTI - manualna skrzynia biegów. Mam pytanie dotyczące mocy. 120km czy 150km? Czy są jakieś powody dla których lepiej kupić wersję z silnikiem 120km a nie 150km lub odwrotnie? Czy któryś z tych silników ma jakieś wady - tzn rozwiązania, które się psują bardziej lub szybciej niż druga wersja? Drugie pytanie: czy lepiej kupić wersję 150km czy 120km i wgrać do niej nowa mapę silnika tak by podwyższyc jej moc?
Dziekuję za odpowiedzi na pytania. Pozdrawiam. Mariusz
Zastanawiam się nad zakupem Zafiry B - rok produkcji 2006/2007 - silnik diesel 1,9CDTI - manualna skrzynia biegów. Mam pytanie dotyczące mocy. 120km czy 150km? Czy są jakieś powody dla których lepiej kupić wersję z silnikiem 120km a nie 150km lub odwrotnie? Czy któryś z tych silników ma jakieś wady - tzn rozwiązania, które się psują bardziej lub szybciej niż druga wersja? Drugie pytanie: czy lepiej kupić wersję 150km czy 120km i wgrać do niej nowa mapę silnika tak by podwyższyc jej moc?
Dziekuję za odpowiedzi na pytania. Pozdrawiam. Mariusz
Silnik 150KM różni się od 120 inną głowicą, turbiną o zmiennej geometrii oraz posiada awaryjny kolektor dolotowy mający w środku plastikowe urywające się klapki.
Z kolei 120KM ma w stosunku do 100 dołożony Intercooler.
Najmniej awaryjna jest 120 - 150 jest za to szybsza a 100 są tylko od firm i się wleką.
Z kolei 120KM ma w stosunku do 100 dołożony Intercooler.
Najmniej awaryjna jest 120 - 150 jest za to szybsza a 100 są tylko od firm i się wleką.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 678
- Rejestracja: 05 sty 2010, 22:59
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. [FG]
- Auto: Zafiry
- Model: wszystkie
- Oznaczenie silnika: różne
- Gender:
120KM za sprawą interkulera powinien mniej palić a przy większych prędkościahc na pewno jakaś tam różnica jest.
Najlepiej wybrać tą która będzie ogólnie najlepsza(w najlepszym stanie) bo wszystkie silniki w ZB nie są takie złe.
Polowałem jakiś czas temu Zafirkę i nie jest łatwo - ja wybrałbym 150KM.
Najlepiej wybrać tą która będzie ogólnie najlepsza(w najlepszym stanie) bo wszystkie silniki w ZB nie są takie złe.
Polowałem jakiś czas temu Zafirkę i nie jest łatwo - ja wybrałbym 150KM.