Od blisko miesiąca takim jeżdżę i nie wydaje mi się że się "nie nadaje" tym bardziej że gazownia została wsadzona na jesieni 2008 roku - aktualny stan budzika to 152 tysbegie pisze: Ale ponoć 1.8 nie bardzo nadają się do zagazowania?
Zafira B - silnik diesel czy benzyna.
Moderator: Tunio999
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
No niestety kolega begie ma troszke racji, nie są to najlepsze silniki do gazu, ale nie ze wzg. na plastikowy kolektor tylko na słabsze głowice i inaczej rozwiązany system regulacji luzu zaworowego. Po pewnym przebiegu potrzebna jest regulacja luzu zaworowego-nawet na benzynie(wypalaja się gniazda). Już kilka auta które nie miały tego dopilnowanego dostało "nowe" głowice.Danzinger pisze:Od blisko miesiąca takim jeżdżę i nie wydaje mi się że się "nie nadaje" tym bardziej że gazownia została wsadzona na jesieni 2008 roku - aktualny stan budzika to 152 tysbegie pisze: Ale ponoć 1.8 nie bardzo nadają się do zagazowania?
firek pisze: Po pewnym przebiegu potrzebna jest regulacja luzu zaworowego
ja również potwierdzam że wymagana jest regulacja luzów zaworowych - choć stwierdzenie że to zła konstrukcja do gazu uważam za moooocno przesadzone
znalazłem tylko odręczny wpis mojego gazownika z pieczątką do książki gwarancyjnej od mojego LPGDanzinger pisze:A możesz to poprzeć jakimś wpisem w instrukcji lub książce serwisowej? szukałem takiej informacji i nie mogę znaleźć, ostatnio zawory regulowałem 10 lat temu jak miałem poloneza
oto fotka
co do tego czy to ma być co 15000 km to zdania są różne
powiem że się nie zastanawiałem czy to nie za często - a to z tego względu że ja nie robię 15 tys rocznie a instalację badam raz w roku i robią mi jej full przegląd - więc co mi tam - chyba że po prostu zerkają i stwierdzają że regulacja nie jest wymagana i reguluje się dużo rzadziej a co 15 tys tylko trzeba skontrolować - przy następnej wizycie u gazownika na pewno poruszę temat
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, 08:21 przez M@rio, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale jak można "zerknąć" na to czy luzy są dobre bez zdjęcia pokrywy zaworów? chyba że to robisz w ramach serwisu ile cię to kosztuje?M@rio pisze:instalację badam raz w roku i robią mi jej full przegląd - więc co mi tam - chyba że po prostu zerkają i stwierdzają że regulacja nie jest wymagana
@polin - w tych książkach nic na ten temat nie ma
'
kontrola następuje po zdjęciu pokrywy i dokonaniu pomiarów i wtedy wychodzi czy regulacja wymagana czy też nie
sama regulacja to koszt 250 zł - co do ZB plus może wzrosnąć jak coś trzeba będzie wymienićDanzinger pisze:Ale jak można "zerknąć" na to czy luzy są dobre bez zdjęcia pokrywy zaworów? chyba że to robisz w ramach serwisu ile cię to kosztuje?
kontrola następuje po zdjęciu pokrywy i dokonaniu pomiarów i wtedy wychodzi czy regulacja wymagana czy też nie
Tak, przy takim samym stylu jazdy. Nie można porównywać spalanie 2-3 innych osób. Miałem benzynową Zośkę jak i w dieslu to mam porównanie przy swojej jeździe.polin pisze:tradelux pisze: Ja powiem diesel 8v bez DPF i przy 10tys km rocznie w kieszeni pozostaje ponad 2tys zł
czyli wg Ciebie 1.8 benzyna pali 4l więcej na 100 km niż diesel?
Jak sobie doliczysz regulację zaworów w 1.8benz + gaz to wyjdzie Ci jazda drożej, niż diesel 8v bez DPF po mieście, nawet wymieniając koło dwumasowe co 150tys km (jeśli ktoś nie potrafi jeździć dieslem)
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Danzinger, w jednym się zgadzamy aby sprawdzić luz zaworowy nie da sie zerknąć..
A co do tego że nie znalazłeś nic w literaturze to nie do końca mnie to dziwi, przynajmniej jeśli chodzi o druga publikacje która dotyczy Zafi A, myślę że i w książce dotyczącej Zafi B nie koniecznie będzie o tym wzmianka gdyż standartowo nie jest to czynność jak ma być wykonywana co 20-30 tys, tylko co 150tys., więc raczej nie często. Niestety a może stety termika silnika zasilanego LPG jest troszkę inna niż zasilanego Pb i to powoduje częstszą potrzebę sprawdzania luzu. Wg. moich informacji ASO Opla w Lublinie zaleca taka kontrolę w silnikach Z16XER i Z18XER zasilanych LPG co 30 tys. Pozdrawiam
A co do tego że nie znalazłeś nic w literaturze to nie do końca mnie to dziwi, przynajmniej jeśli chodzi o druga publikacje która dotyczy Zafi A, myślę że i w książce dotyczącej Zafi B nie koniecznie będzie o tym wzmianka gdyż standartowo nie jest to czynność jak ma być wykonywana co 20-30 tys, tylko co 150tys., więc raczej nie często. Niestety a może stety termika silnika zasilanego LPG jest troszkę inna niż zasilanego Pb i to powoduje częstszą potrzebę sprawdzania luzu. Wg. moich informacji ASO Opla w Lublinie zaleca taka kontrolę w silnikach Z16XER i Z18XER zasilanych LPG co 30 tys. Pozdrawiam
jeżeli wyrażenie zerknąć jest podtekstem odnoszącym się do mojego posta to 3 posty niżej jest również moja inna wypowiedź:firek pisze:Danzinger, w jednym się zgadzamy aby sprawdzić luz zaworowy nie da się zerknąć..
- czyli to jest wyjaśnieniem mojego wcześniejszego "zerknąć..."M@rio pisze:kontrola następuje po zdjęciu pokrywy i dokonaniu pomiarów i wtedy wychodzi czy regulacja wymagana czy też nie
W większości stek bzdur do poczytania, żeby się pośmiać.DaRek7 pisze:Tutaj jest jeszcze trochę do poczytania:
http://moto.onet.pl/forum.html#forum:NC ... 0wMDEuanM=
Obecnie nowe benzyny są równie zaawansowane jak diesle, a nawet i bardziej.
Usterkowość w TFSI jest jeszcze bardziej kosztowna, niż w dieslach.
Obecnie wszystko idzie w stronę ekologii i tym, by dieslem jeździło się lepiej, niż benzyną - stąd np. koło dwumasowe w konstrukcji.
Niektóre to bzdury, niektóre sensowne wypowiedzi, rzuciłem tylko link żeby sobie poczytać...
Silnik TFSI jest stosunkowo "świeżą" konstrukcją i trudno cokolwiek powiedzieć o jego usterkowości, musiałbyś go porównać do diesla z tego samego okresu a nie tak ogólnie! (JTD ma już kilkanaście lat)
Poza tym zrobiliśmy już chyba koledze "wodę z mózgu" i teraz będzie mu się jeszcze trudniej zdecydować.
ps. obstaje przy swoim: 10tys rocznie - benzyna
Silnik TFSI jest stosunkowo "świeżą" konstrukcją i trudno cokolwiek powiedzieć o jego usterkowości, musiałbyś go porównać do diesla z tego samego okresu a nie tak ogólnie! (JTD ma już kilkanaście lat)
Poza tym zrobiliśmy już chyba koledze "wodę z mózgu" i teraz będzie mu się jeszcze trudniej zdecydować.
ps. obstaje przy swoim: 10tys rocznie - benzyna
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 00:18 przez DaRek7, łącznie zmieniany 1 raz.
TFSI wysypują się już poniżej 100tys kmDaRek7 pisze:Niektóre to bzdury, niektóre sensowne wypowiedzi, rzuciłem tylko link żeby sobie poczytać...
Silnik TFSI jest stosunkowo "świeżą" konstrukcją i trudno cokolwiek powiedzieć o jego usterkowości, musiałbyś go porównać do diesla z tego samego okresu a nie tak ogólnie! (JTD ma już kilkanaście lat)
Poza tym zrobiliśmy już chyba koledze "wodę z muzgu" i teraz będzie mu się jeszcze trudniej zdecydować.
ps. obstaje przy swoim: 10tys rocznie - benzyna
P.S. mózgu