Zafira B - silnik diesel czy benzyna.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
GDA

#61 Post autor: GDA »

begie pisze: Ale ponoć 1.8 nie bardzo nadają się do zagazowania?
Od blisko miesiąca takim jeżdżę i nie wydaje mi się że się "nie nadaje" tym bardziej że gazownia została wsadzona na jesieni 2008 roku - aktualny stan budzika to 152 tys

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#62 Post autor: firek »

Danzinger pisze:
begie pisze: Ale ponoć 1.8 nie bardzo nadają się do zagazowania?
Od blisko miesiąca takim jeżdżę i nie wydaje mi się że się "nie nadaje" tym bardziej że gazownia została wsadzona na jesieni 2008 roku - aktualny stan budzika to 152 tys
No niestety kolega begie ma troszke racji, nie są to najlepsze silniki do gazu, ale nie ze wzg. na plastikowy kolektor tylko na słabsze głowice i inaczej rozwiązany system regulacji luzu zaworowego. Po pewnym przebiegu potrzebna jest regulacja luzu zaworowego-nawet na benzynie(wypalaja się gniazda). Już kilka auta które nie miały tego dopilnowanego dostało "nowe" głowice. :/

GDA

#63 Post autor: GDA »

firek pisze:Po pewnym przebiegu potrzebna jest regulacja luzu zaworowego-nawet na benzynie(wypalaja się gniazda).
A możesz to poprzeć jakimś wpisem w instrukcji lub książce serwisowej? szukałem takiej informacji i nie mogę znaleźć, ostatnio zawory regulowałem 10 lat temu jak miałem poloneza

M@rio

#64 Post autor: M@rio »

firek pisze: Po pewnym przebiegu potrzebna jest regulacja luzu zaworowego

ja również potwierdzam że wymagana jest regulacja luzów zaworowych - choć stwierdzenie że to zła konstrukcja do gazu uważam za moooocno przesadzone

Danzinger pisze:A możesz to poprzeć jakimś wpisem w instrukcji lub książce serwisowej? szukałem takiej informacji i nie mogę znaleźć, ostatnio zawory regulowałem 10 lat temu jak miałem poloneza
znalazłem tylko odręczny wpis mojego gazownika z pieczątką do książki gwarancyjnej od mojego LPG
oto fotka
Obrazek

co do tego czy to ma być co 15000 km to zdania są różne

powiem że się nie zastanawiałem czy to nie za często - a to z tego względu że ja nie robię 15 tys rocznie a instalację badam raz w roku i robią mi jej full przegląd - więc co mi tam - chyba że po prostu zerkają i stwierdzają że regulacja nie jest wymagana i reguluje się dużo rzadziej a co 15 tys tylko trzeba skontrolować - przy następnej wizycie u gazownika na pewno poruszę temat :)
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, 08:21 przez M@rio, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#65 Post autor: Anony Mous »

jest w książce serwisowej taka czynność do wykonania, w Z18XER (bez gazu) bodajże co 150 tkm/10 lat.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2011, 08:54 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.

GDA

#66 Post autor: GDA »

M@rio pisze:instalację badam raz w roku i robią mi jej full przegląd - więc co mi tam - chyba że po prostu zerkają i stwierdzają że regulacja nie jest wymagana
Ale jak można "zerknąć" na to czy luzy są dobre bez zdjęcia pokrywy zaworów? chyba że to robisz w ramach serwisu ile cię to kosztuje?

@polin - w tych książkach nic na ten temat nie ma

Obrazek

Obrazek

M@rio

#67 Post autor: M@rio »

'
Danzinger pisze:Ale jak można "zerknąć" na to czy luzy są dobre bez zdjęcia pokrywy zaworów? chyba że to robisz w ramach serwisu ile cię to kosztuje?
sama regulacja to koszt 250 zł - co do ZB plus może wzrosnąć jak coś trzeba będzie wymienić
kontrola następuje po zdjęciu pokrywy i dokonaniu pomiarów i wtedy wychodzi czy regulacja wymagana czy też nie

tradelux

#68 Post autor: tradelux »

polin pisze:
tradelux pisze: Ja powiem diesel 8v bez DPF i przy 10tys km rocznie w kieszeni pozostaje ponad 2tys zł :)

czyli wg Ciebie 1.8 benzyna pali 4l więcej na 100 km niż diesel?
Tak, przy takim samym stylu jazdy. Nie można porównywać spalanie 2-3 innych osób. Miałem benzynową Zośkę jak i w dieslu to mam porównanie przy swojej jeździe.
Jak sobie doliczysz regulację zaworów w 1.8benz + gaz to wyjdzie Ci jazda drożej, niż diesel 8v bez DPF po mieście, nawet wymieniając koło dwumasowe co 150tys km (jeśli ktoś nie potrafi jeździć dieslem) ;)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#69 Post autor: firek »

Danzinger, w jednym się zgadzamy aby sprawdzić luz zaworowy nie da sie zerknąć..
A co do tego że nie znalazłeś nic w literaturze to nie do końca mnie to dziwi, przynajmniej jeśli chodzi o druga publikacje która dotyczy Zafi A, myślę że i w książce dotyczącej Zafi B nie koniecznie będzie o tym wzmianka gdyż standartowo nie jest to czynność jak ma być wykonywana co 20-30 tys, tylko co 150tys., więc raczej nie często. Niestety a może stety termika silnika zasilanego LPG jest troszkę inna niż zasilanego Pb i to powoduje częstszą potrzebę sprawdzania luzu. Wg. moich informacji ASO Opla w Lublinie zaleca taka kontrolę w silnikach Z16XER i Z18XER zasilanych LPG co 30 tys. Pozdrawiam

M@rio

#70 Post autor: M@rio »

firek pisze:Danzinger, w jednym się zgadzamy aby sprawdzić luz zaworowy nie da się zerknąć..
jeżeli wyrażenie zerknąć jest podtekstem odnoszącym się do mojego posta to 3 posty niżej jest również moja inna wypowiedź:
M@rio pisze:kontrola następuje po zdjęciu pokrywy i dokonaniu pomiarów i wtedy wychodzi czy regulacja wymagana czy też nie
- czyli to jest wyjaśnieniem mojego wcześniejszego "zerknąć..."

DaRek7

#71 Post autor: DaRek7 »

Tutaj jest jeszcze trochę do poczytania:

http://moto.onet.pl/forum.html#forum:NC ... 0wMDEuanM=

tradelux

#72 Post autor: tradelux »

DaRek7 pisze:Tutaj jest jeszcze trochę do poczytania:

http://moto.onet.pl/forum.html#forum:NC ... 0wMDEuanM=
W większości stek bzdur do poczytania, żeby się pośmiać.
Obecnie nowe benzyny są równie zaawansowane jak diesle, a nawet i bardziej.
Usterkowość w TFSI jest jeszcze bardziej kosztowna, niż w dieslach.
Obecnie wszystko idzie w stronę ekologii i tym, by dieslem jeździło się lepiej, niż benzyną - stąd np. koło dwumasowe w konstrukcji.

Przemcio

#73 Post autor: Przemcio »

tradelux pisze: koło dwumasowe w konstrukcji
dodaj awaryjne niezależnie od marki :>

DaRek7

#74 Post autor: DaRek7 »

Niektóre to bzdury, niektóre sensowne wypowiedzi, rzuciłem tylko link żeby sobie poczytać...
Silnik TFSI jest stosunkowo "świeżą" konstrukcją i trudno cokolwiek powiedzieć o jego usterkowości, musiałbyś go porównać do diesla z tego samego okresu a nie tak ogólnie! (JTD ma już kilkanaście lat)
Poza tym zrobiliśmy już chyba koledze "wodę z mózgu" i teraz będzie mu się jeszcze trudniej zdecydować.
ps. obstaje przy swoim: 10tys rocznie - benzyna ;)
Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 00:18 przez DaRek7, łącznie zmieniany 1 raz.

tradelux

#75 Post autor: tradelux »

DaRek7 pisze:Niektóre to bzdury, niektóre sensowne wypowiedzi, rzuciłem tylko link żeby sobie poczytać...
Silnik TFSI jest stosunkowo "świeżą" konstrukcją i trudno cokolwiek powiedzieć o jego usterkowości, musiałbyś go porównać do diesla z tego samego okresu a nie tak ogólnie! (JTD ma już kilkanaście lat)
Poza tym zrobiliśmy już chyba koledze "wodę z muzgu" i teraz będzie mu się jeszcze trudniej zdecydować.
ps. obstaje przy swoim: 10tys rocznie - benzyna ;)
TFSI wysypują się już poniżej 100tys km ;)

P.S. mózgu :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”