Zafira B 1.9CDTI 100/120/150KM co wybrać?

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#91 Post autor: cns80 »

Nie wiem czy o tym samym mówimy. Chodziło mi o te firmy:
http://www.pablogarage.pl/?oferta,2
http://www.kolektorycdti.pl/
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#92 Post autor: Flora »

cns80 pisze:Nie wiem czy o tym samym mówimy. Chodziło mi o te firmy:
http://www.pablogarage.pl/?oferta,2
http://www.kolektorycdti.pl/
Dokładnie o tym samym. Wątek na VKP ma już 190 stron, więc jest co czytać. Można tam znaleźć komentarze osób, które "poprawiały fabrykę" i regenerowały klapy:
przymierzam się do zaślepienia kolektora bo ten regenerowany (wiadomo u kogo) co miał wytrzymać dziesiątki tysięęęęęcy kilometrów stracił szczelność już po 18 tyś...
pany mam kolektor regenerowany przez jedengo pana z forum
Ja bym radził Ci ten kolektor wypierpapier w kosmos bo chyba z 2 dni temu najprawdopodobniej jednemu forumowiczowi wpadła jedna klapa z takiego kolektora do środka...
Auto nie ma kompresji na jednym cylindrze a co dalej to badają ale mech powiedział że trzeba głowicę zwalać...
Montował w lipcu 2013 roku...Auto stoi na serwisie i lada moment będzie diagnoza..
No to Jabolkg będzie miał teraz dużo pozdrowień z wakacji od swoich klientów. A posiadacze kolektora kolejne zmartwienie.
Szkoda po cel był szczytny.
Ostatnio od nas jeden kupił Signum od klubowicza MRQ z tym kolektorem to mówił, ze nie mógł na to patrzeć-listwa stała w miejscu drgała, połowę śrubek już nie było jak by od góry spojrzał...Wymontował to szybko zanim miało by się coś stać
Jabolkg dawaj gwarancję na rok. Jego klapy są podobnej konstrukcji jak w bmw. Część w kolektorze jest mniejsza od otworu. Wystarczy że się rozpadnie i może przywitać się z tłokiem. W oryginalnej konstrukcji opla klapa jest odlewana z jednego kawałka twardego plastiku który jest większy od otworu w kolektorze. Szansa że wpadnie do środka jest praktyczne żadna. Praktyczne zawsze wypada na zewnątrz. Proces cywilny odpada ze względu na koszty i marne szanse na wygraną.
Teraz to widzę wszyscy cwani - ale wcześniej byli pokorni bo oszczędzić chcieli. O rachunek nikt nie pytał bo wszyscy wiedzieli jak to działa, ale teraz mścić się będą za SWOJE WŁASNE DECYZJE. Jakie to polskie...
Eeetam. Ja się zraziłem do regenerowanych w kwietniu 2012 kiedy jabolkg bagatelizował wycieki spod klapek w swoich produkcjach:
...

jednak wtedy lobby regenerowancyh kolektorów na forum było tak silne, że kasowane były wszystkie nieprzychylne komentarze na ten temat.
Sam wymieniłem kolektor na nówkę półtora roku temu. po 30kkm oczywiście suchy jak pieprz:
...

Biorąc kasę bierzesz również odpowiedzialność, tyle.


Sam przymierzałem się do regeneracji kolektora w Poznaniu, ale z powodu problemów z dostępnością operacja trochę przesunęła się w czasie i na moje szczęście właśnie zaczęły pojawiać się komentarze dotyczące problemów z poprawianymi klapkami. Ostatecznie zaślepiłem kolektor i taki wariant polecam. Różnica w pracy silnika jest nieodczuwalna, a spokój bezcenny. Jeżeli ktoś bawi się w trochę bardziej zaawansowaną mechanikę i ma dostęp do spawarki, może to zrobić samodzielnie za grosze.

resztki po regenerowanym kolektorze
Ostatnio zmieniony 26 maja 2015, 11:26 przez Flora, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#93 Post autor: cns80 »

A widzisz.
Znajomy ma VC po wymianie kolektora w firmie chyba z tego drugiego linka. Klapy są gwintowane i mocowane śrubą z klejem termoutwardzalnym. Zmienione jest uszczelnienie i łożyskowanie osiek. ponad 100 tys i nic się nie dzieje.

Czyli jednak bywa różnie.
A ta firma z drugiego linka też się udziela na VKP ?
Obrazek

Skasowany użytkownik 6483

#94 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Panowie czy te klapy wirowe to inaczej mówiąc kierownica o zmiennej geometrii w turbinie czy to cos zupełnie innego? :)

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#95 Post autor: Flora »

cns80 pisze:Klapy są gwintowane i mocowane śrubą z klejem termoutwardzalnym
Pewnie chodzi o gwintowanie gniazd po klapach i zaślepianie śrubami. To jedna z opcji wyrzucania klap.

Obrazek

jarecki69 pisze:Panowie czy te klapy wirowe to inaczej mówiąc kierownica o zmiennej geometrii w turbinie czy to cos zupełnie innego? :)
Zmienna geometria w turbinie to inna sprawa. Klapy zawirowań są w kolektorze dolotowym.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2015, 12:15 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#96 Post autor: cns80 »

Flora pisze:Pewnie chodzi o gwintowanie gniazd po klapach i zaślepianie śrubami. To jedna z opcji wyrzucania klap.
Nie. Podobno gwintowane były ośki klap i klapy były przykręcane do tych osiek (fabrycznie są chyba spawane lub zgrzewane). Chodziło o to żeby klapa nie mogła się oderwać od ośki na której pracuje i wpaść do cylindra.
Obrazek

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#97 Post autor: Flora »

cns80 pisze:
Flora pisze:Pewnie chodzi o gwintowanie gniazd po klapach i zaślepianie śrubami. To jedna z opcji wyrzucania klap.
Nie. Podobno gwintowane były ośki klap i klapy były przykręcane do tych osiek (fabrycznie są chyba spawane lub zgrzewane). Chodziło o to żeby klapa nie mogła się oderwać od ośki na której pracuje i wpaść do cylindra.
Rzeczywiście, w oryginale jest to jwden element, a po regeneracji klapka przykręcana jest do osi. Problemem pozostaje uszczelnienie osi.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#98 Post autor: cns80 »

U niego na razie OK. Zobaczymy do ilu dojeździ :)
Obrazek

Bajzel

#99 Post autor: Bajzel »

Mam pytanie odnosnie spalania w wersjach 120 i 150 konnych? Czy 150 palą dużo więcej?

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#100 Post autor: Flora »

Nie ograniczam się i jeżdżąc głównie po mieście spalanie mam na poziomie 7,6 litra. Ekonomicznie bez problemu można zejść nawet poniżej 6,5 litra.

Awatar użytkownika
aroniusz
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 24 lut 2015, 19:09
Imię: Arek
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#101 Post autor: aroniusz »

Najlepiej jak poszukasz sobie w swojej okolicy Zafirek w obu wersjach i sam spróbujesz co ci bardziej odpowiada. Ja w jednym z komisów zrobiłem jazdę próbną taką z 150 i zaraz ze słabszym 120 konnym silnikiem. Po wyjechaniu tą słabszą na drogę gdzie mogłem spokojnie wyprzedzić kilka samochodów wiedziałem, że chcę 150 konną. Jeśli chodzi o spalanie to chyba rzecz względna, zależy kto jak jeździ i gdzie. Tylko do miasta to chyba nie ma sensu się szarpać, ale jak już gdzieś wyskoczysz poza to przyjemność jest wielka. Ogólnie mi przy 150 kucykach i jeździe 70% poza miastem spokojnie wychodzi w granicach 6-6,7 l/100 choć jak w jednym tygodniu miałem kilka dłuższych tras autostradą to przy spokojnej jeździe w granicy 120 km/h wyszło mi 5,6 l/100. Dane z wyliczenia po tankowaniu, bo komputer mi trochę zaniża.

Awatar użytkownika
conway
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 07 mar 2017, 10:49
Imię: Kamil
Lokalizacja: Stargard
Auto: Zafira B 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#102 Post autor: conway »

Odgrzeje temacik, planuje zakup zafirki B i zastanawiam sie jaki silniczek. Teraz uzytkuje e39 2.8, silnik 1.8 wydaje mi sie za słaby do zafirki, więc myśle nad 1.9 ale teraz pytanko który??? rzeczywiście 150 kucy jest awaryjny?? jak ma sie spalanie w tych silniczkach???

Awatar użytkownika
_tosiek_
Przeglądacz
Posty: 92
Rejestracja: 23 lut 2013, 16:43
Imię: Tosiek
Lokalizacja: DLE
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#103 Post autor: _tosiek_ »

Z19DTH (150KM / 110 kW):

6,5-7,5 l /100 km w trasie (zależności od ciężkości nogi):
np. przy 5 osobach + bagaże:
Tempomat 110 km/h = 5,9 l
Tempomat 130 km/h = 6,5 l
Tempomat 150 km/h = 7,5 l

Jak więcej jeździsz w mieście to szukaj Pb

Mój Z19DTH dostał tylko nowy EGR, reszta śmiga bezawaryjnie. Chyba zależy jaki trafisz egzemplarz.

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#104 Post autor: czarekcw »

Jak na początku wyeliminujesz pewne bolączki które fabryka obarczyła ten motor to będzie jeździł ;)

Mucias
Mieszkaniec
Posty: 263
Rejestracja: 03 lis 2015, 11:40
Imię: Mucias
Lokalizacja: Chojnice
Auto: Opel Zafira 2.0T OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20let
Gender:

#105 Post autor: Mucias »

Conway masz jeszcze silnik 2.0t, 200 km w ZB...Nie jest to OPC...Opc ma 240km...albo wez sobie Zafira A OPC...Masz 200km i bez dwumasy :> Ja jezdzilem e36 2.5 w coupe wiec wiem co R6 potrafi...
Ostatnio zmieniony 07 mar 2017, 14:56 przez Mucias, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”