Strona 1 z 1

Czym się różni Zafira " A " OPC od normalnej

: 04 mar 2012, 10:26
autor: raventes
Tak jak w temacie :) Czy ktoś z Was może mi dokładnie napisać czym różni się Zafira
" A " OPC od normalnej wersji? Oczywiście pomijam wygląd zewnętrzny.

: 04 mar 2012, 10:32
autor: cieniassss
raventes pisze:Czy ktoś z Was może mi dokładnie napisać czym różni się Zafira
" A " OPC od normalnej wersji? Oczywiście pomijam wygląd zewnętrzny.
wnętrzem, zawieszeniem, hamulcami i silnikiem

Re: Czym się różni Zafira OPC od " normalnej " ?

: 04 mar 2012, 10:37
autor: Bodek
raventes pisze:Tak jak w temacie :) Czy ktoś z Was może mi dokładnie napisać czym różni się Zafira OPC od normalnej wersji? Oczywiście pomijam wygląd zewnętrzny.
OPC

OPC1

: 04 mar 2012, 10:53
autor: raventes
Dzięki za linki, ale niewiele się z nich dowiedziałem.

cieniassss mógłbyś rozwinąć swojego posta?

Napisaleś, że róznią się wnętrzem, zawieszeniem, hamulcami i silnikiem. A na czym te różnice konkretnie polegają? Chodzi mi głównie o hamulce, zawieszenie i silnik.

: 04 mar 2012, 12:00
autor: cieniassss
raventes,
w układzie hamulcowym: tarcze hamulcowe są 308mm

w zawieszeniu: inne amortyzatory i sprężyny,

silnik w OPC był tylko benzynowy 2.0T (192KM oraz 200KM)

: 04 mar 2012, 12:25
autor: Bodek
raventes pisze:Dzięki za linki, ale niewiele się z nich dowiedziałem.

cieniassss mógłbyś rozwinąć swojego posta?

Napisaleś, że róznią się wnętrzem, zawieszeniem, hamulcami i silnikiem. A na czym te różnice konkretnie polegają? Chodzi mi głównie o hamulce, zawieszenie i silnik.
cieniassss pisze:
raventes pisze:Czy ktoś z Was może mi dokładnie napisać czym różni się Zafira
" A " OPC od normalnej wersji? Oczywiście pomijam wygląd zewnętrzny.
wnętrzem, zawieszeniem, hamulcami i silnikiem
Popatrz na fotki - wystarczy.

: 04 mar 2012, 12:37
autor: raventes
Czy możecie mi jeszcze powiedzieć jak ma się sprawa utrzymania wersji OPC w porównaniu do wersji cywilnej? Dużo droższe są części ( zawieszenie, hamulce, rozrząd ) w porównaniu do wersji standardowej? Jako punkt odniesienie załóżmy silnik 1.8, 125 KM.


Bodek fotki przedstawiają wygląd zewnętrzny / wewnętrzny, a mi chodzi o zgłębienie tematu :)

: 04 mar 2012, 13:00
autor: cieniassss
raventes, jest trochę drożej, ceny detaliczne wg cennika intercarsu
do 1,8 125KM
klocki hamulcowe przód TRW - 192zł
tarcza hamulcowa przód TRW - 213zł/szt
zestaw rozrządu SKF - 425zł

do 2.0 200KM
klocki hamulcowe przód TRW - 241zł
tarcza hamulcowa przód TRW - 256zł/szt
zestaw rozrządu SKF - 573zł

w zawieszenie to nie mogę doszukać się konkretnych cen amortyzatorów do OPC, łączniki stabilizatorów są takie same wg katalogów, piasty też wydają się być takie same

problem jest z tłumikami, katalog nie podaje do opc, może bosal robi ale nie mam jak sprawdzić, jak nie robi to tylko ASO lub kombinacje

: 04 mar 2012, 14:05
autor: raventes
Dzięki za odpowiedź. Co do tłumików to bosal nie oferuje według katalogu tłumików do OPC. Z tego co wyczytałem ASO śpiewa sobie za tłumik ponad 1 kółko. Prawda to czy fałsz?

: 04 mar 2012, 16:29
autor: leeoon
Nie patrz na ASO. Mają ceny z kosmosu.Cena końcowego tłumika 159Euro. U nas można trafić za 650zł.Dorobienie końcowego tłumika(cichego jak fabryczny)z Kwasówki 400zł. Rozrząd z pompą wody ok.430zł Amory tył w ASO ok 240zł. Niezniszczalne Bilsteiny B6 ok.800zł itd...
Główna różnica to spalanie. Ok. 12litrów
Radość z jazdy... BEZCENNA!!!

: 04 mar 2012, 16:32
autor: raventes
12 ale w cyklu mieszanym i przy ekonomicznej jeździe?

: 04 mar 2012, 17:27
autor: leeoon
:mrgreen: Przy OPC nie ma czegoś takiego jak ekonomiczna jazda :lol:
Miasto 12.5-25,trasa 8.5-15 itp.
Chcesz ekonomi? Zagazuj 1.8.....

: 04 mar 2012, 17:31
autor: raventes
Skoro w mieście można zejśc poniżej 13, a w trasie 9 to znaczy że jakaś tam ekonomia jest :D