Opinie na tamat zafiry z silnikiem 2.2 16v 147 km
Moderator: Tunio999
Opinie na tamat zafiry z silnikiem 2.2 16v 147 km
witam kolegów forumowiczów...nadal poszukuje odpowiedniej dla siebie zafirki, mam teraz na oku ładną ale z silnikiem 2.2 16v 147 km a nie wiem nic na temat silnika..szukałem trochę na necie ale jest mało opinii na temat takich zafirek z tym silnikiem dlatego pisze tutaj..
Proszę o opinie właścicieli tych oto zosiek,a mianowicie:
-spalanie,
-typowe usterki itp.
Dodam że ta którą mam na oku ma rozrząd na łańcuszku
komentarzom ,,poszukaj sobie w internecie" z góry dziękuje bo już szukałem, a to forum jest chyba po to by prosić o rady a nie głupie komentarze, tak ze proszę o rady i z góry dziękuje za odpowiedzi
Proszę o opinie właścicieli tych oto zosiek,a mianowicie:
-spalanie,
-typowe usterki itp.
Dodam że ta którą mam na oku ma rozrząd na łańcuszku
komentarzom ,,poszukaj sobie w internecie" z góry dziękuje bo już szukałem, a to forum jest chyba po to by prosić o rady a nie głupie komentarze, tak ze proszę o rady i z góry dziękuje za odpowiedzi
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Ja miałem ZA 2.2 benzynka i byłem z niej bardzo zadowolony
Co do spalania to jakoś mocno nie zwracałem na to uwagi ale w mieście z ciężką nogą to ponad 9l Wszystkie silniki 2.2 w benzynie są na łańcuchu także jak dla mnie to duży plus Co do usterek to ciężko mi coś powiedzieć, bo długo się nią nie nacieszyłem (8 miesięcy) i wszystko miałem ok... (oczywiście oprócz podstawowych rzeczy, typu olej filtr, itp...)
Jest czym przydusić, to na pewno
Powiem tak, żeby nie duża akcyza to dalej bym szukał Zośki z tym silnikiem
Co do spalania to jakoś mocno nie zwracałem na to uwagi ale w mieście z ciężką nogą to ponad 9l Wszystkie silniki 2.2 w benzynie są na łańcuchu także jak dla mnie to duży plus Co do usterek to ciężko mi coś powiedzieć, bo długo się nią nie nacieszyłem (8 miesięcy) i wszystko miałem ok... (oczywiście oprócz podstawowych rzeczy, typu olej filtr, itp...)
Jest czym przydusić, to na pewno
Powiem tak, żeby nie duża akcyza to dalej bym szukał Zośki z tym silnikiem
- Albert Einstein
ja też miałem ZA 2.2 benzynkę tylko z gazem. Na pewno w tych silnikach trzeba zwrócić szczególną uwagę właśnie na łańcuch rozrządu, gdyż w pierwszych latach produkcji opel popełnił błąd konstrukcyjny, ponieważ zastosował zbyt małą dyszę do smarowania łańcuszka, a ten z czasem potrafił się urwać! Jeżeli chodzi o spalanie to jest ono dosyć wysokie, potrafił w mieście spalić 13-14lpg/100km, w trasie przy jeździe do 140km/h mieścił się w 10lpg/100. Silnik bardzo dynamiczny, ale części do niego okropnie drogie, wiem bo przerabiałem.
aha, no tak mi się wydawało ze o to im chodzi cholerka trochę mnie kolega wystraszył tymi drogimi częściami do silnika ;/ ale myślę ze jeśli będę dbał typu regularna wymiana oleju filtrów itp to zbyt często nie będę wkładał pieniędzy w naprawy silnika...raczej w koszty części eksploatacyjnych typu klocki,tarcze, zawieszenie a w tych rzeczach chyba nie ma tak dużej różnicy w cenach? jak kolega stwierdził o silniku...
[ Dodano: Nie Sty 06, 2013 10:19 ]
co do tego łańcuszka rozrządu tzn ,,w pierwszych latach produkcji" tzn? ta jest z 2001r
[ Dodano: Nie Sty 06, 2013 10:19 ]
co do tego łańcuszka rozrządu tzn ,,w pierwszych latach produkcji" tzn? ta jest z 2001r
hym...sprawdziłem i tak.... cewka na allegro nowa do 2.2 16v 400zł a do 1.8 16v 300zł, więc nie widzę tu jakieś druzgocącej różnicy 13-14l ale na mieście czy co? bo raporty spalania kierowców które czytałem są mniejsze niż to co mówisz
[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 00:35 ]
z tym zaworem egr jest gorzej bo do 2.2 nowy 800zl a do 1.8 400zl (nowe) ale jak coś to do 2.2 za 400 można nabyć zregenerowany. a co ile się ten zawór egr wymienia?
[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 00:35 ]
z tym zaworem egr jest gorzej bo do 2.2 nowy 800zl a do 1.8 400zl (nowe) ale jak coś to do 2.2 za 400 można nabyć zregenerowany. a co ile się ten zawór egr wymienia?
cewka jak ja miałem autko dwa lata temu kosztowała ok 800zl, także byla droga, egr może i często się nie wymienia ale w starym aucie trzeba go brać pod uwagę. Ja nie czytam raportów, ja miałem auto i wiem ile paliło, a w bajki też nie wierze,że auto z silnikiem 147km i wagą ok. 1500kg spali po mieście 10l/100km.
Mam bezpośrednie porównanie 1.8 i 2.2 (co prawda ta druga w automacie). Silnik 2.2 duuuużo lepiej wyciszony niż 1.8, ma jak dla mnie też fajniejszy dźwięk. Bardzo dobrze ciągnie od 3.5krpm do ok. 5krpm (moment obr. ma w tym zakresie jak mój poprzedni TDI). Powyżej zdycha nieco. Typowe problemy to właśnie wadliwy łańcuch rozrządu w pierwszych egzemplarzach, ludziom w Astrach zdarzały się też problemy z aluminiowymi głowicami. Poza tym silnik bardzo trwały, robi duże przebiegi, podatny na modyfikacje. Ja u siebie mam już poprawioną wersję łańcucha. Ponadto jak każdy Ecotec lubi podpijać nieco oleju na wyższych obrotach. U mnie spalanie w mieście teraz to ok. 15-16l LPG (ciągle odcinki do 5km i automat, latem ok. 1l mniej), w trasie pali tyle co 1.8, a na autostradzie to mniej niż 1.8 (ciekawe, nie?).
hym... chyba jednak odstąpię od tego 2.2 skoro tak mówicie o tym spalaniu bo jak kupie to z rok będę dojeżdżał do pracy codziennie 12km a później mam zamiar wyprowadzić się do miasta więc myślę że bardziej ekonomiczny będzie ten 1.8 16v...czyli znów wracam do poszukiwań lepiej sama benzyna i założyć gaz czy od razu? i ile tak mniej więcej kosztuje instalacja LPG? i ile się dopłaca za wlew przy korku paliwa?
koledzy odświerzam temat
zastanawiam się nad 2.2 lub 18
Wolał bym 2.2 , nie daltaego żeby się scigać ale teraz mam w lagunie 1 2.0 i na słabszy motor wolał bym się nie przesiadać..
Powiedzie na świerzo jak z tym motorkiem 2.2??
Ile pożera tego oleju?
Jeżeli jest już po wypuscie z tym wadliwym siurdakiem od smarowania to wogóle go się nie wymienia czy tez trzeba?
zastanawiam się nad 2.2 lub 18
Wolał bym 2.2 , nie daltaego żeby się scigać ale teraz mam w lagunie 1 2.0 i na słabszy motor wolał bym się nie przesiadać..
Powiedzie na świerzo jak z tym motorkiem 2.2??
Ile pożera tego oleju?
Jeżeli jest już po wypuscie z tym wadliwym siurdakiem od smarowania to wogóle go się nie wymienia czy tez trzeba?
koledzy odświerzam temat
zastanawiam się nad 2.2 lub 18
Wolał bym 2.2 , nie daltaego żeby się scigać ale teraz mam w lagunie 1 2.0 i na słabszy motor wolał bym się nie przesiadać..
Powiedzie na świerzo jak z tym motorkiem 2.2??
Ile pożera tego oleju?
Jeżeli jest już po wypuscie z tym wadliwym siurdakiem od smarowania to wogóle go się nie wymienia czy tez trzeba?
zastanawiam się nad 2.2 lub 18
Wolał bym 2.2 , nie daltaego żeby się scigać ale teraz mam w lagunie 1 2.0 i na słabszy motor wolał bym się nie przesiadać..
Powiedzie na świerzo jak z tym motorkiem 2.2??
Ile pożera tego oleju?
Jeżeli jest już po wypuscie z tym wadliwym siurdakiem od smarowania to wogóle go się nie wymienia czy tez trzeba?
Koledzy! Planuję zakup Zafiry z silnikiem benzynowym 2.2, skrzynia manualna. Dokładnie rok temu zakupiłem inny pojazd, poza marką Opel. Niestety, pomimo dołożenia wszelkich starań, zostałem oszukany tzn. silnik w chwili obecnej nadaje się do kapitalnego remontu (góra + dół), co jest nieopłacalne. Nie brnąc niepotrzebnie w szczegóły, tym razem chciałbym przed zakupem zweryfikować stan silnika, jeśli jest to w ogóle możliwe. Auto, które mnie interesuje posiada 230 tys. km przebiegu, jest bez LPG. Chciałbym wykonać pomiar kompresji. Pytanie do Was, doświadczonych kolegów, czy dostęp do świec, cewki itp. jest w tym silniku łatwy? Pytają o to mechanicy w celu wyceny usługi. Czy dokonując pomiaru 2.2, będę miał przybliżony wgląd na stan motoru? Jak myślicie?