Strona 1 z 1

Opel zafira b czy Renault espace

: 15 mar 2013, 13:31
autor: exact552
Witam
Jestem zainteresowany zakupem samochodu rodzinno-transportowego marki opel zafira - konkretnie 1.7 125 z 2009 roku.
Zauwazylem jednak ze za podobna kwote czyli ok 35k zl mozna zakupic renowke( 2.0 diesel 150).
Ogladalem oba modele ale wiem tylko ze espace jest znacznie wygodniejsze i przestronniejsze.
Chcialbym sie dowiedziec co sadzicie na temat obu samochodow?
Interesuja mnie koszta obugi, awaryjnosc, trwalosc.


Pozdrawiam.

Zdzislaw

: 15 mar 2013, 14:09
autor: swirusek20
Drogi kolego widziałeś w środku Espaca a jak nie to zaglądnij i już to wystarczy ci do podjęcia decyzjii. tak naprawdę grzechem by było Zosię porównywać do renówki :P :lol:

: 15 mar 2013, 14:14
autor: exact552
Mialem okazje ogladnac tylko zafcie z poczatku produkcji i to w najbiedniejszej mozliwej specyfikacji, ale faktycznie reno nie ma we wnetrzu wiekszego sensu. Jest tylko "wielke"ale ponoc rowniez wygodne.

PS. jak odroznic wersje wyp. Zafirki? 90% Ogloszen to Cosmo?

: 15 mar 2013, 14:20
autor: GOTI
Nie wiem czy jest to sens porównywać Zafire do Espace :mysli:
Już prędzej jak byś sie zastanawiał pomiędzy Zafirą, a Scenic (czy jak kto woli Megane Scenic) środek w Scenic'u przestronny, dużo schowków, ale jak dla mnie bardzo dziadkowaty

Espace w środku ma ogromną przestrzeń, po prostu bydle :D
Za to w ZB jest wszystko bardziej "poukładane" na swoich miejscach i ma sie te wrażenie jakby sie nie jechało zwykłym vanem tylko już autem wyższej klasy ;)

Podsumowując: każde auto ma coś w sobie na + i na -, ale nawet gdyby tych plusów dla Renault czy wgl dla francuskich aut było więcej to i tak nigdy francuza bym nie wybrał - chodzi mi tu głównie o elektryke tych pojazdów.
Niektórzy może pamiętają historie motoryzacji kiedy ktoś wyjeżdzał nowiutką Laguną z salonu, a po wyjeździe już miał jakieś problemy - stąd też wzięło sie określenie "Królowa Lawet".

Takie jest moje skromne zdanie na temat francuzów ;)

: 15 mar 2013, 14:21
autor: Bodek
Popatrz po autach naszych forumowiczów, z reguly masz wersje ENJOY, COSMO i SPORT.

Moja Zafira

: 15 mar 2013, 14:30
autor: adyn
U mnie w firmie jest Grand Espace (Aktualny model) z silnikiem 2.0 dCi ~130KM.
Miałem okazję kilka razy nim jechać zarówno jako pasażer jak i kierowca. Prowadzi się zadziwiająco dobrze, ale to jest straszny autobus. W środku można się szukać ;)
Ale np deska - fatalna - niby wiele schowków ale np jakość straszna (potrafią sie urwać mocownia). Firmowa ma fabryczną nawigację - obsługa tragedia, jak jest słoneczna pogoda to jej nie widać... koszmar...

Ja bym go nie porównywał z Zafirą - trochę inna klasa i zastosowanie. Zafira to taki "większy kompakt", którym spokojnie w mieście zaparkujesz. Espace to już autobus...

Co do ogłoszeń - jak się przyjrzysz, poczytasz, rozkodujesz kilka VINów to już po zdjęciu wnętrza wiedział co to za wersja ;) Ja już widzę zdjęcie i wiem czy to Enjoy, Sport czy Cosmo. A sprzedawcy wszystko ci wypiszą...

Pozdrawiam
Adyn

: 15 mar 2013, 16:37
autor: exact552
Chyba już wystarczająco wybiliście mi s głowy Espasa.
A po czym konkretnie poznać wersje?
Zauważyłem różnice w kolorach panelu środkowego oraz liczby przycisków na radioodtwarzaczu.

: 15 mar 2013, 16:45
autor: adyn
Polecam lekturę forum - ja tam wiele rzeczy znalazłem, choć niektóre wątki wymagały dłuuugiej lektury... ;)
Kolory środkowej konsoli są generalnie 3 (satynowy kamień (jasny szary), grafitowy (ciemniejszy szary) i czarny fortepianowy) ale nie definiuje rodzaju wyposażenia, choć z fortepianowym czarnym jest zwykle cosmo. Pozostałe (szczególnie szary) też może być w Cosmo. Cosmo to też zwykle tapicerka ze skórzanymi boczkami (eko-skóra).

Ilość przycisków radia zależy od modelu radia, których jest chyba z 5, tak samo jak kilka wyświetlaczy - ale to też nie zależy od wersji wyposażenia bo cosmo może mieć zarówno najprostsze radio jak i nawigację z kolorowym wyświetlaczem...

Poszukaj w kompendium wiedzy, na prawdę dużo można tam znaleźć...

Pozdrawiam
Adyn

: 15 mar 2013, 16:50
autor: exact552
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.

Zdzisław.

: 15 mar 2013, 21:28
autor: Zdenek2007
A ja mam zasadę - Nie kupuje się aut na "F" Fiatów, Fordów i Francuskich!" żartobliwie mówiąc bo i jednak coś w tym jest.

: 15 mar 2013, 21:47
autor: przemo0440
Co do kosztów obsługi to może ja się wypowiem. Kiedyś w firmie jeździłem Reno Trafic. Na wyjeździe do Sopotu straciłem tylną lampe, nie całą tylko plastikową osłone. Cena w salonie Reno 660 PLN i dwa tygodnie oczekiwania. Pomyślałem że Trafic to Opel Vivaro to zapytam w salonie Opla. Cena 230 PLN dostępne od ręki. Moim zdaniem Renówki są tanie w zakupie ale drogie w utrzymaniu.

Pzdrawiam.

: 16 mar 2013, 14:56
autor: exact552
Ferrari też odpada? :)

Slyszalem, ze również często ląduja w serwisie.

[ Dodano: Sob Mar 16, 2013 15:07 ]
Nie wiecie może gdzie mozna znaleźć zdjęcie podłużnicy prawej - widok na silnik od góry do zafci B?
Oglądałem pewien egz. ale wylądał podejrzanie. Miał na pewno robiony przód, ale sprzedawca stwierdził, że tak ma być.

: 16 mar 2013, 21:26
autor: cybulsyrf
Witam.
Też miałem taki dylemat, ale:
1. Zafira jest mniej awaryjna z tego co się naczytałem, a w szczególności, jeżeli chodzi o elektrykę (francuzy są pod tym kątem okropne);
2. Cena części;
3. Spalanie (to mnie przekonało ostatecznie)
Mam jeszcze fiata i nie powiem, że są to złe samochody, no może poza blachami, ale ostatnio to już chyba tylko toyota robi mocne blachy. Ceny części fiata są niebywale niskie.
Pozdrawiam.