Strona 1 z 8
Który silnik 120 czy 150 KM
: 25 paź 2009, 09:07
autor: Andrewk28
Witam
Chciałbym się Was poradzić w sprawie silnika w Zafirce a mianowicie chcę zakupić zafirę 2006 r ale nie wiem który silnik by był lepszy 1.9 diesel 120 KM czy 150 KM proszę o jakieś podpowiedzi
z góry wielkie dzięki
wspomnę tylko że ta Zafirka z tym 120 KM jest lepiej wyposażona
: 25 paź 2009, 09:24
autor: dejna
a to rozumiem, że już dwie obserwujesz a nie dopiero sie zastanawiasz??? Jezeli ta auta są w necie to podaj linki do ogłoszeń... bedzie wiecej wiadomo... generalnie a ASO ponoć polecają bardziej 120 bo jest mniej awaryjna od 150
: 25 paź 2009, 09:38
autor: fiodork
witam.
myślę że powinieneś najpierw określić czy więcj jeździsz po mieście czy w trasie, sam czy z rodziną itp. jak dla mnie 120 wystarczy bo 90% jazdy jest w mieście. gdybym głownie poruszał się poza miastem to biorąc pod uwagę nasze drogi i konieczność sprawnego wyprzedzania raczej szukałbym 150km.
pozdrawiam
: 25 paź 2009, 09:41
autor: sylmar
Myślę, że można założyć, że silnik z mniejszą mocą o tej samej pojemności będzie mniej wyśrubowany, co może mieć wpływ na jego żywotność. Czy tak jest, nie mam 100% pewności.
Od niedawna jeżdżę Zefirem A, który ma 125KM i uważam, że jest to w zupełności wystarczające dla tego auta. Bez najmniejszych oporów i zawsze chętnie się rozpędza.
Osobiście wybrałbym wersję, która będzie miała mniejszą moc, a lepsze wyposażenie. Oczywiście przy założeniu, że mają podobny przebieg i stan techniczny.
: 25 paź 2009, 09:48
autor: fiodork
sylmar pisze:Myślę, że można założyć, że silnik z mniejszą mocą o tej samej pojemności będzie mniej wyśrubowany, co może mieć wpływ na jego żywotność. Czy tak jest, nie mam 100% pewności.
witam
tu podniesienie mocy nie polegało na zmianie tylko oprgramowania ale także jest różnica konstrukcyjna silnika. 120 konny to 8-mio zaworowy a 150 konny to 16-to zaworowy.
pozdrawiam
: 25 paź 2009, 10:09
autor: kicaj
niekoniecznie, 120KM rowniez moze byc 16V
patrzac na wage i osiagi 120KM mi wystarczy
mam 150 bo nie bylo 120, ale rozgladalem sie wlasnie za 120tka
jesli ja bym byl w twojej sytuacji bralbym 120 ale lepiej wyposazona...
jezdzilem wczesniej dieslem mondeo kombi 115KM...
: 25 paź 2009, 12:40
autor: yach
120 czy 150 ? 120 jest wystarczające nawet przy załadowanym samochodzie ( z automatem ) można bezpiecznie wyprzedzać. 30 koni więcej fajna sprawa, w tym przypadku kierował bym się jednak wyposażeniem samochodu i jego stanem technicznym przebiegiem itp. Z doświadczenia wiem że 120 wystarcza.
Jestem zaskoczony informacją o silnikach 1.9 16v 120 koni, zdaję się że najmocniejszy 1,7 ma 125 koni i jest to chyba szesnastka.
: 25 paź 2009, 16:51
autor: ADAMO_16
Słyszałem opinie,że 150 jest głośniejsza, hałas spowodowany jest 16 zaworową głowica.Więcej zaworów więcej "klepania" Opinia zasłyszana w ASO od sprzedawcy.
: 25 paź 2009, 22:17
autor: timi68
Ja mam 125KM i to zupełnie wystarcza dla tego samochodu, wybrałbym autko z lepszym wyposazeniem.
: 29 paź 2009, 10:49
autor: mayak
z tego co czytam, to największym bólem jest DPF - niektóre 120konne nie miały DPFa, ale jak to poznać????
: 29 paź 2009, 20:02
autor: yach
Ad. DPF da się przeżyć, samochód mam już ( albo tylko ) od pół roku na razie nic z tym się złego "nie dzieje" ( opukać) . Więc nie jest to takie straszne , w razie czego można wyciąć. By stwierdzić czy jest DPF , najprościej wejść pod samochód i wszystko będzie jasne.
"Słyszałem opinie,że 150 jest głośniejsza, hałas spowodowany jest 16 zaworową głowica.Więcej zaworów więcej "klepania" Opinia zasłyszana w ASO od sprzedawcy." Uf pierwszy raz ucieszyłem się że nie mam 150 , bo hałas jaki generuje 120 ustępuje tylko Ursusowi C-230 lub sławnemu 1,9 tdi VW.
: 12 lis 2009, 12:30
autor: rysiaczek!vippp
Również zdecydowanie polecam 120 KM, napewno tańszy w eksploatacji, moc wystarczająca w zupełności - u mnie w razie potrzeby guziczek "SPORT" załatwia sprawę w zupełności.
Co do dpf - nie taki diabeł straszny
: 12 lis 2009, 15:05
autor: yach
U mnie też jest ten "magiczny" przycisk sport. Co się "dzieje"
po jego łączeniu , oprócz "późniejszej zmiany" biegów w automacie i większego zużycia paliwa
: 12 lis 2009, 15:24
autor: kicaj
wieksze zuzycie paliwa
a jak masz jeszcze kontrolowana twardosc zawieszenia to i amorki sa twardsze
: 12 lis 2009, 16:10
autor: rzadki
yach pisze:Co się "dzieje"
po jego włączeniu , oprócz "późniejszej zmiany" biegów w automacie i większego zużycia paliwa
wieksze zuzycie paliwa
to Ci bonus od Opla
myślałem że może jakiś odczuwalny "power" się włącza