Zafira A 1.8 lub 2.2 benzyna - jaki silnik najlepszy do LPG.

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
mareknowy81

Zafira A 1.8 lub 2.2 benzyna - jaki silnik najlepszy do LPG.

#1 Post autor: mareknowy81 »

Witam,

Tak jak pisałem w powitaniu ( bo jestem nowy) chciałbym zapytać o silniki 1.8 i 2.2 benzyna w Zafirze A.

Czy silniki mają hydrauliczną regulację luzu zaworowego i czy silnik 2.2 nadaję się do gazu?

Proszę o wszelkie rady związane z tymi silnikami.

Z góry dziękuję.

Marek

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Tunio999 »

mareknowy81 pisze:chciałbym zapytać o silniki 1.8 i 2.2 benzyna w Zafirze A
mareknowy81 pisze:nadaję się do gazu?
Oba silniki nadają się pod instalację LPG ;) - I chodzą idealnie...
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

Jarek-Siwy

#3 Post autor: Jarek-Siwy »

Kolego ja mam 2.2 z podtlenkiem lpg i lata bez problemów, wiadomo troszke wiecej pali niz 1.8 mam porownanie bo w rodzinie sa dwie zafirki co do 2.2 to trzeba dbac o łańcuch podstawa to dobry olej. No i najważniejsze przyjemność z jazdy 2.2 jest nieporównywalna do 1.8.

mareknowy81

#4 Post autor: mareknowy81 »

Jarek dzięki za odpowiedź, proszę napisz mi jeszcze co to znaczy, że masz podtlenek lpg, rozróżniam tylko 2 instalacje : starą z parownikiem i nowe sekwencyjne.

Jaki jest koszt instalacji sekwencyjnej w Twojej Zafirze 2.2 ?

Kiedyś pytałem gazownika, powiedział że sekwencja do Zafiry to 2500zł, ale mowa była o silniku 1.8 nie o 2.2.

Mój mechanik mówił , że do gazu najlepsze są silniki z hydrauliczną regulacją luzu zaworów bo nie trzeba jeździć na regulację, wymienił silnik VW 1.6 8V i silnik Toyoty 1.6.

Jak to w końcu jest z tymi zaworami w silnikach 1.8 i 2.2?

Czy zagazowanie silników 1.8 i 2.2 polega na zamontowaniu instalacji sekwencyjnej działającej na tej samej zasadzie? Czy też może dla silnika 2.2 są jakieś dodatkowe wymogi a co za tym idzie wydatki?

Marek

Jarek-Siwy

#5 Post autor: Jarek-Siwy »

Podtlenek poprostu tak zażartowałem.Normalna sekwencyjna instalacjia czy to w 1.8 czy w 2.2 nie ma rożnicy no chyba ze mieszalnik w 2.2 dadza ci do wiekszej mocy to chyba jest 100zł różnicy. Napisałem ci wiadomosc o tym silniku.

mareknowy81

#6 Post autor: mareknowy81 »

ok, dzięki, jeszcze poszedłbym do serwisu lpg i powiedział, ze chcę sekwencję z podtlenkiem:) fajny obciach:) , a tak na serio skoro nie ma dużej różnicy w spalaniu między tymi dwoma silnikami to pozostało mi nic innego jak wejść na ogłoszenia i szukać 2.2, no chyba, że znajdzie się super piękny i pewny 1.8.

Rozumiem, że po odpaleniu 2.2 muszę nasłuchiwać odgłosów w komorze silnika, jak odgłos będzie przypominał zestaw sztućców wrzuconych do betoniarki to nie brać :) No chyba, że jeden widelec :) , w sumie to nie wiem czy to dobre porównanie :)

Dzięki za dotychczasowe porady.

Pozdrawiam

Jarek-Siwy,

Jarek pisałeś, że wysłałeś mi wiadomość o silniku 2.2, nic nie mam do tej pory.

Marek

Posty pisane w krótkich odcinkach czasu - scalamy = Bodek
Ostatnio zmieniony 12 lut 2014, 20:16 przez mareknowy81, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek-Siwy

#7 Post autor: Jarek-Siwy »

Jak kupisz 2.2 najlepiej wymienic łańcuch na nowy i masz świety i anielski spokój no chyba ze juz kupisz z nowym założonym przez sprzedającego

Grześ K.

#8 Post autor: Grześ K. »

A nie jest tak ze silniki 2.2 były "zwykłe" i "direct"? Te drugie ponoć instalacji droższej wymagają. Ze słyszenia tylko wiem - kolega ma Vectrę C i jak się okazało zagazowanie wersji direct sporo droższe i mało opłacalne się robi...

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#9 Post autor: janekW67 »

Silniki 2.2 direct w ZA chyba nie występują.
Oczywiście!

Jarek-Siwy

#10 Post autor: Jarek-Siwy »

Vectra C 155km bodajrze to sa te silniki ktore maja wtryski bespośrednio w głowicy instalacjia 4-6 tys podobno. W zafirkach naszczeście nie były montowane

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#11 Post autor: firek »

Te silniczki wylądowały dopiero w Zafi B i podobno całkiem fajnie się sprawuja:D-choć nestety instalacja LPG jest nieporównywalnie droższa do nich..

B_A_R_T

#12 Post autor: B_A_R_T »

Witam ja w tym temacie pytanie o tym jaki silnik wybrać. Rozważam zakup zośki B rocznik koło 2006-2007 z silnikiem 1.8 lub 2.2 tylko moje pytanie ile pala takie silniki na trasie. Codziennie mam 120 km do pracy i spalanie stanowi dość ważny czynnik w wyborze auta.

swfr

#13 Post autor: swfr »

B_A_R_T pisze:Codziennie mam 120 km do pracy i spalanie stanowi dość ważny czynnik w wyborze auta.
Nie bierzesz pod uwagę diesla?

Jacek2308
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 13 lut 2013, 15:50
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: a18xer
Gender:

#14 Post autor: Jacek2308 »

B_A_R_T, Jeżeli nie planujesz założenia LPG to możesz brać pod uwagę ZB z silnikiem 2.2 bo opinie są o nich dobre jedyny wł. mankament to praktycznie brak możliwości montażu LPG. Co przy Twoich co dziennych jazdach raczej LPG jest wskazane. Silniki 1.8 bardziej się nadają do LPG i sporo ich ma po montowane i dają radę, sam tak mam :)
Z różnic to 1.8 ma skrzynię 5 biegową a 2.2 6 biegową. Co owszem daje oszczędności w spalaniu na trasie ale i tak nie pokona LPG. Na temat spalania 2.2 to się nie wypowiadam a ZB 1.8 to ok. 9 -10 litrów gazu przy dynamiczniejszej jeździe a przy autostradowej to i 11cie. Miasto ogólnie 11 litrów. moja średnia z ostatnich 11tkm to ok. 10.5 lpg.
Ale jak masz tyle km. do pracy to tak jak kolega powyżej napisał można rozważać ON i np. 1.7 125kucy mało spali a już fajnie jedzie a przy takich przelotach problemu z dpf nie będzie.

B_A_R_T

#15 Post autor: B_A_R_T »

Co do diesla to mój budżet jest dość skromny około 25 tyś. więc zakładam że ciężko będzie dostać dobry egzemplarz. Poza tym od zawsze mam benzyniaki i koszty napraw i serwisów są ok, Diesle kuszą mnie strasznie dynamika ale serwis i koszty przerażają... Boje się po prostu kupić używanego diesla z DPF, turbina, dwumasa i skomplikowanym wtryskiem a i kłopoty w zimę także nie są bez znaczenia...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”