Strona 1 z 2

Zafira A 2.0 T OPC prośba o opinie

: 01 lis 2015, 19:33
autor: bialy81
Witam forumowiczów ,
Przymierzam się do sprzedaży mojego obecnego auta i bardzo chciałbym kupić zafire Opc. Dużo poczytałem na ten temat ale wiem że na forum jest dużo mądrzejszych osób którzy na co dzień użytkują takie autko i znają je od podszewki. Prośba moja jest taka na co zwracać uwagę przy zakupie zafiry opc jak ją sprawdzić żeby nie trafić na minę. Czytałem że silniki są dość mało wytrzymałe jeżeli się o nie nie dba. Bardzo prosiłbym o pomoc a i może znajdzie się forumowicz z okolic Pruszkowa który w najbliższym czasie pomógłby w zakupie i oględzinach auta oczywiście odpłatnie.

Pozdrawiam :)

: 01 lis 2015, 22:11
autor: wamka18
OPC raczej nie nadaje się na codzienne dojazdy do pracy po kilkadziesiąt kilometrów no chyba że masz spory zapas pieniążka. Na pierwszy rzut oka wydaje się to jednak starsze auto i nie jest tak drogo ale z czasem zaczniesz szukać części to się okaże że np. zawieszenie niby takie samo ja w 1.6 ale amorki pasują do wszystkich ale nie 2.0T (poszukaj na allegro to się przekonasz), układ wydechowy nie osiągalny bo nawet Walker nie robi jedynie na zamówienie najlepiej z kwasówki bynajmniej nieśmiertelny ale kosztuje. Kupujesz benzynę ale sprzęgło jak w dieslu bo jest dwu mas i przy naprawie robią się koszty zamiast 500 jest 2000 zł. A najlepszy jest silnik podczas zakupu cieszysz się że ma około 200 tys że jeszcze pojeździ a tu du..a kapitalny remont cie czeka no chyba że ci nie przeszkadza niebieski dymek i dolewanie oleju.

Także szukając Zośki 2.0T będzie się kręcić przebieg około 200 tys km do roboty jest wszystko no chyba że ktoś już to zrobił ale w tedy cena nie będzie oscylować 10-14 tys zł ale raczej około 20tys.

Podczas poszukiwań zwróć uwagę na rdze na progach, tylna klapa oraz przy listwach na drzwiach.
Oglądając auto zwracaj uwagę na wszystko bo pęknięty zderzak przedni się zdarza dość często od krawężników a to duży koszt bo klejenie jest problemem bo jest niby z innego materiału a kupno drugiego to spory koszt około 500 w porównaniu do zwykłej 150zł. Nawet jak klapki brakuje od haka holowniczego to spory koszt około 100zł.
Jak nawet znajdziesz taką która ma przejechane bardzo mało to i tak się okaże że bierze olej bo lubią z wiekiem twardnieć gumki zaworowe.

ZALETY też są :!:
Moc szału nie ma jak na 200 kucy bo to van ale przejedz się słabszą dla porównania to będziesz wiedział co chcesz tym bardziej jak będziesz jechać w 7 osób plus jakieś zakupy plus pełne zbiorniki i wyprzedzasz bez strachu i miny kierowców jak mały autobus ich wyprzedza.
Prowadzenie bez porównania z zwykła wersją.
Wyposażenie w szczególności fotele kubełkowe chociaż w ZB są wygodniejsze.

: 01 lis 2015, 22:25
autor: bialy81
Dzięki za odpowiedź. Do pracy to mam akurat ok 2 km także niedaleko a w roku robię około 10 do 15 tys a czasami i mniej. Na samochód zawsze wykupuje AC także jeżeli chodzi o karoserie to niech się martwi ubezpieczyciel ☺ najbardziej chodzi mi silnik wiadomo ideałów nie ma i jak tu sprawdzić czy nie zajechany czy są jakieś sposoby sprawdzenia czy w Aso mogą to sprawdzić?

: 01 lis 2015, 22:28
autor: Wojti
Co tu dodać Piotr wyjaśnił chyba wszystko .Jak masz spory zapas w portfelu to tylko OPC jak szukasz oszczędnego i taniego auta to zapomnij o OPC :lol:

: 01 lis 2015, 23:00
autor: ryba1
wamka18, w Z20LET jest zwykłe sprzęgło nie dwumas.zderzak jest z PP więc tez nie ma tragedii z klejem.

co do reszty można się zgodzić

: 02 lis 2015, 06:09
autor: gRZENIU
ryba1 pisze:zderzak jest z PP więc tez nie ma tragedii z klejem.
co do reszty można się zgodzić
No to chyba mówimy o zamienniku (PP + EPDM) ... Ori jest z PUR PU , wiem bo przerabiałem temat ...

Biały81 reszta to tak jak napisane przez Wamka18 i Vojti . Ciężko będzie znaleść silnik w dobrym stanie bez wcześniejszego remontu .

Chętnie bym pomógł bo mam rzut beretem do Ciebie ale nie ma mnie teraz w PL . Jednak jeśli chcesz mam bardzo dobrego mechanika, który może pomóc w ocenie stanu silnika ...

: 02 lis 2015, 08:02
autor: bialy81
gRZENIU pisze:
ryba1 pisze:zderzak jest z PP więc tez nie ma tragedii z klejem.
co do reszty można się zgodzić
No to chyba mówimy o zamienniku (PP + EPDM) ... Ori jest z PUR PU , wiem bo przerabiałem temat ...

Biały81 reszta to tak jak napisane przez Wamka18 i Vojti . Ciężko będzie znaleść silnik w dobrym stanie bez wcześniejszego remontu .

Chętnie bym pomógł bo mam rzut beretem do Ciebie ale nie ma mnie teraz w PL . Jednak jeśli chcesz mam bardzo dobrego mechanika, który może pomóc w ocenie stanu silnika ...
Ok jeżeli już sprzedam swój dotychczasowy samochód i zajmę się szukaniem zafiry to się odezwę. Dzięki za pomoc

: 02 lis 2015, 11:10
autor: ryba1
gRZENIU pisze:No to chyba mówimy o zamienniku (PP + EPDM) ... Ori jest z PUR PU , wiem bo przerabiałem temat ...
szczerze to myślałem że to ori,PUR jest nie spawalny

: 02 lis 2015, 11:16
autor: bialy81
czyli w wersji opc line też zderzaki takie same jak w ori opc ?

: 02 lis 2015, 11:58
autor: ryba1
bialy81 pisze:czyli w wersji opc line też zderzaki takie same jak w ori opc ?
tak

: 02 lis 2015, 21:31
autor: Wojti
Jak naprawiałem dokładkę przedniego zderzaka to wszyscy mieli problem ze sie nie da :lol: a jednak się dało :piwo:

: 03 lis 2015, 05:49
autor: gRZENIU
Wojti pisze:Jak naprawiałem dokładkę przedniego zderzaka to wszyscy mieli problem ze sie nie da :lol: a jednak się dało :piwo:
Zgadza się , ale znaleść fachowca ,który to zrobi porządnie i się zaraz to nie rozwarstwi ,to nie lada wyczyn ...

: 03 lis 2015, 20:13
autor: bialy81
w Podkowie Leśnej koło Pruszkowa jest specjalista od spawania tworzyw sztucznych

: 01 gru 2015, 10:39
autor: bravomen
TAKUMI13 pisze:Witam, jestem tu nowy, nie mam Zafiry, ale może pomożecie mi podjąć dobrą decyzję:)

Postaram się krótko:

Muszę upchnąć 3 foteliki do auta, wybór to Zafira A opc najlepiej w gazie (trochę jeżdzę tym autem).
Pytania:
- na co zwrócić uwagę przy kupnie?
- czy w cenach z allegro zafiry a opc (10-15 tyś) jestem w stanie kupić auto, do którego na "dzień dobry" nie dołożę 10 tysięcy?
- czy prawdą jest, że oplowskie 2,0 turbo po 200-250 tysięcy są do remontu?
- czy były klimatroniki w w/w aucie?
- czy w każdej zafirze a opc są w drugim rzędzie po środku są "normalne pasy"?
- czy 3 normalne dziecięce foteliki wejdą mi bez problemu do tego auta (drugi rząd)?

No i chyba tyle.
Bardzo prosiłbym o odpowiedź.
Pozdrawiam
Hej, jako, że Zafira OPC rozmiarem jest taka sama jak zwykła odpowiem (z własnego doświadczenia) tak:

Środkowy rząd siedzeń nie jest gigantem. 3 foteliki będzie ciężko upchnąć, ale da się (na ścisk) i nie ważne czy będą to poddupniki czy całe foteliki.
Jeśli chodzi o remont przy 200 tkm to bierze się to raczej ze stylu jazdy tym autem niż jakichś jego wad. Jeśli pojazd jest zadbany i jeżdżony z głową to i 300 tkm mu nie straszne (są forumowe przypadki). Chcąc kupić auto od zwykłego handlarza to zapewne nie ominie Cię ten temat (remontu przy 200 tkm)


powołując się na artykuł:
http://www.motofakty.pl/artykul/opel-zafira-opc-1.html
powinny być zafiry opc z automatyczną klimatyzacją :)

Re: Zafira A OPC - pytania przed zakupem

: 01 gru 2015, 10:55
autor: Janus
TAKUMI13 pisze:(...)
- czy w każdej zafirze a opc są w drugim rzędzie po środku są "normalne pasy"?
- czy 3 normalne dziecięce foteliki wejdą mi bez problemu do tego auta (drugi rząd)?

(...)
3-punktowe pasy na pewno są w polftach. ZA przedliftem na środkowym siedzisku miała chyba tylko 2-punktowe (tak mi się gdzieś o oczy obiło...)
Z tymi 3 fotelikami na jednej kanapie to byłbym ostrożny... Zafira nie jest mega szeroka. Owszem - jest wysoka i oferuje z tyłu dużo miejsca na nogi (jak cofnę kanapę na maxa do tyłu) a mam 185cm wzrostu i siedzę z tyłu wygodnie. Mój brat ma 190cm i jak wsiadł z tyłu do Zafiry po raz pierwszy, to powiedział że to pierwsze auto gdzie z tyłu normalnie siedzi :)

W cenie o której pisałeś to nie wiem czy znajdziesz OPC w dobrym stanie i z gazem. Nie wiem też w który rocznik celujesz...
Nie rozważasz kupna Z22XE?