Kupić z Gazem czy założyć samemu? (Zafira A1,8, Zafira B1,8)
Moderator: Tunio999
Kupić z Gazem czy założyć samemu? (Zafira A1,8, Zafira B1,8)
W związku z chęcią nabycia pierwszej zafiry, mam parę pytań. Poczytałem trochę na forum i wiem, że pytania o kupno z auta z gazem już się pojawiały, natomiast nie znalazłem wypowiedzi wyczerpującej temat pod kontem zaprezentowanym poniżej, dlatego ośmielam się powrócić do tematu:
Kupić z Gazem czy założyć samemu?
Czy warto kupić Zafirę „zagazowaną” – pod następującymi warunkami: Wiek instalacji 1-4 lata, przebieg na instalacji do 40 000?
Założenia przebiegu / rok: - 10 000 km, - 15 000 km, - 20 000 km, -25 000 km
Założenie nowej kosztuje ok 3 000 zł, natomiast wyraźnej różnicy cenowej między benzyną a zagazowaną nie zauważam. (sprawdzane ogłoszenia Z18XE i Z18XER 2005)
Kupić z Gazem czy założyć samemu?
Czy warto kupić Zafirę „zagazowaną” – pod następującymi warunkami: Wiek instalacji 1-4 lata, przebieg na instalacji do 40 000?
Założenia przebiegu / rok: - 10 000 km, - 15 000 km, - 20 000 km, -25 000 km
Założenie nowej kosztuje ok 3 000 zł, natomiast wyraźnej różnicy cenowej między benzyną a zagazowaną nie zauważam. (sprawdzane ogłoszenia Z18XE i Z18XER 2005)
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 08:50 przez Kazelott, łącznie zmieniany 1 raz.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Mateusz zdecydowanie założyć samemu.
Instalacja a instalacja to dwie różne bajki.
Po pierwsze dobra instalacja nie zwraca się po 25-40 tys km więc mało prawdopodobne aby ktoś zakładał dobrą instalację (np STAG, BRC) i po roku/dwóch sprzedawał auto dla kaprysu.
Po wtóre...
Korekta licznika w Oplach dla średnio ogarniętej małpy nie jest mega wyczynem.
W99% przypadków jakie trafisz na rynku sprzedażowym nawet jeśli papierologia pokaże, że instalacja ma przejechane 40.000 w rzeczywistości może mieć 140.000 a silnik będzie na wykończeniu.
Do tego musisz mieć ogarniętego gazownika do regulacji, chociaż okresowej, założonej instalacji.
Handlarze, którzy zakładają instalacje gazowe, często zakładają najtańsze, które po czasie mogą sprawiać więcej problemów niż byś chciał.
Zdecydowanie zakładać samemu.
Wyłap dobry, nieprzegrzany silnik 1,8 i nie oszczędzaj na instalacji.
I będzie Pan zadowolony
Edit:
Gaz zakłada się przy rocznych przebiegach minium dwukrotnie wyższych niż zakładanych przez Ciebie 10-15 tys rocznie. Wyjazdy w trasy, wakacje, do teściowej na niedzielne obiadki...
Instalacja a instalacja to dwie różne bajki.
Po pierwsze dobra instalacja nie zwraca się po 25-40 tys km więc mało prawdopodobne aby ktoś zakładał dobrą instalację (np STAG, BRC) i po roku/dwóch sprzedawał auto dla kaprysu.
Po wtóre...
Korekta licznika w Oplach dla średnio ogarniętej małpy nie jest mega wyczynem.
W99% przypadków jakie trafisz na rynku sprzedażowym nawet jeśli papierologia pokaże, że instalacja ma przejechane 40.000 w rzeczywistości może mieć 140.000 a silnik będzie na wykończeniu.
Do tego musisz mieć ogarniętego gazownika do regulacji, chociaż okresowej, założonej instalacji.
Handlarze, którzy zakładają instalacje gazowe, często zakładają najtańsze, które po czasie mogą sprawiać więcej problemów niż byś chciał.
Zdecydowanie zakładać samemu.
Wyłap dobry, nieprzegrzany silnik 1,8 i nie oszczędzaj na instalacji.
I będzie Pan zadowolony
Edit:
Nie znam osobiście nikogo, kto przy rocznych przebiegach na poziomie 10.000 km co daje ok 830 km miesięcznie, 200 km tygodniowo(!!!) zakładałby instalację gazową, bo to nieopłacalna fanaberia. Tyle km to ja nie wiele mniej rocznie robię wokół komina Octavią dojeżdżając do pracy i jeżdżąc do Biedronki. Nawet do najbliższych miast z rodziną kulamy się Zośką, a tą robię rocznie 20-25 tys. I serio nie szaleję z przebiegami.Kazelott pisze:Wiek instalacji 1-4 lata, przebieg na instalacji do 40 000?
Gaz zakłada się przy rocznych przebiegach minium dwukrotnie wyższych niż zakładanych przez Ciebie 10-15 tys rocznie. Wyjazdy w trasy, wakacje, do teściowej na niedzielne obiadki...
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 08:55 przez miodzik, łącznie zmieniany 2 razy.
Marcinie,
Pozwolę sobie podyskutować:
Jeśli liczyć inaczej: to spalanie na gazie, przy warunkach identycznych wyniesie 10l/100km to koszt paliwa jest następujący 3400l * 1,8 zł = 6120zł, jeśli doliczymy jakąś jazdę na benzynie wyjdzie na to samo albo i mniej.
W związku z powyższym śmiem twierdzić, że instalacja zwróci się przy 34 000 km. Czyli w moim przypadku 16 miesięcy
Jeśli źle to kalkuluję, napisz/cie.
Pozdrawiam
Pozwolę sobie podyskutować:
Zgadzam się całkowicie, założenia 10000 15000 umieściłem, aby inni zainteresowani forumowicze mogli się dowiedzieć na granicy jakiego przebiegu jest opłacalne założenie instalacji.Gaz zakłada się przy rocznych przebiegach minium dwukrotnie wyższych niż zakładanych przez Ciebie 10-15 tys rocznie.
Oczywiście na pewno nie po roku i dwóch, ale nie bierzesz pod uwagę faktu, że część osób sprzedaje samochód nie z konieczności pozbycia się starego, a z chęci nabycia nowego - w tej grupie są tacy, którzy zmieniają samochód co 3-4 lata....... więc mało prawdopodobne aby ktoś zakładał dobrą instalację (np STAG, BRC) i po roku/dwóch sprzedawał auto dla kaprysu.
Przy założeniu spalania 8,5l/100km pokonanie 34 000 km odbywa się kosztem 2890 litrów paliwa * 4 zł = 11560 zł - koszt paliwa przy przebiegu. Jeśli założymy, że na gazie koszty spadną o 30 %, to ww układzie jest oszczędność 3468 złPo pierwsze dobra instalacja nie zwraca się po 25-40 tys km....
Jeśli liczyć inaczej: to spalanie na gazie, przy warunkach identycznych wyniesie 10l/100km to koszt paliwa jest następujący 3400l * 1,8 zł = 6120zł, jeśli doliczymy jakąś jazdę na benzynie wyjdzie na to samo albo i mniej.
W związku z powyższym śmiem twierdzić, że instalacja zwróci się przy 34 000 km. Czyli w moim przypadku 16 miesięcy
Jeśli źle to kalkuluję, napisz/cie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 lut 2016, 11:02 przez Kazelott, łącznie zmieniany 2 razy.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Po 34 tys zakładając że odpalasz na gazie i w zimie też jeździsz tylko na gazie co jest niestety niemożliwe. Ok jeśli jest to jakieś 40.000 to już prędzej skoro tyle robisz w półtora roku to rozumiem.
Czyli podobnie jak ja pokonujemy ok 25 tys rocznie.
Nie dziwie się, że chcesz zagazować auto.
Tylko serio pomyśl o zagazowaniu samemu.
Czyli podobnie jak ja pokonujemy ok 25 tys rocznie.
Nie dziwie się, że chcesz zagazować auto.
Tylko serio pomyśl o zagazowaniu samemu.
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Tylko i wyłącznie samemu. Przynajmniej będziesz mógł wybrać podzespoły instalacji samemu i co najwyżej do siebie samego mieć pretensje o zły wybór
- prymus2103
- Bywalec
- Posty: 159
- Rejestracja: 05 mar 2014, 23:04
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zamość
- Auto: Opel Astra
- Model: J
- Oznaczenie silnika: A14NEL
- Kontakt:
Ja na pewno bym zakładał sam to co chcę , i tobie też tak radzę zrobić.
https://www.facebook.com/autoserwisplos ... e=bookmark
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
Montaż Instalacji Gazowych LPG - http://www.lpgtech.pl/
Sprawy niemożliwe załatwiam od ręki , na cuda trzeba chwilę poczekać :-)
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
Pozwolę sobie na małe kalkulacje na swoim przykładzie: za montaż lpg i graty zapłaciłem 2400zł. Przebieg roczny w granicach 15tys km. Koszt paliwa na dzień dzisiejszy: lpg - 22gr/km, Pb - 37gr/km. Łącznie przez rok na Pb wychodzi 5550zł na lpg 3300 plus 600zł na Pb na rozruch. Różnica prawie 1600zł w skali roku.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Miałem kilka aut z lpg i zawsze zakładam sam. Wiem co mam założone i nie mam problemów z serwisowaniem. Czasem gazownicy nie chcą serwisować instalacji, które ktoś inny montował i nie może zrzucić winy na tego co montował.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Siemka.
Co do zakupu autka z gazem lub nie.....
Wszystko zależy co dany samochód ma pod maską- można czasami znaleźć autka z LPG z dobrymi instalacjami z niewielkimi przebiegami( które można zweryfikować jadąc do serwisu LPG - wiele instalacji zapisuje czas pracy instalacji w godzinach.)
Aczkolwiek przy samochodach z odległych roczników nie za bardzo bym na to liczył-większość będzie miała instalacje 8-9 letnie które będą generatorem kosztów i to raczej nie małych
Także szukaj jakiejś sztuki z sensownym przebiegiem i zakładaj LPG, a następnie korzystaj z dobrodziejstw taniego paliwa.
Pozdro
Co do zakupu autka z gazem lub nie.....
Wszystko zależy co dany samochód ma pod maską- można czasami znaleźć autka z LPG z dobrymi instalacjami z niewielkimi przebiegami( które można zweryfikować jadąc do serwisu LPG - wiele instalacji zapisuje czas pracy instalacji w godzinach.)
Aczkolwiek przy samochodach z odległych roczników nie za bardzo bym na to liczył-większość będzie miała instalacje 8-9 letnie które będą generatorem kosztów i to raczej nie małych
Także szukaj jakiejś sztuki z sensownym przebiegiem i zakładaj LPG, a następnie korzystaj z dobrodziejstw taniego paliwa.
Pozdro
- Czesławo Moreno
- Zafiromaniak
- Posty: 1811
- Rejestracja: 22 lis 2015, 21:06
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Zafira B 1.8 +
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Witam,ja dodam ze po sprowadzeniu mojej zafiry z Wloch gdzie byl gaz zamontowany (Landi renzo,przebieg okolo 145tys) po okolo 2tys km w Polsce robilem remont glowicy bo polecialy zawory wydechowe,ja duzo nie jezdze wiec wywalilem gaz.
Jesli w ogóle to montuj sam gaz a nie sprowadzaj z gazem bo nie wiesz jak ktos dbał.
Jesli w ogóle to montuj sam gaz a nie sprowadzaj z gazem bo nie wiesz jak ktos dbał.
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Popieram, naprawdę nie warto pchać się w auto z gazem, założysz sam i nie dość ,że 2 lata na gwarancji to i sam zdecydujesz jaki zestaw pod maskę zawędruje. Do tego auto z samą benzyną będzie trochę tańsze, a i napewno szybciej ocenisz stan silnika oraz jego podzespołów ...Czesławo Moreno pisze:Jesli w ogóle to montuj sam gaz a nie sprowadzaj z gazem bo nie wiesz jak ktos dbał.