Strona 1 z 2
Zafira A Z18XE 2005 czy Zafira B Z18XER 2005 - Którą kupić?
: 24 lut 2016, 08:49
autor: Kazelott
Zafira A Z18XE 2005 czy Zafira B Z18XER 2005 - Którą kupić?
Proszę o wyczerpanie tematu pod kątem:
- Wytrzymałość silnika (wiek, przebieg) ?
- Czy w praktyce różnica w mocy (125KM a 140KM) jest bardzo wyraźna?
- Czy warto wydać 4-5 000 więcej? (Średnia różnica między Zośką A i B z tego samego roku)
Pozdrawiam
P.S. Sorki za te "Turbo", pomyliłem Z OPC którą wcześniej brałem pod uwagę.
Dzięki Maćku za zwrócenie uwagi.
: 24 lut 2016, 08:57
autor: Maćku
ZA jest starszej konstrukcji końcówka jej produkcji jest na pewno bardziej dopracowana niż ZB w początku produkcji gdzie na pewno ma problemy pierwszych lat konstrukcyjnych... co nie zmienia faktu że na pewno jest świeższa... oba silnik są fajne ogólnie w żadnym z tych silników nie masz turbo
Gdyby miał wybierać wybrałbym raczej ZB lecz musiała by być w dużo lepszej kondycji niż ZA
: 24 lut 2016, 08:57
autor: Rafoooo
Silniki które wyszczególniłeś nie posiadają turbo.
: 24 lut 2016, 09:04
autor: miodzik
Ale nadają się do dobrej instalacji gazowej a Mateuszowi chyba dokładnie o to chodzi.
ZB ma świeższy wygląd, to prawda i łatwiej pewnie będzie kiedyś ją później odsprzedać.
Ale chorób wieku dziecięcego też trochę posiada. Jednak przy ZKP wszystko jest do skorygowania
: 24 lut 2016, 10:05
autor: Piasek
ZB i silnik 1.8XER
Stare 125KM cierpią na chlanie oleju i albo dolewasz i smrodzisz albo inwestujesz i robisz.
ZA to już archaizm - w środku koszmarnie wygląda i ceny lecą na łeb na szyję... To za co rok temu po 14 tyś zł płacili dzisiaj za 9 tyś sprzedać nie idzie.
1.8XER jest bardzo dynamiczny, mało pali i nie ma problemów z konsumpcją oleju.
: 24 lut 2016, 10:13
autor: Rafoooo
Piasek pisze:ZB i silnik 1.8XER
.....ZA to już archaizm - w środku koszmarnie wygląda i ceny lecą na łeb na szyję... To za co rok temu po 14 tyś zł płacili dzisiaj za 9 tyś sprzedać nie idzie.
..... odważne zdanie
........... nie wiem czy nie uraziłeś tym połowy forumowiczów na ZKP
: 24 lut 2016, 11:16
autor: Bodek
Zdecydowanie ZB - patrząc na rocznik 2005, auto ponad 10-cio letnie, więc tylko ZB.
: 24 lut 2016, 12:36
autor: Piasek
Rafoooo pisze:nie wiem czy nie uraziłeś tym połowy forumowiczów na ZKP
et... każdy wie o co chodzi i każdy jeździ tym na co go stać.
Przesiadłbym się na ZC i też pewnie bym pisał że ZB to już przeżytek i ten środek jakiś taki "od siekiery"
: 24 lut 2016, 14:05
autor: paweldm
W ZA silnik jest lepszy do lpg. Ma hydrauliczne kasatory luzów zaworowych, w ZB luz trzeba regulować ręcznie.
: 24 lut 2016, 14:47
autor: Piasek
Ale hydraulika góry nic nie pomoże na osiadające gniazda zaworowe.
Owszem - zwalnia z konieczności okresowej kontroli luzów (raz na 60 tyś km to nie jest jakiś specjalny problem) a jak przewalisz 200-250 tyś km na gazie to i tak już głowica do roboty.
Kwestia kto tyle jeździ ... bo ja uważam że dużo zagazowaną Zochą jeżdżę a to i tak ledwie 34 tyś km przez rok.
Raz skontrolowałem dla świętego spokoju upewniając się tylko że wszystko OK i wszystko w granicach dopuszczalnych przez producenta.
A jak ci skopią instalację lub źle zestroją to i hydraulika nie pomoże: 20-25 tyś km i głowica do roboty (jak jeszcze będzie co robić)...
: 24 lut 2016, 18:17
autor: Janus
W Z18XE padają komptery
W Z18XER koła zmiennych faz
W jednym i drugim aucie są rzeczy kosztowne do naprawiania
: 24 lut 2016, 19:20
autor: Piasek
Z tymi kołami bym nie dramatyzował. Mój ma 171 i nie wiem o kołach a nawet jak zdechną - no kurna toż to normalna cześć eksploatacyjna jak zestaw rozrządu, tyle że rzadziej się wymienia. Ogromną rolę w ich żywotności odgrywa olej: czysty i często zmieniany oraz zgodny z wymaganiami producenta silnika.
: 24 lut 2016, 20:02
autor: Janus
Twój ma tylko 171tys km. Ja jak zdaję auta służbowe (diesle) to po niespełna 4 latach mają 200tys km a silniki w nich pracują jak traktorki
. A ile jest na rynku aut z przebiegami po 300tys... Sam oglądałem przed zakupem Zośki Astrę H z 2007r z przebiegiem 320tys km (1.8 benzyna).
A teraz postaw się w miejscu takiego człowieka, co kupił 10-letnie auto z cofniętym licznikiem - wymieni w nim nie tylko eksploatacyjne rzeczy, a koszty napraw sięgną ponad 50% wartości rynkowej... Więc są rzeczy eksploatacyjne i eksploatacyjne
: 24 lut 2016, 20:12
autor: ryba1
Janus pisze:W Z18XE padają komptery
Miałem 2x ten silnik w astrze.po za eksploatacja zero problemów.oba na gazie
: 24 lut 2016, 20:20
autor: Janus
ryba1 pisze:Janus pisze:W Z18XE padają komptery
Miałem 2x ten silnik w astrze.po za eksploatacja zero problemów.oba na gazie
Mh, a ile czasu miałeś jedno auto? Bo widzę że w opisie masz ich bardzo dużo