Strona 1 z 1

Zafira 2006 1.8 - 140 KM

: 20 cze 2016, 11:37
autor: dasu
Witam całą szanowaną społeczność.

Trafiła mi się dość ciekawa opcja do zakupu.

Zafira 2006 z bardzo uczciwie prowadzonym serwisem od chwili zakupu.

Sumiennie oliwa wymieniana 10k + kpl filtrów itd.
Auto zadbane, są małe mankamenty ale do zrobienia.

:?: moje pytania :

- czy wychodziły jakieś inne modele silników nieobarczone problemem kół od faz ?
- jaki motor najlepiej wybrać ? który jest najmniej awaryjny?
- jakie są najczęstsze problemy który nie uniknę bo po prostu Zafirki tak mają ?

Może ktoś mi odkodować VIN ?

: 20 cze 2016, 12:45
autor: Crazy
VIN rozkodujesz na:
opelvindekoder.pl

Jeśli chodzi o benzyne to Z18XER jest chyba najbardziej polecanym silnikiem.

: 20 cze 2016, 21:18
autor: dasu
Z18XER chyba też ma problem z kołami faz ?

: 20 cze 2016, 22:07
autor: grzes
Sumiennie oliwa wymieniana 10k + kpl filtrów itd.
Nie powinno być kłopotu z kzfr
Ad1 ZB 1,8- nie. były 1,6 105KM a po 2008r dołożono KZFR i miały 115km.
Ad2 1,8 całkiem niezły. 1,6 za słaby. Dzisiaj nie wchał bym się przed 2,0
Ad3 :?: jak olej wymieniany co 10t to w zasadzie koła powinny śmigać jak należy, Pytanie ile to ma najechane. Najlepiej użyj opcji szukaj, jest tu mnóstwo informacji. Ja miałem co czytać przez kilka miesięcy :lol:
Vin- poproś tu
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=224989#224989
Myślę, że kolega bodek nie odmówi.

ZB

: 20 cze 2016, 22:49
autor: Pepit
Jeżeli zamierzasz założyć gaz do 1,8 to nie oszczędzaj na instalacji, na kiepskiej szybko wykończysz głowicę.

: 21 cze 2016, 14:49
autor: Crazy
grzes pisze:Dzisiaj nie wchał bym się przed 2,0
Nie zrozumiałem, dzisiaj brałbyś 2,0 T ?
Pepit pisze:Jeżeli zamierzasz założyć gaz do 1,8 to nie oszczędzaj na instalacji, na kiepskiej szybko wykończysz głowicę.
Dobry gazownik to 1 a instalka to 2

: 21 cze 2016, 16:49
autor: grzes
Nie zrozumiałem
W sumie miałeś prawo. Chodzi o to, że się bałem mocy 200km i innych możliwych i typowych awarii tego silnika. Dzisiaj wiem, że nie taka ta moc straszna w tym aucie na jaką wygląda.
Crazy pisze:dzisiaj brałbyś 2,0 T
lub 1,8. który by się pierwszy trafił, ze wskazaniem 2,0T.
1,8 ma KZFR a brakuje mu hydraulicznych kasatorów luzu zaworowego, co znów ma znaczenie przy montażu LPG.
2,0T ma turbinę i pękające kolektory- a to nie jest znów takie drogie w naprawie, oraz koło dwumasowe które, jak się okazuje, wytrzymuje znacznie dłużej niż w ropniakch.
Teraz to już wiem, a kilka miesięcy czytania okazało się za mało. A namawiał mnie kolega, namawiał i mówił - nie bój się, nie bój :lol: A się bałem. Kiedy byłem po swoją to miałem wybór, wybrałem 1,8 i jest :ok:

: 21 cze 2016, 23:00
autor: dasu
No cóż teraz oficjalnie jestem posiadaczem Zafiry przekonałem się do zakupu...i przyznam rację że jest to cholernie komfortowy samochód.

Koledzy 1.8 benzynka jaki najlepiej toleruje olej ? ile litrów ? oraz jak możecie podpowiedzieć jaki filtr oleju (oznaczenie) ?

: 21 cze 2016, 23:13
autor: Pepit
Crazy pisze:
grzes pisze:Dzisiaj nie wchał bym się przed 2,0
Nie zrozumiałem, dzisiaj brałbyś 2,0 T ?
Pepit pisze:Jeżeli zamierzasz założyć gaz do 1,8 to nie oszczędzaj na instalacji, na kiepskiej szybko wykończysz głowicę.
Dobry gazownik to 1 a instalka to 2
Oczywiście, że miałem na myśli instalację jako całość: osprzęt, montaż i profesjonalne dostrojenie.

: 22 cze 2016, 08:51
autor: Crazy
znajomy dobry mechanik mi mówił, że 2,0T jest spoko tylko trzeba o niego dbać, bo później lubi łyknąć trochę oleju.

: 24 cze 2016, 08:08
autor: grzes
No właśnie, mi mechanik też mówił trzeba było brać 2,0. Ale trafiłem do niego dopiero jak kupiłem 1,8.
Dasu, życzę bezawaryjnej jazdy :ok:
dasu pisze:Koledzy 1.8 benzynka jaki najlepiej toleruje olej ? ile litrów ? oraz jak możecie podpowiedzieć jaki filtr oleju (oznaczenie) ?
Tu znajdziesz odpowiedzi.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
ja zalałem Valvoline maxlife 5W40 jednak i tak wczoraj koła zastukały przy rozruchu. Sam niewiem, może mam co zwalone i dlatego.