SAAB & VOLVO
Moderator: Tunio999
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
SAAB & VOLVO
Zastanawiam się nad kupnem drugiego auta,
na oku mam Saaba 95 i Volvo S80
Są to samochody poglądowe, jeśli bym szukał to diesla, skrzynia pewnie automat wyposażenie wnętrza full...
Macie może jakieś doświadczenia?
Wiem, wiem; jeden temat jedno auto, ale zależy mi na zaczerpnięciu opinii a nie prezentowaniu konkretnego modelu
na oku mam Saaba 95 i Volvo S80
Są to samochody poglądowe, jeśli bym szukał to diesla, skrzynia pewnie automat wyposażenie wnętrza full...
Macie może jakieś doświadczenia?
Wiem, wiem; jeden temat jedno auto, ale zależy mi na zaczerpnięciu opinii a nie prezentowaniu konkretnego modelu
Ostatnio zmieniony 25 paź 2016, 21:38 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
- Mat86radom
- Zafiromaniak
- Posty: 2502
- Rejestracja: 08 lut 2016, 16:16
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 143KM/360nm
- Model: MZRCD
- Oznaczenie silnika: CITD
- Gender:
- Kontakt:
rafant4011, mój sąsiad posiada już z pięć lat s80 diesla w automacie i sobie bardzo chwali. Z tego co wiem ma blisko 400tys przelotu i śmiga aż miło
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
W obydwu przypadkach będzie nie łatwą sprawą dostać zadbany egzemplarz, osobiście postawiłbym na Volvo, chociaż Saab zawsze mi się podobał.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
U mnie miała być ZB ale jak przeglądałem ogłoszenia i zwiedzałem komisy to oglądałem saaba 9-3 kombi i do porównania Volvo V50. Padło na Volvo i jestem zadowolony. Jak się przejedziesz to Volvo Cię zauroczy komfortem podróżowania no i nie jest w środku siekierą ciosane jak saab.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
doprecyzuj o jakiegorafant4011 pisze: jeśli bym szukał to diesla,
tylko i wyłącznie z tym że w Volvo trzeba na nie uważać trochęrafant4011 pisze:skrzynia pewnie automat
O Volvo (V70) mogę ci sporo napisać bo mam w rodzinie maniaka Volvo - już drugie salonowe ujeżdża, oba z dieslami także.
SAAB ma coś w sobie. Jest nietuzinkowy, inny, z jednej luksusowy z drugiej nie kłuje w oczy, nie krzyczy jak inne "pospolite" marki. A to czy produkują czy nie, kto to dzisiaj robi...
Volvo też chinole trzepią.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
V50 to zupełnie inny segment aut - to jest drobne autkochabretti pisze:U mnie miała być ZB ale jak przeglądałem ogłoszenia i zwiedzałem komisy to oglądałem saaba 9-3 kombi i do porównania Volvo V50. Padło na Volvo i jestem zadowolony. Jak się przejedziesz to Volvo Cię zauroczy komfortem podróżowania no i nie jest w środku siekierą ciosane jak saab.
Rafał pyta o segment:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Skoda odpada, nie podoba mi się tak samo jak volkswagen lub audi
To prawda, szukam komfortu
Z volkswagena to jedynie phaeton ale ten jest drogi w utrzymaniu i elektryka awaryjna...
To prawda, szukam komfortu
Z volkswagena to jedynie phaeton ale ten jest drogi w utrzymaniu i elektryka awaryjna...
Ostatnio zmieniony 28 paź 2016, 12:13 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
http://allegro.pl/2-4d5-163km-ksenony-b ... 32407.html
Co do Volvo:
- zdjęcia po fachowym retuszu
- przebieg tyle co "se" napisał (przeważnie mają między 280 a 360 tyś km - przy takich przebiegach zaczynają się pojawiać problemy z ASB) i przez to są sprzedawane jak niebite.
U nas jakaś kasacja błędów kompem i brak możliwości odbycia solidnej jazdy próbnej, ze 30km aby sprawdzić zachowanie skrzyni po rozgrzaniu + umowa ty kontra ostatni z dowodu z pominięciem handlorza oczywiście.
żadnych książek, papierów, itp go dokumentujących także pytanie w ASO obowiązkowe co tam widnieje w bazie danych albo specu z VIDA`ą bo na bank cofany.
- silnik nie do zaje... Spokojnie samym softem 240KM wypluje z siebie
- przebiegi bezawaryjne udokumentowane osiąga na poziomie 600-700 tyś km bez problemów. W PL warunkach przeważnie koło 350 domaga się wymiany wtrysków
- silnik w miarę lat produkcji dostawał kolejne nowinki techniczne jak przepustnice spalin czy powietrza które potrafiły płatać figle ale ich wymiana nie jest zbyt kosztowna. Np SWIRL (przepustnica spalin) obecnie ok 1tyś zł ori Volvo z robocizną w dobrym warsztacie specjalizującym się w Volvo (nie w ASO oczywiście)
- stosunkowo tani w naprawach jak jakieś wtryski wyskoczą albo inne (250-300zł sztuka)
- w rodzinie od nowości 337tyś km zrobił (2007r już napakowany elektroniką, DPF`em i 2-masem), wymiany wymagały tylko przepustnica spalin i powietrza (ok 2 tyś zł) + wgrany poprawiony fabryczny soft. Poza tym silnik nie dotykany poza rozrządem raz na 160 tyś km. Wtryski, 2-masa, DPF wszystko sprawne, działające, bez żadnych oznak zużycia. 337 tyś km.
- spalanie średnie w manualu ok 7,5L, na automat ten litr dolicz. Oczywiście są tacy co uparcie twierdzą że "jemu 6,4 bierze" ale... nie doda że jeździ jak z jajem 100ki nie przekraczając i z jednego odcinka. Jak się robi te 40-50tyś km na rok, przeloty po autostradach itp wychodzi średnio 7,5/100km w skali roku (wyniki z V70 z tym motorem i manualem)
- potrafią kaprysić przy mroźnych rozruchach - przeważnie wina oprogramowania sterującego, cofającego się paliwa itp.
- zimą potrzebują trasy, prędkości i obciążenia żeby złapać temp. roboczą i dawać ogrzewaniem. Pyrkolenie po mieście = wskaźnik temp. z białego pola przez dobę nie wyjdzie.
- sam automat to Aisin-Warner: fajna skrzynia zabita przez producenta zalecającego bezobsługowość. Jak zdechnie niestety do naprawy poprzez wyrzucenie. Koszt porządnej naprawy (znaczy ze skrzyni jedynie obudowa zostaje) to ok 6 tyś zł na dzień dzisiejszy a używek sprawnych jak na lekarstwo bo każdy cofany i zajechany. No jedynie pozostaje gdzieś po anglikach szukać.
- samo auto pancerne i trwałe: byle stłuczka i w Volvo lakier ze zderzaka zdarty, w drugim wody z chłodnicy odeszły i airbagi pootwierane
- części zamienne łatwo dostępne i sporo zamienników jednak w materii głównych podzespołów hebli czy zawieszenia nie ma kompromisów: albo kupujesz ORI Volvo lub zamienniki OE albo wymieniasz co chwila bo to duże i ciężkie.
- mimo wieku żadnych problemów z elektryką, elektroniką itp. Wszystko działa.
- S80 to kolos: manewowanie czy parkowanie to prawdziwa udręka. Każdym innym już byś postawił, w S80 wystaje cały tył aż do słupków
Co do Volvo:
- zdjęcia po fachowym retuszu
- przebieg tyle co "se" napisał (przeważnie mają między 280 a 360 tyś km - przy takich przebiegach zaczynają się pojawiać problemy z ASB) i przez to są sprzedawane jak niebite.
U nas jakaś kasacja błędów kompem i brak możliwości odbycia solidnej jazdy próbnej, ze 30km aby sprawdzić zachowanie skrzyni po rozgrzaniu + umowa ty kontra ostatni z dowodu z pominięciem handlorza oczywiście.
żadnych książek, papierów, itp go dokumentujących także pytanie w ASO obowiązkowe co tam widnieje w bazie danych albo specu z VIDA`ą bo na bank cofany.
- silnik nie do zaje... Spokojnie samym softem 240KM wypluje z siebie
- przebiegi bezawaryjne udokumentowane osiąga na poziomie 600-700 tyś km bez problemów. W PL warunkach przeważnie koło 350 domaga się wymiany wtrysków
- silnik w miarę lat produkcji dostawał kolejne nowinki techniczne jak przepustnice spalin czy powietrza które potrafiły płatać figle ale ich wymiana nie jest zbyt kosztowna. Np SWIRL (przepustnica spalin) obecnie ok 1tyś zł ori Volvo z robocizną w dobrym warsztacie specjalizującym się w Volvo (nie w ASO oczywiście)
- stosunkowo tani w naprawach jak jakieś wtryski wyskoczą albo inne (250-300zł sztuka)
- w rodzinie od nowości 337tyś km zrobił (2007r już napakowany elektroniką, DPF`em i 2-masem), wymiany wymagały tylko przepustnica spalin i powietrza (ok 2 tyś zł) + wgrany poprawiony fabryczny soft. Poza tym silnik nie dotykany poza rozrządem raz na 160 tyś km. Wtryski, 2-masa, DPF wszystko sprawne, działające, bez żadnych oznak zużycia. 337 tyś km.
- spalanie średnie w manualu ok 7,5L, na automat ten litr dolicz. Oczywiście są tacy co uparcie twierdzą że "jemu 6,4 bierze" ale... nie doda że jeździ jak z jajem 100ki nie przekraczając i z jednego odcinka. Jak się robi te 40-50tyś km na rok, przeloty po autostradach itp wychodzi średnio 7,5/100km w skali roku (wyniki z V70 z tym motorem i manualem)
- potrafią kaprysić przy mroźnych rozruchach - przeważnie wina oprogramowania sterującego, cofającego się paliwa itp.
- zimą potrzebują trasy, prędkości i obciążenia żeby złapać temp. roboczą i dawać ogrzewaniem. Pyrkolenie po mieście = wskaźnik temp. z białego pola przez dobę nie wyjdzie.
- sam automat to Aisin-Warner: fajna skrzynia zabita przez producenta zalecającego bezobsługowość. Jak zdechnie niestety do naprawy poprzez wyrzucenie. Koszt porządnej naprawy (znaczy ze skrzyni jedynie obudowa zostaje) to ok 6 tyś zł na dzień dzisiejszy a używek sprawnych jak na lekarstwo bo każdy cofany i zajechany. No jedynie pozostaje gdzieś po anglikach szukać.
- samo auto pancerne i trwałe: byle stłuczka i w Volvo lakier ze zderzaka zdarty, w drugim wody z chłodnicy odeszły i airbagi pootwierane
- części zamienne łatwo dostępne i sporo zamienników jednak w materii głównych podzespołów hebli czy zawieszenia nie ma kompromisów: albo kupujesz ORI Volvo lub zamienniki OE albo wymieniasz co chwila bo to duże i ciężkie.
- mimo wieku żadnych problemów z elektryką, elektroniką itp. Wszystko działa.
- S80 to kolos: manewowanie czy parkowanie to prawdziwa udręka. Każdym innym już byś postawił, w S80 wystaje cały tył aż do słupków
Ostatnio zmieniony 28 paź 2016, 13:52 przez Piasek, łącznie zmieniany 2 razy.