Strona 1 z 2

SAAB & VOLVO

: 25 paź 2016, 21:37
autor: rafant4011
Zastanawiam się nad kupnem drugiego auta,
na oku mam Saaba 95 i Volvo S80
Są to samochody poglądowe, jeśli bym szukał to diesla, skrzynia pewnie automat wyposażenie wnętrza full...
Macie może jakieś doświadczenia?
Wiem, wiem; jeden temat jedno auto, ale zależy mi na zaczerpnięciu opinii a nie prezentowaniu konkretnego modelu

Obrazek Obrazek

: 25 paź 2016, 21:48
autor: wampir11111
Rafal Saab jest tani ale juz go nierobia bo Chinole zakonczyli i niewiem jak bedzie z czesciami. Pracuje na codzien ze Szwedami i polecaja Volvo ;)

: 25 paź 2016, 22:08
autor: Wojti
Volvo ok ale cany jak za oPC albo i lepiej zależy od modelu he he :lol: :lol: :lol:

: 25 paź 2016, 22:28
autor: Mat86radom
rafant4011, mój sąsiad posiada już z pięć lat s80 diesla w automacie i sobie bardzo chwali. Z tego co wiem ma blisko 400tys przelotu i śmiga aż miło

: 26 paź 2016, 07:37
autor: Crazy
wampir11111 pisze:niewiem jak bedzie z czesciami.
Będzie dobrze, przynajmniej z zamiennikami :)

: 26 paź 2016, 08:28
autor: Bodek
W obydwu przypadkach będzie nie łatwą sprawą dostać zadbany egzemplarz, osobiście postawiłbym na Volvo, chociaż Saab zawsze mi się podobał.

: 28 paź 2016, 09:05
autor: Phoenix79
a może Skoda SUPERB?? myślę że pierwszą generacje można za całkiem przyzwoite pieniądze znaleźć. Z częściami i serwisem nie powinno być źle.

: 28 paź 2016, 09:25
autor: juri
a jeszcze z 1.9 tdi 130km zadbany model to już coś, tylko jest małe ale w superb nie da rady złożyć tylnich siedzeń aby powiększyć objętość bagażnika.

: 28 paź 2016, 09:41
autor: chabretti
U mnie miała być ZB :lol: ale jak przeglądałem ogłoszenia i zwiedzałem komisy to oglądałem saaba 9-3 kombi i do porównania Volvo V50. Padło na Volvo i jestem zadowolony. Jak się przejedziesz to Volvo Cię zauroczy komfortem podróżowania no i nie jest w środku siekierą ciosane jak saab.

: 28 paź 2016, 10:14
autor: Phoenix79
no tak, Skoda to już bardzie limuzyna i oprócz otworu na narty :) lipa..
a wnętrze Saaba to faktycznie, koszmar drwala - projektanta ;) ale sami przyznacie, że Saaby aja coś w sobie.. :)

: 28 paź 2016, 10:34
autor: Piasek
rafant4011 pisze: jeśli bym szukał to diesla,
doprecyzuj o jakiego
rafant4011 pisze:skrzynia pewnie automat
tylko i wyłącznie z tym że w Volvo trzeba na nie uważać trochę

O Volvo (V70) mogę ci sporo napisać bo mam w rodzinie maniaka Volvo - już drugie salonowe ujeżdża, oba z dieslami także.

SAAB ma coś w sobie. Jest nietuzinkowy, inny, z jednej luksusowy z drugiej nie kłuje w oczy, nie krzyczy jak inne "pospolite" marki. A to czy produkują czy nie, kto to dzisiaj robi...
Volvo też chinole trzepią.

: 28 paź 2016, 11:16
autor: Phoenix79
racja przyjacielu. zgadzam się z Tobą w 100 % :D

: 28 paź 2016, 11:17
autor: Bodek
chabretti pisze:U mnie miała być ZB :lol: ale jak przeglądałem ogłoszenia i zwiedzałem komisy to oglądałem saaba 9-3 kombi i do porównania Volvo V50. Padło na Volvo i jestem zadowolony. Jak się przejedziesz to Volvo Cię zauroczy komfortem podróżowania no i nie jest w środku siekierą ciosane jak saab.
V50 to zupełnie inny segment aut - to jest drobne autko ;)

Rafał pyta o segment:
rafant4011 pisze:Zastanawiam się nad kupnem drugiego auta,
na oku mam Saaba 95 i Volvo S80 ..............

: 28 paź 2016, 12:11
autor: rafant4011
Skoda odpada, nie podoba mi się tak samo jak volkswagen lub audi
To prawda, szukam komfortu ;)
Z volkswagena to jedynie phaeton ale ten jest drogi w utrzymaniu i elektryka awaryjna...

: 28 paź 2016, 13:42
autor: Piasek
http://allegro.pl/2-4d5-163km-ksenony-b ... 32407.html
Co do Volvo:
- zdjęcia po fachowym retuszu
- przebieg tyle co "se" napisał (przeważnie mają między 280 a 360 tyś km - przy takich przebiegach zaczynają się pojawiać problemy z ASB) i przez to są sprzedawane jak niebite.
U nas jakaś kasacja błędów kompem i brak możliwości odbycia solidnej jazdy próbnej, ze 30km aby sprawdzić zachowanie skrzyni po rozgrzaniu + umowa ty kontra ostatni z dowodu z pominięciem handlorza oczywiście.
żadnych książek, papierów, itp go dokumentujących także pytanie w ASO obowiązkowe co tam widnieje w bazie danych albo specu z VIDA`ą bo na bank cofany.
- silnik nie do zaje... :) Spokojnie samym softem 240KM wypluje z siebie
- przebiegi bezawaryjne udokumentowane osiąga na poziomie 600-700 tyś km bez problemów. W PL warunkach przeważnie koło 350 domaga się wymiany wtrysków
- silnik w miarę lat produkcji dostawał kolejne nowinki techniczne jak przepustnice spalin czy powietrza które potrafiły płatać figle ale ich wymiana nie jest zbyt kosztowna. Np SWIRL (przepustnica spalin) obecnie ok 1tyś zł ori Volvo z robocizną w dobrym warsztacie specjalizującym się w Volvo (nie w ASO oczywiście)
- stosunkowo tani w naprawach jak jakieś wtryski wyskoczą albo inne (250-300zł sztuka)
- w rodzinie od nowości 337tyś km zrobił (2007r już napakowany elektroniką, DPF`em i 2-masem), wymiany wymagały tylko przepustnica spalin i powietrza (ok 2 tyś zł) + wgrany poprawiony fabryczny soft. Poza tym silnik nie dotykany poza rozrządem raz na 160 tyś km. Wtryski, 2-masa, DPF wszystko sprawne, działające, bez żadnych oznak zużycia. 337 tyś km.
- spalanie średnie w manualu ok 7,5L, na automat ten litr dolicz. Oczywiście są tacy co uparcie twierdzą że "jemu 6,4 bierze" ale... nie doda że jeździ jak z jajem 100ki nie przekraczając i z jednego odcinka. Jak się robi te 40-50tyś km na rok, przeloty po autostradach itp wychodzi średnio 7,5/100km w skali roku (wyniki z V70 z tym motorem i manualem)
- potrafią kaprysić przy mroźnych rozruchach - przeważnie wina oprogramowania sterującego, cofającego się paliwa itp.
- zimą potrzebują trasy, prędkości i obciążenia żeby złapać temp. roboczą i dawać ogrzewaniem. Pyrkolenie po mieście = wskaźnik temp. z białego pola przez dobę nie wyjdzie.
- sam automat to Aisin-Warner: fajna skrzynia zabita przez producenta zalecającego bezobsługowość. Jak zdechnie niestety do naprawy poprzez wyrzucenie. Koszt porządnej naprawy (znaczy ze skrzyni jedynie obudowa zostaje) to ok 6 tyś zł na dzień dzisiejszy a używek sprawnych jak na lekarstwo bo każdy cofany i zajechany. No jedynie pozostaje gdzieś po anglikach szukać.
- samo auto pancerne i trwałe: byle stłuczka i w Volvo lakier ze zderzaka zdarty, w drugim wody z chłodnicy odeszły i airbagi pootwierane
- części zamienne łatwo dostępne i sporo zamienników jednak w materii głównych podzespołów hebli czy zawieszenia nie ma kompromisów: albo kupujesz ORI Volvo lub zamienniki OE albo wymieniasz co chwila bo to duże i ciężkie.
- mimo wieku żadnych problemów z elektryką, elektroniką itp. Wszystko działa.
- S80 to kolos: manewowanie czy parkowanie to prawdziwa udręka. Każdym innym już byś postawił, w S80 wystaje cały tył aż do słupków :)