Witam panowie.. Dylemat żony sprowadził mnie tutaj.
Miałem już obrany cel odnośnie nowego auta.
SMax z rocznika 2011/2012, 2.0TDCI.
Jednak że żona na tą chwilę będzie tym dużo więcej jeździć i jest przerażona gabarytami, to szukam czegoś ciut mniejszego dla awaryjnie tych 7 osób. I jedyne auto które mi wpadło w oko to wlasnie Zafirka C. Obecnie sprzedaliśmy VC 1.9.
Jak o tyle ile wiem o fordzie, tak o oplu nic.
Kompletnie nie wiem w który silnik celować.
Skupiam się na dieslu, z racji tego że mam dostęp do sporych zniżek na paliwo i to jest główny czynnik.
Który silnik nie zrujnuje portfela i pozwoli spokojnie spać po nocach mając na auto liczmy około 40tys?
Zafira C 2.0CDTi
Moderator: Tunio999
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:22
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: GLC
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
A20dth 130/165km, jest to stary, znany i dosc niezawodny silnik montowany wiele lat nie tylko w oplu (wlacznie z odmiana biturbo 195km). Rozwiniecie pancernego 1.9 cdti. Nie ma problemow typowych dla diesli forda z ukladem wtryskowym i dwumasa. Jedyna bolaczka tego silnika jest uszczelka od smoka oleju, poleca sie ja wymienic profilaktycznie. Silnik montowany do ktoregos rocznika, chyba tylko do 2014 - do potwierdzenia.
B20dth 170km jest takze bardzo dobrym silnikiem, dynamicznijeszym od starszej jednostki, jednak jest to silnik zaprojektowany przez opla, dla opla, znacznie mniej tych jednostek jest wyprodukowanych i jezdza tylko w oplu. W zwiazku z tym jest mniej czesci do nich, gdbyby odpukac zdarzyla sie wieksza awaria. Dodatkowo wystepuja z nieszczesnym adblue, ktory po ktorejs aktualizacji softu ze wzgledu na zwiekszone dawkowanie plynu zaciera pompe adblue.
Masz jeszcze 1.6 136km, ale z tym silnikiem nie mialem do czynienia.
Rok temu kupilem sztuke 2.0 cdti na maksymalnym wyposazeniu, 120tys przebiegu w swietnym stanie, z polskiego salonu, w twoim budzecie. Jak dobrze poszukasz powinienes cos znalezc
Jako wczesniejszy fan forda i posiadacz mondeo nie zaluje w najmniejszym stopniu zakupu, polecam
B20dth 170km jest takze bardzo dobrym silnikiem, dynamicznijeszym od starszej jednostki, jednak jest to silnik zaprojektowany przez opla, dla opla, znacznie mniej tych jednostek jest wyprodukowanych i jezdza tylko w oplu. W zwiazku z tym jest mniej czesci do nich, gdbyby odpukac zdarzyla sie wieksza awaria. Dodatkowo wystepuja z nieszczesnym adblue, ktory po ktorejs aktualizacji softu ze wzgledu na zwiekszone dawkowanie plynu zaciera pompe adblue.
Masz jeszcze 1.6 136km, ale z tym silnikiem nie mialem do czynienia.
Rok temu kupilem sztuke 2.0 cdti na maksymalnym wyposazeniu, 120tys przebiegu w swietnym stanie, z polskiego salonu, w twoim budzecie. Jak dobrze poszukasz powinienes cos znalezc
Jako wczesniejszy fan forda i posiadacz mondeo nie zaluje w najmniejszym stopniu zakupu, polecam
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2021, 18:21 przez qrzyh, łącznie zmieniany 3 razy.
Zafira C A20DTH + Corsa D A14XER
-
- Bywalec
- Posty: 101
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:22
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: GLC
- Auto: Zafira
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Uszczelka sama w sobie jest we wszystkim najtansza, gdyz to robocizna jest w tym przypadku najwiekszym kosztem. Trzeba zdjac miske (klejona), w zafirze przeszkadza ponoc dzwon skrzyni. U dobrego mechanika pewnie ok 500zl, w ASO >1000zl.
Co do klap, wiem, ze w 1.9 8v 120km ten temat nie wystepowal, tylko w 16v 150km. Natomiast w przypadku 2.0, temat jakos mnie ominal, moze znikome problemy z tym sa.
Co do klap, wiem, ze w 1.9 8v 120km ten temat nie wystepowal, tylko w 16v 150km. Natomiast w przypadku 2.0, temat jakos mnie ominal, moze znikome problemy z tym sa.
Zafira C A20DTH + Corsa D A14XER