Jeździłem 10 lat Zafirą B i jestem nią zachwycony. Przed zakupem testowałem wszystkie dostępne na rynku samochody 7-osobowe, a i później jeździłem w kilku nowszych i uważam że to jedno z najlepiej zaprojektowanych aut w ogólności i najlepiej zaprojektowany minivan. To co mi się podobało to:
1. Krótki przód i mała deska rozdzielcza. Nie ma wielu schowków ale za to jest więcej miejsca dla pasażerów
2. Brak progu i płaski, szeroki otwór załadunkowy tak że szafa może leżeć na plecach i wystawać
3. Prosta konstrukcja bez zbędnej elektroniki - auto da się naprawić u kowala
4. Pełnowymiarowe koło zapasowe pod autem
5. Stosunkowo twarde zawieszenie do sprawnej jazdy po zakrętach
6. Stosunkowo twarde fotele by plecy nie bolały po wielu godzinach jazdy
7. Stosunkowo dużo miejsca nad głową w trzecim rzędzie
Z mojego punktu widzenia jedyny mankament to konieczność odsuwania tylnej kanapy by rozłożyć lub złożyć trzeci rząd siedzeń.
Niestety moja Zośka właśnie odchodzi do krainy wiecznych rajdów i musze wybrać coś nowego. Po tak dobrze spędzonych latach z Zafirą naturalny wybór to kolejna Zafira. Tym razem model C, ale im dłużej się przymierzam tym mam więcej wątpliwości:
To co jest oczywiste to nie trzeba już odsuwać kanapy by rozłożyć fotele w trzecim rzędzie. No i nie ma już kanapy tylko niezależne fotele w drugim rzędzie. Co do pozostałych punktów to widzę to tak:
ad. 1. Przód urósł i deska urosła zyskując wiele schowków. W efekcie auto urosło o 20cm a w środku miejsca nie przybyło
ad. 2. OK
ad. 3. Doszło Turbo, w niektórych wersjach doszedł system Start & Stop, automatyka świateł i wycieraczek
ad. 4. Jest koło pod autem ale nie znalazłem jego wymiarów jedynie info że w zależności od tego jakie ktoś ma koła albo normalne albo dojazdówka
ad. 5. OK
ad. 6. Pierwsze wrażenie dobre, ale czy tak jest w długiej trasie?
ad. 7. Tu mam sporo wątpliwości - te miejsca są inaczej ukształtowane i mam wrażenie że jest tam ciaśniej, ale może to tylko moje wrażenie
B byłą bardzo popularna C już nie tak bardzo czy zadecydowała tylko sporo wyższa cena, czy może to mniej udane auto.
I teraz prośba do tych co przeszli tę samą drogę B -> C. Rozwiejcie moje wątpliwości. W jedną albo drugą stronę. Czy biorąc pod uwagę cechy które mnie interesują to krok w przód czy wstecz. Warto się w to pakować czy może lepiej przejść do konkurencji?
A może jest coś innego o czym powinienem wiedzieć i co sprawi że zakocham się w C tak jak zakochałem w B?
Przesiadka z B na C - kilka pytań
Moderator: Tunio999
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 paź 2023, 12:04
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Zafira C Tourer Active 1.4T 140KM
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Może dodam coś od siebie, Mam do porównania A i C.
ad. 1. To jest prawda, auto jest większe i czuć to siedząc w nim, Widać tą większą przestrzeń siedząc jako kierowca i pasażer. Jeśli chodzi o schowki to jest i pełno co jest plusem moim zdaniem.
ad. 3. To prawda, jest Turbo, itd w swojej wersji mam StartStop, automatyczne światła, wycieraczki, długie światła podgrzewane fotele i kierownica, tempomat, klima dwustrefowa, Navi900. Jak to mój mechanik mówi naprawy w starych autach szły w setkach w nowych w tysiącach, niestety.
ad. 5. Jest OK
ad. 6. Po trasie 1000km nic nie bolało
ad. 7. Mam wersję 5 osobową.
Jeden problem, który może jest drobnostką to mając fotelik/poddupnik wpięty w isofix to jest problem zapiąć pas, dziecko się trudzi trochę. Siedząc na fotelu kierowcy niestety nie dosięgam, żeby go zapiąć. W Zafirze A potrafiłem z miejsca kierowcy. To świadczy o tym, że to auto jest większe.
Ja kierując się zakupem to szukałem czegoś rodzinnego, jak narazie kombii mnie nie przekonały, nisko się siedzi mniejszy bagażnik. Zastanawiałem się też nad Seatem Alahambrą (cena wyższa niz Zafira), Fordem Smax lub Renault Espace (mechanik odradzał i jak to mówi unikać Ford, Fiat i Francuskie ). Oczywiście rozglądałem się również za amerykańskimi ale to inna półka trochę i większe przebiegi najechane.
ad. 1. To jest prawda, auto jest większe i czuć to siedząc w nim, Widać tą większą przestrzeń siedząc jako kierowca i pasażer. Jeśli chodzi o schowki to jest i pełno co jest plusem moim zdaniem.
ad. 3. To prawda, jest Turbo, itd w swojej wersji mam StartStop, automatyczne światła, wycieraczki, długie światła podgrzewane fotele i kierownica, tempomat, klima dwustrefowa, Navi900. Jak to mój mechanik mówi naprawy w starych autach szły w setkach w nowych w tysiącach, niestety.
ad. 5. Jest OK
ad. 6. Po trasie 1000km nic nie bolało
ad. 7. Mam wersję 5 osobową.
Jeden problem, który może jest drobnostką to mając fotelik/poddupnik wpięty w isofix to jest problem zapiąć pas, dziecko się trudzi trochę. Siedząc na fotelu kierowcy niestety nie dosięgam, żeby go zapiąć. W Zafirze A potrafiłem z miejsca kierowcy. To świadczy o tym, że to auto jest większe.
Ja kierując się zakupem to szukałem czegoś rodzinnego, jak narazie kombii mnie nie przekonały, nisko się siedzi mniejszy bagażnik. Zastanawiałem się też nad Seatem Alahambrą (cena wyższa niz Zafira), Fordem Smax lub Renault Espace (mechanik odradzał i jak to mówi unikać Ford, Fiat i Francuskie ). Oczywiście rozglądałem się również za amerykańskimi ale to inna półka trochę i większe przebiegi najechane.
Zafira A 2005 1.8 LPG + hak
Zafira C Tourer 2013 1.4T
Zafira C Tourer 2013 1.4T
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2276
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Ogólnie wpieniający słupek przedniej szyby
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 paź 2023, 12:04
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Racibórz
- Auto: Zafira C Tourer Active 1.4T 140KM
- Model: ZC
- Oznaczenie silnika: A14NET
- Gender:
Tu się zgodze z Tobą, ale przyzwyczaiłem się już w Zafirze A do tego, ale dla kogoś, kto pierwszy raz jedzie to może się zdziwić, że nic nie widać czasami
Zafira A 2005 1.8 LPG + hak
Zafira C Tourer 2013 1.4T
Zafira C Tourer 2013 1.4T
- Sebu$
- -#Administrator
- Posty: 8170
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 20:43
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Śląsk / Niemcy
- Auto: Yaponiec
- Model: Inne
- Oznaczenie silnika: Pb1.5
- Gender:
- Kontakt:
Przez ten pierwszy słupek to potrąciłem ZA kobietę na przejściu. Nie widziałem jej. Ale ona miała czerwone a ja zielone.
Zero widoczności.
Kiedyś chyba Volvo zrobiło słupek że było widać co jest przed. Jak znajdę w necie fotkę to wstawię.
Zero widoczności.
Kiedyś chyba Volvo zrobiło słupek że było widać co jest przed. Jak znajdę w necie fotkę to wstawię.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 sty 2024, 16:26
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Pyskowice
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Dzięki za info.
W międzyczasie poszukałem, poczytałem i wyszło mi że i tak nie mam wyboru. Klienci i producenci porzucili minivany na rzecz SUV'ów.
Przykładowo VW:
20k ofert na Otomoto.
Po wybraniu 7 osób, benzyna, manual, minimum 130 KM, minimum rocznik 2010, maksimum 150 000 przebiegu i do 65 000 pln dostajemy tylko dwie oferty z czego jeden jest uszkodzony :-)
Zafir przy tych samych parametrach jest do wyboru kilkanaście .
Niestety p. Andrzej który kiedyś zawsze miał 2-3 Zafiry do wyboru dziś handluje głównie Astrami, a Zafira u niego pojawia się raz na kilka miesięcy. A inni handlarze to niestety loteria.
Ostatnio zmieniony 29 lut 2024, 13:21 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki