LPG w ZB z silnikiem 1,8 pytania, wątpliwości, rady

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.

Moderator: Tunio999

Wiadomość
Autor
piter 123

LPG w ZB z silnikiem 1,8 pytania, wątpliwości, rady

#1 Post autor: piter 123 »

Witam wszystkich
przymierzam sie do zakupu zafiry rok 2007 lub 2008 silnik 1,8,
nie ukrywam że chciałbym założyć w nim gaz tylko , dowiedziałem sie od znajomego że nie do wszystkich silników 1,8 można go zakładać (jakiś stop metalu źle znosi gaz)to można sprawdzić po kodach silnika , czy byłby ktoś w stanie mi to potwierdzić , dlaczego nie można we wszystkich modelach montować LPG i dlaczego
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 10:32 przez piter 123, łącznie zmieniany 2 razy.

cieniassss

#2 Post autor: cieniassss »

1.8 140KM czyli X18XER nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, stąd opinia żeby nie montować LPG, ja mimo to zamontowałem, zrobiłem 2000 km - jeszcze jeździ ;), w zafirze B nie było innych 1.8, tylko ten X18XER

licznik

#3 Post autor: licznik »

cieniassss pisze:1.8 140KM czyli X18XER nie ma hydraulicznej regulacji luzów zaworowych, stąd opinia żeby nie montować LPG, ja mimo to zamontowałem, zrobiłem 2000 km - jeszcze jeździ ;), w zafirze B nie było innych 1.8, tylko ten X18XER
jak zrobisz 50.000 to pogadamy kolega na TAXI też był zadowolony, ale po 45.000 głowica zrezygnowała z dalszej współpracy,jeżeli robisz 12.000 rocznie to montuj GAZ za cztery lata sprzedaż i kto inny będzie się martwił :lol:

piter 123

#4 Post autor: piter 123 »

w takim razie moje pytanie jest takie czy to jest ten sam silnik 1,8 w zafirze klasy b co i w astrze III bo taką też mam na oku, czy tam jest też brak hydraulicznej regulacji luzów , jeęli tak to myślę o innej marce auta , które można zagazować bez problemów , prosze o odpowiedź i dzięki z góry

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

piter 123
w AH z 1.8 w benzynie był jeszcze montowany bodajże Z18XE 125 KM.

licznik
jak kolega nie konrolował/regulował luzu co 30 tkm to nic dziwnego, że tak to się skończyło.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#6 Post autor: firek »

A ja widziałem ostatnio Asterkę H z Z16XER którą również ktoś zaniedbał i po 80 000 pierwszy cylinder stracił kompresję. No i zaoszczędzona kasa z regulacji zaworów z nawiążką zostanie wydana na naprawę głowicy...

tradelux

#7 Post autor: tradelux »

W Z18XER głowica często pada i to nie tylko od LPG.
Dlatego jeśli ktoś ma więcej $$ to lepiej kupić 2.0T lub 2.2 lub diesla Z19DT/DTH.

cieniassss

#8 Post autor: cieniassss »

tradelux pisze:W Z18XER głowica często pada i to nie tylko od LPG.
Czy jest ktoś na forum komu padła głowica w X18XER?? ilu forumowiczów posiada taki silnik??

tradelux

#9 Post autor: tradelux »

Mam statystyki od sieci dealerskiej z zagranicy, z którymi współpracuje. Trochę to wygląda tak, że puścili fajny silnik, tylko trochę nieprzetestowany i testują go użytkownicy ;)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#10 Post autor: firek »

tradelux, to jest akurat normalne zachowanie jeśli chodzi o większość producentów aut w tych czasach.
Z tąd biorą się te wszystkie akcje serwisowe....

piter 123

#11 Post autor: piter 123 »

witam,, na jakiej zasadzie polega kontrola i regulacja luzów zaworowych,

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#12 Post autor: firek »

piter 123, polaga na sprawdzeniu luzu a jeśli jest nie odpowiedni to wymiana szklanki popychacza na taka(mniejszą, większą) abyluz zaworowy był odpowiedni.

piter 123

#13 Post autor: piter 123 »

witam czy wymiana szklanki popychacza na odpowiedni jest to zabieg dość kosztowny i co ile się to powinno sprawdzać ( czy są jakieś objawy podczas jazdy ), czy jest to tylko zabieg czysto kontrolny na zasadzie 30 tyś km i jadę do mechanika, on sprawdza wymienia lub nie itd.
Nie chce kupować ropniaka , raczej skłaniam się na benzynę + gaz ,, robię około 20 tyś km rocznie , więc biorę pod uwagę wszystkie warianty cenowe tak zalety jak i wady
z góry dziękuje za odpowiedź
pozdrawiam

tradelux

#14 Post autor: tradelux »

Jak padnie glowica to koszta ok. 800-1000zl. Znam przypadek jednego z uzytkownikow, ze na 80tys km od nowosci z salonu 2x padla mu glowica i nie uznali mu gwarancji :mrgreen:
Objawy - zalezy co sie dzieje, konczac na oleju w plynie chlodniczym.

cieniassss

#15 Post autor: cieniassss »

piter 123 pisze:co ile się to powinno sprawdzać
podobno po 150 000 km :P, czyli przy pierwszej wymianie rozrządu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pytania o auta, porady przed zakupem”