Zafira B 1.7 CDTI +400NM
Moderator: Mariusz
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 sty 2021, 08:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira B 1.7 EcoFlex
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
Zafira B 1.7 CDTI +400NM
Witam forumowiczów...
Na wstępie proszę o pomoc, sugestie, porady, dotyczące budowy projektu 1.7 CDTI.
Długo zastanawiałem się nad próbą modyfikacji silnika 1,7 125km, wszyscy gdzie nie dzwoniłem ( a obdzwoniłem dużo firm zajmujących chipowaniem tych bardzo znanych ) nie byli w stanie postawić sobie poprzeczki nad powierzonym zadaniem. Niby prosta sprawa a jednak zrobić program po modyfikacji silnika ISUZU 125km. Standardowo 150km w tym silniku to nie problem bo akurat tyle mam aktualnie zrobione po programie ( wgrany zapewne gotowiec ) auto jeździ. Do czego zmierzam : znalazłem firmę zajmującą się budową turbosprężarek hybrydowych '' Top-Tune Parts '' która podejmie się zrobieniem takiej. Po rozmowie z Panem który się zajmuje robotą, wytłumaczył Mi wszystko co i jak będzie robione. Wymiana koła kompresji ( zimnej strony) rozwiercanie, wymiana koła ciepłej strony + niezbędne modyfikacje. Wszystko oczywiście kute przygotowane pod duże obciążenia. Jest problem z dostępnością części do tego typu modyfikacji ale jest to do zrobienia. O kosztach nie będę się rozpisywał. za około 2-3 tyg. turbina przyjdzie zrobiona i gotowa do włożenia.
Jak turbo to również IC jeszcze nie podąłem decyzji ale najprawdopodobniej FMIC. Kolejną sprawą jest dolot, na dzień dzisiejszy jest projektowana flansza pod podłączenie do kolektora dolotowego, całość będzie zrobiona z CrNi ponieważ mam możliwości zaprojektowania, zrobienia, spawania itp.
EGR OFF będzie usunięty fizycznie, DPF już nie było jak kupiłem samochód, chłodnica spalin będzie usunięta i zaślepiona. Cały dolot od filtra powietrza, przez turbo, IC aż do kolektora będzie zrobione na nowo.
Jeśli chodzi o program Pan Damian z ACME po rozmowach podejmie się zrobienia prawdziwego indywidualnego programu pod Denso 1,7. Czas trwania 2-3 dni ale pewnie wyjdzie w praniu ile pracy w to włoży bo nie będzie łatwo. Jeśli chodzi o parametry pracy jednostki nie wypowiedział się ile będziemy mogli wykrzesać w tak PIONIERSKIM projekcie silnik bez problemu powinien wytrzymać około 1,9-2 Bar, w układzie wtryskowym zostanie wyelyminowana tzw. pulsacja układu.
Na wstępie proszę o pomoc, sugestie, porady, dotyczące budowy projektu 1.7 CDTI.
Długo zastanawiałem się nad próbą modyfikacji silnika 1,7 125km, wszyscy gdzie nie dzwoniłem ( a obdzwoniłem dużo firm zajmujących chipowaniem tych bardzo znanych ) nie byli w stanie postawić sobie poprzeczki nad powierzonym zadaniem. Niby prosta sprawa a jednak zrobić program po modyfikacji silnika ISUZU 125km. Standardowo 150km w tym silniku to nie problem bo akurat tyle mam aktualnie zrobione po programie ( wgrany zapewne gotowiec ) auto jeździ. Do czego zmierzam : znalazłem firmę zajmującą się budową turbosprężarek hybrydowych '' Top-Tune Parts '' która podejmie się zrobieniem takiej. Po rozmowie z Panem który się zajmuje robotą, wytłumaczył Mi wszystko co i jak będzie robione. Wymiana koła kompresji ( zimnej strony) rozwiercanie, wymiana koła ciepłej strony + niezbędne modyfikacje. Wszystko oczywiście kute przygotowane pod duże obciążenia. Jest problem z dostępnością części do tego typu modyfikacji ale jest to do zrobienia. O kosztach nie będę się rozpisywał. za około 2-3 tyg. turbina przyjdzie zrobiona i gotowa do włożenia.
Jak turbo to również IC jeszcze nie podąłem decyzji ale najprawdopodobniej FMIC. Kolejną sprawą jest dolot, na dzień dzisiejszy jest projektowana flansza pod podłączenie do kolektora dolotowego, całość będzie zrobiona z CrNi ponieważ mam możliwości zaprojektowania, zrobienia, spawania itp.
EGR OFF będzie usunięty fizycznie, DPF już nie było jak kupiłem samochód, chłodnica spalin będzie usunięta i zaślepiona. Cały dolot od filtra powietrza, przez turbo, IC aż do kolektora będzie zrobione na nowo.
Jeśli chodzi o program Pan Damian z ACME po rozmowach podejmie się zrobienia prawdziwego indywidualnego programu pod Denso 1,7. Czas trwania 2-3 dni ale pewnie wyjdzie w praniu ile pracy w to włoży bo nie będzie łatwo. Jeśli chodzi o parametry pracy jednostki nie wypowiedział się ile będziemy mogli wykrzesać w tak PIONIERSKIM projekcie silnik bez problemu powinien wytrzymać około 1,9-2 Bar, w układzie wtryskowym zostanie wyelyminowana tzw. pulsacja układu.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie warto było zrobić swap na 1,9 DT 120Km + oprogramowanie z 16V DTH 150 Km ,efekt na hamowni 166Km
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 sty 2021, 08:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira B 1.7 EcoFlex
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
Pewnie masz racje z tym co piszesz lecz przekładka nie wchodzi w grę i nie chce. Wiązała by się z tym cała przekładka razem z instalacją, ECU itd... Potem okaże się że coś nie będzie działać lub/i po czasie zaczną się problemy...
Tak jak pisałem na samym początku prosiłbym o wsparcie, pomoc, sugestie żeby spróbować zbudować taki projekt czego chyba nikt inny nie robił. Kwestia czy się da czy nie da ? Wszyscy z którymi rozmawiałem raczej odradzają robienia czy inwestowania pieniędzy w ten silnik, należę jednak do osób gdzie dla Mnie nie ma że się nie da Jeśli udało by się zrobić w tym silniku 200km byłby to chyba jedyny taki wynik w Pl. Znalazłem na necie po długich poszukiwaniach firmę z zagranicy która zajmuje się modami silników diesla m.in DTH DTR DTL itd i tak :
1.7 CDTi Z17DTJ/R/A17DTx
STAGE 1 – 175BHP & 370NM
STAGE 2 – 210BHP & 430NM
STAGE 3 – 250BHP & 470NM
Napisałem do nich lecz na razie jeszcze bez odpowiedzi co wchodzi w skład modyfikacji silnika.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2022, 09:53 przez Marcin0105, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Nie znam ich ale zerknij https://chiptuningslask.pl
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 sty 2021, 08:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira B 1.7 EcoFlex
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
Ciężki temat z nimi. Nie podejmą się Denso
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Hej modyfikacje to nie jest łatwy temat tym bardziej niestandardowe ,sam coś o tym wiem .Z doświadczenia wiem jeśli ktoś nie robił tego silnika wcześniej proponuje odpuścić i wiem co mówię :(Trzeba szukać kogoś kto ma już wiedze w tego typu projektach ..inna sprawa że sterowniki w Zafirach lubią po kaprysić .
Dobre hybrydy robią tu sam mam ok 400 KM i 502 NM
https://www.facebook.com/perunturbo
Proponuje abyś o strojenie zapytał tu
https://www.facebook.com/EcuMajster
To naprawdę jeden z nielicznych w Polsce specjalistów od Opla ..pozdrawiam i życzę udanych modów
Dobre hybrydy robią tu sam mam ok 400 KM i 502 NM
https://www.facebook.com/perunturbo
Proponuje abyś o strojenie zapytał tu
https://www.facebook.com/EcuMajster
To naprawdę jeden z nielicznych w Polsce specjalistów od Opla ..pozdrawiam i życzę udanych modów
Ostatnio zmieniony 26 lis 2022, 11:20 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem literówki
Powód: Poprawiłem literówki
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 sty 2021, 08:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira B 1.7 EcoFlex
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
Hey...Wojti pisze: ↑26 lis 2022, 09:35 Hej modyfikacje to nie jest łatwy temat tym bardziej niestandardowe ,sam coś o tym wiem .Z doświadczenia wiem jeśli ktoś nie robił tego silnika wcześniej proponuje odpuścić i wiem co mówię :(Trzeba szukać kogoś kto ma już wiedze w tego typu projektach ..inna sprawa że sterowniki w Zafirach lubią po kaprysić .
Dobre hybrydy robią tu sam mam ok 400 KM i 502 NM
https://www.facebook.com/perunturbo
Proponuje abyś o strojenie zapytał tu
https://www.facebook.com/EcuMajster
To naprawdę jeden z nielicznych w Polsce specjalistów od Opla ..pozdrawiam i życzę udanych modów
Hybryda jest już robiona, na razie bez kola ciepłej strony, nie będzie rozwiercana tylko włożony zostanie inny wirnik 11 łopatkowy dający przy tym samym ciśnieniu więcej powietrza. Pisałem już chyba u kogo będzie robiona...
Ic mam zmierzony i będę zamawiał z FMIC-a. Flansza gotowa rury będę musiał zamówić i dopasować.
Mam parę pytań bo po zgraniu logów na przyspieszeniu 3 biegu pompa CR w pewnym zakresie opuszcza ciśnienie a po chwili znów wstaje ( nie wiem czy to wynik źle zrobionej mapy na 150km ) tak samo ciśnienie w kolektorze ładuje do 2300obr 255kpa i po osiągnięciu ciśnienia zaczyna lekko opadać do 232kpa już przy 3200obr. Jak ktoś ma chwile może rzucić okiem na wykres
[/img] [/img]
w 1.7 DTR czujnik jest 255kpa czy 300kpa ?
Dzisiaj spróbuje jeszcze raz zrobić odczyt bo nie pałowałem silnika do końca.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Ja miałem ZB 1.9 Z19DTH po chipie na 178KM i też było tak że 2.5k obr do około 3.5k obr miała pełna moc a przy wyższych obr czuć było że ta moc jest mniejsza
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- Wojti
- Zafiromaniak
- Posty: 6240
- Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: ZB 400ps/502nm
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: z20leh
- Gender:
- Kontakt:
Oczywiście że najwazniejszym czynnikiem jest mapa i tu zaczynaja sie schody...
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 19 sty 2021, 08:55
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Zabrze
- Auto: Opel Zafira B 1.7 EcoFlex
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z17DTR
Mapa jest już wyciągnięta... Mam 2ch gości z zagranicy jeden z forum digital-kaos.co.uk drugi z ecuedit.com oboje mogą zrobić na ori bebechach 175KM. Wiąże się to z podmianą MAP sensora bo mój ogarnia 255kPa