Witam forumowiczów...
Na wstępie proszę o pomoc, sugestie, porady, dotyczące budowy projektu 1.7 CDTI.
Długo zastanawiałem się nad próbą modyfikacji silnika 1,7 125km, wszyscy gdzie nie dzwoniłem ( a obdzwoniłem dużo firm zajmujących chipowaniem tych bardzo znanych
![:lol:](./images/smilies/zab.gif)
) nie byli w stanie postawić sobie poprzeczki nad powierzonym zadaniem. Niby prosta sprawa a jednak
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
zrobić program po modyfikacji silnika ISUZU 125km. Standardowo 150km w tym silniku to nie problem bo akurat tyle mam aktualnie zrobione po programie ( wgrany zapewne gotowiec
![lis :lis:](./images/smilies/chytry.gif)
) auto jeździ. Do czego zmierzam : znalazłem firmę zajmującą się budową turbosprężarek hybrydowych '' Top-Tune Parts '' która podejmie się zrobieniem takiej. Po rozmowie z Panem który się zajmuje robotą, wytłumaczył Mi wszystko co i jak będzie robione. Wymiana koła kompresji ( zimnej strony) rozwiercanie, wymiana koła ciepłej strony + niezbędne modyfikacje. Wszystko oczywiście kute przygotowane pod duże obciążenia. Jest problem z dostępnością części do tego typu modyfikacji ale jest to do zrobienia. O kosztach nie będę się rozpisywał. za około 2-3 tyg. turbina przyjdzie zrobiona i gotowa do włożenia.
Jak turbo to również IC
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
jeszcze nie podąłem decyzji ale najprawdopodobniej FMIC. Kolejną sprawą jest dolot, na dzień dzisiejszy jest projektowana flansza pod podłączenie do kolektora dolotowego, całość będzie zrobiona z CrNi ponieważ mam możliwości zaprojektowania, zrobienia, spawania itp.
EGR OFF będzie usunięty fizycznie, DPF już nie było jak kupiłem samochód, chłodnica spalin będzie usunięta i zaślepiona. Cały dolot od filtra powietrza, przez turbo, IC aż do kolektora będzie zrobione na nowo.
Jeśli chodzi o program Pan Damian z ACME po rozmowach podejmie się zrobienia prawdziwego indywidualnego programu pod Denso 1,7. Czas trwania 2-3 dni ale pewnie wyjdzie w praniu ile pracy w to włoży bo nie będzie łatwo. Jeśli chodzi o parametry pracy jednostki nie wypowiedział się ile będziemy mogli wykrzesać w tak PIONIERSKIM projekcie
![:ok:](./images/smilies/ok.gif)
silnik bez problemu powinien wytrzymać około 1,9-2 Bar, w układzie wtryskowym zostanie wyelyminowana tzw. pulsacja układu.