Jaki intercooler ? ZA OPC

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#16 Post autor: ryba1 »

michanio91 pisze: 27 lut 2019, 23:31
ryba1 pisze: 26 lut 2019, 21:10
michanio91 pisze: 26 lut 2019, 19:51
Skoro wyjście z turbo ma 50mm, to bez sensu zakładać większe rury, a wręcz to chyba może zaszkodzić :mysli:
A niby czemu???
Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodzi :)
No niestety nie masz racji. Pomyśl trochę geniuszu.

Awatar użytkownika
michanio91
Mieszkaniec
Posty: 209
Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
Imię: Michał
Lokalizacja: Osiek
Auto: Opel Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#17 Post autor: michanio91 »

ryba1 pisze: 28 lut 2019, 06:45
michanio91 pisze: 27 lut 2019, 23:31
ryba1 pisze: 26 lut 2019, 21:10
michanio91 pisze: 26 lut 2019, 19:51
Skoro wyjście z turbo ma 50mm, to bez sensu zakładać większe rury, a wręcz to chyba może zaszkodzić :mysli:
A niby czemu???
Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodzi :)
No niestety nie masz racji. Pomyśl trochę geniuszu.
Oczywiście że mam :) ale może mnie olśnisz ? :/
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: ryba1 »

michanio91 pisze: 28 lut 2019, 20:57
ryba1 pisze: 28 lut 2019, 06:45
michanio91 pisze: 27 lut 2019, 23:31
ryba1 pisze: 26 lut 2019, 21:10
michanio91 pisze: 26 lut 2019, 19:51
Skoro wyjście z turbo ma 50mm, to bez sensu zakładać większe rury, a wręcz to chyba może zaszkodzić :mysli:
A niby czemu???
Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodzi :)
No niestety nie masz racji. Pomyśl trochę geniuszu.
Oczywiście że mam :) ale może mnie olśnisz ? :/
Masz bo piszesz głupoty. Potem trzeba prostować bo ktoś se ubzdura w głowie coś i wypisuje bzdury. Nawet nie wiesz jaki IC do siebie włożyć a udajesz speca od dolotów. Na koniec to Ty zadajesz w kółko pytania nie ja więc sobie odpowiedz kto jest bardziej kumaty. Gdyby tak było jak piszesz(że szkodzi) większość Z20LEx skończyła by na złomie.

Awatar użytkownika
michanio91
Mieszkaniec
Posty: 209
Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
Imię: Michał
Lokalizacja: Osiek
Auto: Opel Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#19 Post autor: michanio91 »

Uwielbiam Twoje odpowiedzi, nigdy żadnych konkretów :)

Jedynym sensem powiększania rur ZA IC (a nie wszystkich ) jest zmiana gęstości powietrza przy jego schładzaniu. Ale są to bardzo małe wartości... Więc sensu praktycznie nie ma. Albo ma,tylko wtedy gdy jest to dobrze obliczone. Źle obliczone spowoduje ze powietrze zwolni,gdzie jest szerzej. Na pewno jako profesjonalista jesteś w stanie wyjaśnić a nawet poprzeć obliczeniami jakie IC i dlaczego wkładałes do swoich samochodów...

Ja wielu rzeczy nie wiem, dlatego pytam i czekam na odpowiedź. Ty niestety uważasz że wiesz wszystko :D

Temat nie mówił nic o wymiarach,raczej miał mi pokazać gdzie kupić lub czy jest możliwość kupić tanio IC do mojej Zafiry. Nie przesadzony.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2019, 14:38 przez michanio91, łącznie zmieniany 4 razy.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#20 Post autor: Rybka »

Panowie pisząc posta, proszę nie cytować posta poprzedzającego. ;)

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#21 Post autor: doktor »

michanio91 pisze: 27 lut 2019, 23:31 Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodzi :)
to jak zalozysz orurowanie srednicy słomek z maka to juz wogle bedzie petarda... :)
czlowieku mysl... jesli turbo jest w stanie utrzymac cisnienie to nic ci nie zwolni a bedziesz mial wiekszy "ładunek" powietrza.

mozesz napompowac 1 bar przez slomke albo 1 bar przez gruba rure... i jak myslisz która opcja bedzie lepsza ?
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: ryba1 »

doktor pisze: 05 mar 2019, 20:15

mozesz napompowac 1 bar przez slomke albo 1 bar przez gruba rure... i jak myslisz która opcja bedzie lepsza ?
Panie przecież On jest geniuszem. Nie masz racji ;) . A tak na poważnie @michanio91 skończ pisać te brednie bo próbujesz zafisiować a nie masz czym

Awatar użytkownika
michanio91
Mieszkaniec
Posty: 209
Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
Imię: Michał
Lokalizacja: Osiek
Auto: Opel Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#23 Post autor: michanio91 »

ryba1 pisze: 05 mar 2019, 20:55

Panie przecież On jest geniuszem. Nie masz racji ;) . A tak na poważnie @michanio91 skończ pisać te brednie bo próbujesz zafisiować a nie masz czym
Pisz na temat, albo nie pisz nic... ;) O ile potrafisz napisać cokolwiek sensownego.
Za spam są kary, o ile mi dobrze wiadomo.
doktor pisze: 05 mar 2019, 20:15
michanio91 pisze: 27 lut 2019, 23:31 Jak korytarz się rozszerza to wymuszone powietrze zwalnia. Nie trzeba tutaj być geniuszem, a jak ktoś du*** na grubie to już na pewno wie o co chodzi :)
to jak zalozysz orurowanie srednicy słomek z maka to juz wogle bedzie petarda... :)
czlowieku mysl... jesli turbo jest w stanie utrzymac cisnienie to nic ci nie zwolni a bedziesz mial wiekszy "ładunek" powietrza.

mozesz napompowac 1 bar przez slomke albo 1 bar przez gruba rure... i jak myslisz która opcja bedzie lepsza ?

Zależy na czym bardziej nam zależy, tutaj niestety ciężko mi odpowiedzieć :nie_wiem:
Jeżeli zależy nam na szybkości przepływu powietrza to rura średnicy turbo jest najlepszym rozwiązaniem i wydającym się być najrozsądniejszym ( biorąc pod uwagę że można przedobrzyć ze średnicą rur).
Jeśli natomiast na nagromadzonym ciśnieniu to tak jak mówisz - więcej miejsca więcej powietrza. Ale jeszcze jest czas w jakim to "miejsce" wypełnimy. u mnie jest tylko zwykła ori dmuchawka.
Rzucę może ten temat tęgim głową na uczelni, jak mi nie wyleci...


Trochę pseudonauki z Wikipedii pozwolę sobie zapodać.
Załączniki
c.png
Ostatnio zmieniony 05 mar 2019, 21:25 przez michanio91, łącznie zmieniany 1 raz.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#24 Post autor: Tazz »

Michał to równanie tyczy się cieczy, nie wiem czy z powietrzem(gaz) i jego gęstością jest tak samo.. Ale nie jestem ani fizykiem ani wybitnie uczonym więc mogę się mylić.. zawsze możesz spróbować i zobaczyć jakie są efekty i się podzielić wnioskami :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
michanio91
Mieszkaniec
Posty: 209
Rejestracja: 26 sie 2017, 13:45
Imię: Michał
Lokalizacja: Osiek
Auto: Opel Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#25 Post autor: michanio91 »

Tazz pisze: 05 mar 2019, 22:13 Michał to równanie tyczy się cieczy, nie wiem czy z powietrzem(gaz) i jego gęstością jest tak samo.. Ale nie jestem ani fizykiem ani wybitnie uczonym więc mogę się mylić.. zawsze możesz spróbować i zobaczyć jakie są efekty i się podzielić wnioskami :)
Ciecz lepiej sobie wyobrazić, wiem co wklejam :) Zależności będą te same.

Na razie poluje na jakikolwiek zestaw, w dobrej cenie.
"Nikt Ci nie zrobi tak,
jak sam sobie zrobisz."

Awatar użytkownika
doktor
Mieszkaniec
Posty: 298
Rejestracja: 25 maja 2014, 12:20
Imię: Sebek
Lokalizacja: Rotterdam
Auto: Astra H OPC 'Burg
Model: AH
Oznaczenie silnika: z20leh

#26 Post autor: doktor »

intercooler i tak ci rozprezy
predkosc przeplywow bedzie ta sama, mozesz wykorzystac potencjal turbo albo zeby szlo w wydech... spaliny tak czy siak krecą wirnikiem :)
Zafira A OPC - EDS ST1
Astra H OPC Nurburgring Edition
Vectra C Turbo GTS
Astra G Kombiak 1.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”