Chip tuning 1.7 CDTI DENSO 110 i 125KM

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
snkr

#16 Post autor: snkr »

DPF się nie wypala bo go tam nie ma wiec ja mam spokoj na zawsze pomijajac kontrolke

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#17 Post autor: heko »

...hehe, mrugajaca kontrolka oznacza nic innego jak póby dopalania i fakt rosnacego, procentowego zapełnienia filtra 8)

snkr

#18 Post autor: snkr »

czyli walka tylko o migajaca kontrolke? :roll:

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#19 Post autor: heko »

..nie, o prawidłowe wywalenie dpf ;)

snkr

#20 Post autor: snkr »

jesli niczego to nie psuje to znaczy ,ze to tylko kontrolka
wole takie rozwiazanie niz emulator i nieswiecaca kontrolka :)

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#21 Post autor: heko »

...ja Cie rozumiem, to Ty nie kapujesz co masz zrobione, gdybyś wiedział jak wygląda soft w Twoim aucie, umiał to rozgraniczyć i pojąć, szybko zmieniłbyś zdanie, to są próby wywalenia wszystkiego co generuje wyświetlanie usterek i dopalanie, ale przy okazji wywalone zostaje dziesiątki rzeczy odpowiedzialnych za prawidłową pracę silnika, diagnostykę itd.
dla laika wytłumaczę to tak:
zamawiasz malarza do domu, wracasz wieczorem, patrzysz, no pięknie, kolorowo i gładko, płacisz i gotowe, ale mija tydzień, miesiąc itd. a tu zaczyna pękać, tam odpadło, wyszła plama, chciałeś przybić gwoździa i powiesić obrazek, jedno uderzenie i wielka dziura wyleciała....a to wszystko dlatego że "mistrzu" był hydraulikiem z wykształcenia, ale ponieważ akurat malowanie było lepiej płatne, podjął sie roboty, dziurę zatkał gazetą, stara farbę przymalował nową, trochę przygipsował i całość pomalował...tylko ta jedna plamka na początku wyskoczyła, to właśnie jak u Ciebie ta kontrolka ;)
...i właśnie tak wygląda w 90% usługa wywalania DPF i nie tylko w Polsce, na co dzień oglądamy softy z takich aut, robionych przez niemców, anglików i innych, jest tylko jedno okreslenie na to co widać....TRZODA :!:
jeszcze inaczej, tak po polsku "jesz i nie wiesz z czego tyjesz" :)

snkr

#22 Post autor: snkr »

zobaczymy, moze skonczy się tylko na plamce
z niecierpliwością czekam na wasze rozwiązanie fizycznego usuniecia dpf :)

jesion0102

#23 Post autor: jesion0102 »

Witam

Mam Zafirę 2010r silnik 1.7 110KM Z17DTR ostatni post był ponad rok temu więc może ktoś podzieli się doświadczeniem. czy ktoś kupował chipa na aukcji np. taki -> CHIP
i czy ten silnik takie coś na dłuższy okres wytrzyma bo gdzieś wyczytałem że to za dużo na ten silnik ale też ostatni post był z 2011roku.

Czy lepiej jechać do kogoś kto się tym zajmuje bo też ktoś pisał ze każdy samochód musi być indywidualnie sprawdzony i w tedy jest pisany odpowiedni program.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#24 Post autor: heko »

odpuść sobie to pudełeczko, lipa i tyle :)

jesion0102

#25 Post autor: jesion0102 »

heko pisze:odpuść sobie to pudełeczko, lipa i tyle :)
ale lipa bo akurat to pudełko czy nie da się bo taki silnik? znajomy podpiął pod alhambre no i jest duża różnica tylko że dał za to 1100zl.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#26 Post autor: heko »

na prawdę dobry box kosztuje ok. tysiaka, a to już podchodzi pod cenę profi strojenia na hamowni :)

jesion0102

#27 Post autor: jesion0102 »

dla tego jeszcze zapytałem czy lepiej podjechać do kogoś kto się tym zajmuje. Jak to w ogóle wygląda? Oni programują sterowniki w samochodzie czy też jakiś box podpinają.

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#28 Post autor: heko »

zdecydowanie podjechać na hamownię
sterownik programujemy..."na stole"...bez boxów

ernst

#29 Post autor: ernst »

jesion0102 pisze:
heko pisze:odpuść sobie to pudełeczko, lipa i tyle :)
ale lipa bo akurat to pudełko czy nie da się bo taki silnik? znajomy podpiął pod alhambre no i jest duża różnica tylko że dał za to 1100zl.
Jeśli mogę poradzić, to daj sobie spokój z takim ustrojstwem. To nic innego jak podniesienie ciśnienia na railu i czasami doładowania. Zrobione jest to przez zwykłe zafałszowanie danych na linii czujnik -> ECU. Nie wiele się to różni od dawnego "tuningu na opornik" w starych TDI. Różnica jest taka, że obecnie wstawienie opornika skończy się błędem, więc dodano do tego trochę elektroniki.
Jeśli taki układ dowali ci za dużo ropy i AFR pójdzie w dół, to EGT pojedzie ci po turbinie. Następne w kolejności są pierścienie.

jesion0102

#30 Post autor: jesion0102 »

aha to nie ma tematu dam sobie spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”