Chip tuning 1,9 CDTI - wymiana doświadczeń

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#181 Post autor: rampi »

GTH
ile maksymalnie osiągnąlbys bez dymienia z19dt, mówimy o silniku z małym przebiegiem :)

GTH

#182 Post autor: GTH »

Maksymalnie bez dymu dalo by sie duzo wycisnac ale nie o to w tym chodzi, to trzeba indywidualnie ocenic na podstawie stanu silnika, osprzetu, twoich oczekiwan i dopiero potem zakladamy przyrost i robimy soft. Bez problemu i standartowo dla tych silnikow przyrost to okolo 20-25ps i 50-55nm.

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#183 Post autor: rampi »

doskonale Cie rozumiem, u mnie poszlo +42ps, moment <340nm, ale rozmyslam o jeszcze + 20ps, tylko koles mowil, ze trzeba wymienic wtryski od wersji 150konnej, jednak sporo wymeczylem literatury i wydaje mi sie, ze 1 molelach sa takie same, a niektorych inne, ciezko to ogarnac, znam maniakow w Holandii, co 150hp kreca do 210-215 na oryginalnych gratach, a 120@175 jeden gosc jezdzi sporo czasu, czesciej zmienia olej, filtry i nie narzeka...........dobrego wieczoru

Awatar użytkownika
heko
Mieszkaniec
Posty: 201
Rejestracja: 25 wrz 2010, 21:50
Lokalizacja: Kraków
Model:

#184 Post autor: heko »

175 ze 120ki to spoooro, ale 215 ze 150ki na ori gratach to niezły kosmos...chciałbym to zhamować u siebie na rolkach, byłoby sporo śmiechu :p
każdy ogarnięty tuner wie jaka musiała by być dawka paliwa do wygenerowania w tym silniku takiej mocy, nie wspomnę o ilości powietrza, którego ori turbo w życiu nie dostarczy, nawet na chwilę, nie mówiąc o jeździe na dłuższą metę :D
tak że zapomnij o takich bajkach :lol:



to naprawdę mocno dłubnięta 120-ka :)


Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 lut 2015, 00:36 przez heko, łącznie zmieniany 1 raz.

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#185 Post autor: rampi »

heko mam podobnie, tyle troche niutonów mniej, ciekawe czy przy wymianie wstryskow pójdzie więcej, aczkolwiek to tylko przemyślenia, nie mogę sie doszukać jakie były turbo montowane w zafirach po 04.2008 w 120/150hp

:piwo:

Awatar użytkownika
Tygrysek3005
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 28 sty 2015, 13:07
Lokalizacja: Końskie
Model:

#186 Post autor: Tygrysek3005 »

Dzwoniłem do firmy z linku, bo mam do nich niedaleko. Powiedzieli, że za usunięcie DPF 800-900zł i za program 500zł, w pakiecie mogą zrobić za 1200-1300zł. Nie za niska ta cena?? Warto się nimi zainteresować, co myślicie?

http://bzyk-car.pl/html/kontakt.html

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#187 Post autor: rampi »

Tygrysek3005 pisze:Dzwoniłem do firmy z linku, bo mam do nich niedaleko. Powiedzieli, że za usunięcie DPF 800-900zł i za program 500zł, w pakiecie mogą zrobić za 1200-1300zł. Nie za niska ta cena?? Warto się nimi zainteresować, co myślicie?

http://bzyk-car.pl/html/kontakt.html

jeśli chodzi o cene, to płacilem podobnie u dealera Vtech

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#188 Post autor: tomek evo »

rampi pisze:doskonale Cie rozumiem, u mnie poszlo +42ps, moment <340nm, ale rozmyslam o jeszcze + 20ps, tylko koles mowil, ze trzeba wymienic wtryski od wersji 150konnej, jednak sporo wymeczylem literatury i wydaje mi sie, ze 1 molelach sa takie same, a niektorych inne, ciezko to ogarnac, znam maniakow w Holandii, co 150hp kreca do 210-215 na oryginalnych gratach, a 120@175 jeden gosc jezdzi sporo czasu, czesciej zmienia olej, filtry i nie narzeka...........dobrego wieczoru
210-215 na seryjnych gratach to bajki dla naiwnych. Seryjna turbina nie ma takiej wydajności w tym silniku, wystarczy na max. 200 km a przy tej mocy auto będzie pluło ogniem. Wersje 150 km bezpiecznie jest zrobić na 180-185 KM pod warunkiem, że silnik jest zdrowy. Wersje 120 KM można bezpiecznie zrobić na 150160 KM na seryjnych gratach. Bardzo ważny jest rozkład momentu obrotowego a nawet nie jego maksymalne wartości. Lepiej mieć 20 nm mniej ale w szerszym zakresie i bez strzała z dołu.

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#189 Post autor: rampi »

tomek evo

możesz co więcej napisac o dokładnej różnicy turbiny, wstryskow itd w wersjach z19dt/dth

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#190 Post autor: tomek evo »

Zasadnicza różnica pomiędzy 120 a 150 to wielkość turbiny. Ta od 120 jest mniej wydajna i ogranicza moc nawet po mocnym programie do 160-165 KM. Po wymianie turbiny na ta od 150 można osiągnąć bezpieczne 180-185 KM. Różnice są również w układzie wtryskowym (choć tu głowy nie daje bo są sprzeczne info na ten temat) i w osprzęcie. I zasadniczo 120 ma w większości głowice 8 zaworową, choć spotyka się również wersje 16 zaworowe.
Większość uznanych tunerów na seryjnych gratach ze zdrowej 150 ki robi 18x-19x KM, przy czym żeby było 19x to już musi być mocny program i dobry zdrowy egzemplarz. Generalnie nie spotkałem się z wykresami na więcej niż 20x KM przy czym należy pamiętać, ze hamownia hamowni nie równa i to co na jednej hamowni ma 210 KM na innej może mieć tylko 190 KM. Na zachodnich forach często spotyka się informacje o mocach, które nie mają jednak wiele wspólnego z rzeczywistością.
Zasadniczo w Zafirze polecam pozbyć się DPF-u (w sposób profesjonalny oczywiście) i zrobienie "czegoś" z EGR i klapami wirowymi (zaślepienie, zaspawanie lub wymiana na sprawne). Wtedy przy sprawnej turbinie i przeczyszczeniu przepustnicy i boost sensora można jechać na program :)
Legenda miejska głosi, że najmocniejsze 150 są w Alfach 159 ale ile w tym prawdy??? 8)

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#191 Post autor: rampi »

Legenda miejska głosi, że najmocniejsze 150 są w Alfach 159 ale ile w tym prawdy??? 8)
ponoć tak, ale i spotyka się niektóre modele Fiatów z JTD, jeśli chodzi o tę legende, co do turbiny to się z Tobą zgodzę, tylko czy od 150 pasuje idealnie do 120 ??? jesli chodzi o wtryski to juz wyczytałem rózne wnioski, a w jednej z gazet SERWIS są w pelni opisane graty tych silnikow i nr wtrysków sa takie same e dt i dth, nie wspominaja jednak w jakich rocznikach to było, ja u siebie dpf wywalilem, katalizator zostawilem, EGR nie ruszalem, jezdze niedużo, ale głównie po trasach :)

nowa turbina do 150 :) > 2 klocki

Posty pisane w krótkich odstępach czasu edytujemy i scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 31 mar 2015, 23:04 przez rampi, łącznie zmieniany 1 raz.

Bajzel

#192 Post autor: Bajzel »


Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#193 Post autor: Maćku »

Bajzel pisze:Co sądzicie o tym rozwiazaniu:
http://allegro.pl/chiptuning-opel-zafir ... 24909.html
No ja Cię proszę byś się nie wygłupiał :zolta:

Chip tuningi z allegro to jeden wielki syf!!! do każdego auta każdego silnika indywidualnie ustawia się program nie da się po prostu wsadzi c jakiegoś boxa i żeby on spełniał normalne normy to tak jakby ktoś wmontował jakąś kostkę do pieca i nagle z mocy 16KW ma 25KW i wszystko super

Pilot do zdalnego włączania i wyłączania chipa i dodaje 30% mocy nosz ku*** leżę na deskach :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:
Ostatnio zmieniony 12 cze 2015, 20:27 przez Maćku, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#194 Post autor: Wojti »

Hm to ja Ci odradzam :lol: Proponuje nie robić nic albo konkretnie u ludzi którzy mają doświadczenie i wiedzę w tym co robią :P Coś na ten temat wiem bo mocy mi przybyło :lol:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

rampi
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 29 lip 2011, 17:00
Imię: Jacek
Lokalizacja: lubuskie
Auto: 1.9cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z19dt
Gender:

#195 Post autor: rampi »

Panowie tunerzy czy turbina od 150 pasuje idealnie do 120, czy jest jakaś różnica w mocowaniu, kolektorze? Podobne pytanie co do wtryskowych? :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”