Chip tuning 1,9 CDTI - wymiana doświadczeń

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#196 Post autor: Flora »

Bajzel pisze:Co sądzicie o tym rozwiazaniu:
http://allegro.pl/chiptuning-opel-zafir ... 24909.html
Tu znajduje się test podobnego 'wynalazku' :>

Awatar użytkownika
marek
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 31 sty 2012, 17:26
Imię: MAREK
Lokalizacja: POLSKA
Auto: ZAFIRA 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTL

#197 Post autor: marek »

Witam .Czy któryś z Forumowiczów usuwał DPF w firmie Master's Tuning z Piaseczna ? Jakie macie opinie o tej firmie ? Ile u nich kosztuje usunięcie DPF w Oplu Zafira 1.9 CDTI ?
OPEL ZAFIRA 1.9 CDTI

raiden

#198 Post autor: raiden »

Jutro chipuję Zosię w dr tuning Łomianki :D Zmiana ze 100 HP i 230Nm, jaka by nie była, na pewno będzie odczuwalna na "+" :mrgreen:

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#199 Post autor: tomek evo »

marek pisze:Witam .Czy któryś z Forumowiczów usuwał DPF w firmie Master's Tuning z Piaseczna ? Jakie macie opinie o tej firmie ? Ile u nich kosztuje usunięcie DPF w Oplu Zafira 1.9 CDTI ?
Odkopie trochę :) Firma znana i specjalizująca się głównie w TDI. Opinie podzielone ale raczej górna półka Polskiego chiptuningu o bardzo dużym doświadczeniu.

yankis

#200 Post autor: yankis »

Witam
Ma ktoś namiar na firme specjalizujaca się w wycinaniu DPF i inne tuningi w okolicach Kwidzyna, Malborka?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#201 Post autor: Wojti »

BRK Tuning Tupadły k/Inowrocławia może pomogą :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Tygrysek3005
Bywalec
Posty: 133
Rejestracja: 28 sty 2015, 13:07
Lokalizacja: Końskie
Model:

#202 Post autor: Tygrysek3005 »

Jakby ktoś chciał coś w mojej okolicy, to gościa mogę polecić. Młody, konkretny widać, że zna się na rzeczy.
Obrazek

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#203 Post autor: tomek evo »

Czemu u Ciebie ten wykres taki pofalowany?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#204 Post autor: ryba1 »

tomek evo pisze:Czemu u Ciebie ten wykres taki pofalowany?
pewnie gotowiec
Tygrysek3005 pisze:Młody, konkretny widać, że zna się na rzeczy.
po wykresie raczej musi się jeszcze podszkolić

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#205 Post autor: przekus »

Ja mam pytanie mam zamiar wgrać nowy soft do swojej zafiry B (100km) trapi mnie jedno pytanie. Wiem, że wszystko zależy od stanu autka, ale czy jest jakaś wartość którą dla bezpieczeństwa lepiej nie przekraczać?
Wole mieć 10 kucy mniej i mniej martwić sie o autko jeżeli to wpływa bardzo na jakieś podzespoły.
Obrazek

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#206 Post autor: tomek evo »

Program powinien być przede wszystkim napisany z głową i indywidualnie pod konkretne auto. Maksymalny moment obrotowy nie powinien być zbyt nisko - optymalnie ok. 2,5 tys. obrotów a nawet ciut wyżej. Zbyt wysoki moment przy niskich obrotach (poniżej 2 tys. ) skraca żywotność całego układu przeniesienia napędu łącznie ze sprzęgłem i kołem dwu masowym. Za duże i źle dobrane ciśnienie doładowania może powodować problemy i skrócić żywotność turbiny. Za duże ciśnienie na szynie też nie jest dobre. Tuner ma przede wszystkim z głową dobrać te parametry (i szereg innych) i skonfigurować odpowiednio kilka map a co wyjdzie to wyjdzie. W jednym aucie przy "lajtowym"programie może wyjść tyle co przy innym na hardcorowym. Nie liczą się maksymalne wartości ale odpowiednio namalowane kreski na wykresie. :D
Bardzo dobrze ogarnia te silniki Cinek z Cinsoft-u. Nie masz tak bardzo daleko podobnie jak do Rogala z Wa-wy czy nawet do chłopaków z Compsportu (B-Biała).

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#207 Post autor: przekus »

Hej wycieli mi DPF zisie podkręcili na niecałe 150km iii no właśnie ........
........ dostałem informacje, że turbina zapowiada się do regeneracji łyka olej i autko kopci(tylko na postoju) sama w sobie moc trzyma.
Jeszcze dali małą nadzieję, że mógł się po tym DPFie(który był bardzo zawalony) jakiś syf dostać do turbiny i sprawdzą czy się wypali jednak nie widzę tego jasno.

Moje pytanie "Możliwe, że jak był DPF to nie było widać jak turbina kopci, czy mogło się coś wydarzyć przy tych zabiegach, a nie chca się przyznać?"
Obrazek

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#208 Post autor: rafant4011 »

Twoje pytanie pasuje pasuje bardziej Tu :arrow: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=14118 ale, ;)
możliwe, przecież DPF odpowiada za czystość spalin, co się z tym wiąże że jak go wyciąłeś to teraz to co zostawało Ci w DPF-ie i go zapychało wydostaje się do atmosfery.

Kod: Zaznacz cały

czy mogło się coś wydarzyć przy tych zabiegach, a nie chca się przyznać?
Tego nie wiem...
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 13:36 przez rafant4011, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#209 Post autor: ryba1 »

przekus, 1-sze pytanie ile auto ma przebiegu
przekus pisze:że mógł się po tym DPFie(który był bardzo zawalony) jakiś syf dostać do turbiny
raczej mało realne
przekus pisze:"Możliwe, że jak był DPF to nie było widać jak turbina kopci, czy mogło się coś wydarzyć przy tych zabiegach, a nie chca się przyznać?"
jakby nie było KAT trochę tłumi spaliny i kopcenie.raczej zdiagnozowali co Cię czeka czyli regeneracja

przekus
Przeglądacz
Posty: 76
Rejestracja: 09 cze 2016, 23:07
Imię: przekus
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#210 Post autor: przekus »

Autko ma teraz 153k przebiegu (mam nadzieje że realnego)

No nic czyli czeka wydatek kolejnych paru stówek. No ale takie życie taniej kupisz drożej zrobisz ;)

EDIT:
Dodaje wykres z CHIP TUNINGu opinie mile widziane
Obrazek

Co do dymienia wygląda na grubszą sprawę :(

Ogólnie dymi mi teraz na postoju gdy silnik jest mocno rozgrzany i to tak po minucie może dwóch postoju, pod obrotami nic nie widać, ale to już myknę w dział silników co by tutaj nie spamować.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2016, 21:54 przez przekus, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”