Chip tuning 1,9 CDTI - wymiana doświadczeń

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#211 Post autor: tomek evo »

Kreski są ładne. Moment dobrze poprowadzony. To dymienie to w końcu od silnika czy od turbiny? Turbinie na pewno nie pomogłeś olejem 10w40 ale jeśli nie ona stanowi problem to co? Znajdź fachowca albo niech tuner się bardziej postara z diagnozą bo w końcu zostawiłeś u niego trochę kasy. Jest mała szansa, ze się resztki jakiego syfu "dopalą" (ale szczerze to bym nie za bardzo na to liczył)

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#212 Post autor: Flora »

Orientuje się ktoś jak dokładnie działa zmiana reakcji na pedał gazu po użyciu przycisku SPORT?
Zmieniany jest zestaw map czy jest to zrealizowane w inny sposób?
Istnieje możliwość przełączania zestawów map przyciskiem SPORT?

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#213 Post autor: ryba1 »

Przy przycisku SPORT szybciej otwiera sie przypustnica i s tad wrażenie jakby auto bylo mocniejsze.rozumiem ze mocniejszą mapę chcesz mieć pod przyciskiem SPORT to się da

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#214 Post autor: Flora »

ryba1 pisze:Przy przycisku SPORT szybciej otwiera sie przypustnica i s tad wrażenie jakby auto bylo mocniejsze
To wiem, bardziej chodzi o to czy jest to efekt przełączenia mapy czy zmiany charakterystyki pedału.
ryba1 pisze:rozumiem ze mocniejszą mapę chcesz mieć pod przyciskiem SPORT to się da
Niekoniecznie mocniejszą, chcę mieć możliwość przełączania między dwoma wariantami.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#215 Post autor: ryba1 »

Raczej zmiana charakterystyki pedału.nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi wariantami jak ie chcesz mocniejszej mapy.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#216 Post autor: Flora »

ryba1 pisze:Raczej zmiana charakterystyki pedału.
a wcześniej napisałeś
ryba1 pisze:mocniejszą mapę chcesz mieć pod przyciskiem SPORT to się da
Jeżeli jest to jedynie zmiana charakterystyki pedału to przycisk przełącza między funkcjami (w uproszczeniu):

1. x=mapa(pedał gazu)
2. x=mapa(pedał gazu * 1.5)

Bardziej interesuje mnie wariant z przełączanymi mapami:

1. x=mapa1(pedał gazu)
2. x=mapa2(pedał gazu)
ryba1 pisze:nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi wariantami jak ie chcesz mocniejszej mapy.
Wolę zostawić fabryczną moc zmniejszając zużycie paliwa i mieć dodatkowo (a może nawet domyślnie) ustawienie emeryckie do jazdy ropniakiem po mieście.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#217 Post autor: ryba1 »

Czyli normalnie chcesz mieć serie a pod SPORT-em mapę?


Chyba łapiesz mnie za słówka.teraz masz seryjnie szybciej otwierającą sie przepustnice ale mocniejszą mapę tez się da pod przyciskiem zrobić

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#218 Post autor: Flora »

ryba1 pisze:teraz masz seryjnie szybciej otwierającą sie przepustnice ale mocniejszą mapę tez się da pod przyciskiem zrobić
:shock:

A seryjnie otwiera się szybciej ponieważ..... ?
ryba1 pisze:Chyba łapiesz mnie za słówka.
Jeżeli mam się czepiać słówek to nie otwiera się ona szybciej ale wcześniej, a seria to też mapa.

Jeżeli jest to tylko zmiana interpretacji położenia pedału to nie uda się w prosty sposób podpiąć pod to drugiej mapy.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#219 Post autor: ryba1 »

Flora pisze:A seryjnie otwiera się szybciej ponieważ..... ?
nie bardzo rozumiem pytanie
Flora pisze:szybciej ale wcześniej
dla mnie to to samo ale niech Ci będzie
Flora pisze:Jeżeli jest to tylko zmiana interpretacji położenia pedału to nie uda się w prosty sposób podpiąć pod to drugiej mapy.
nie czy jest prosto czy nie ale się da i tak są w PL fury porobione na życzenie.ja mam program na stałe a nie pod SPORT-em

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#220 Post autor: Flora »

Odnoszę wrażenie, że nie masz pojęcia o czym piszesz.
Oprogramowanie sterownika korzysta z zestawu tablic (map) na podstawie których ustala wartość parametru X na podstawie np. danych z czujnika Y i Z. Zależnie od oprogramowania sterownika, po wciśnięciu przycisku SPORT dane będą pobierane z tej samej tablicy, ale zamiast danej wejściowej Y (położenia pedału gazu) przekazywana jest zmodyfikowana (zwiększona) wartość lub po prostu zostanie wykorzystana druga tablica zawierająca zmodyfikowane wartości.
Skoro masz "program na stałe", a mimo wszystko jest różnica w reakcji na pedał gazu po użyciu przycisku to nie występuje przełączenie między dwoma różnymi ustawieniami. Zmienia się jedynie współczynnik (charakterystyka) dla wartości położenia pedału i w takiej sytuacji nie ma możliwości przełączania przyciskiem SPORT między dwoma wariantami o różnych mocach i momentach maksymalnych.
ryba1 pisze:
Flora pisze: szybciej ale wcześniej
dla mnie to to samo ale niech Ci będzie
Żeby dojechać na miejsce o konkretnej godzinie można jechać szybciej lub wyjechać wcześniej.
Serwomechanizm nie pracuje szybciej, ale nawet gdyby tak było to zwiększyłaby się jedynie precyzja reakcji na pedał gazu.

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#221 Post autor: czarekcw »

ZB 2006r 1.9CDTI 150 KM automatyczna skrzynia biegów, przebieg 213 tyś km- poprzedni właściciel dynamicznie wypłukał stary olej i zalał nowy w automacie, usunął DPF, usunął i zaślepił EGR no i podniósł moc (jutro dam wykres).

O ile wcześniej auto naprawdę fajnie jeździło tak teraz jak wcisnę przycisk SPORT to sam się go boję jakie ma odejście.

Nie chcę skłamać co do wykresu (bo teraz nie mam przed oczyma) ale 170 kucy i łagodny moment obrotowy przy początkowych obrotach silnika- takie rozwiązanie mi się podoba bo ma mniej Nm w pierwszej połowie skali obrotów niż seryjna mapa więc powinno się przełożyć na oszczędzanie podzespołów.

Obrazek Uploaded with fotem.pl
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2016, 07:42 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#222 Post autor: tomek evo »

Generalnie do ok. 1,8-2 tys. obrotów zmiana w stosunku do serii powinna być kosmetyczna. Maksymalny moment powinien być w granicach 2,5-3,0 tys. obrotów i spadać łagodnie. Dobrze aby moment nie leciał na łeb na szyje aż do minimum 4,5 tys. obrotów. Maksymalne wartości często nie mówią prawdy ani o tym jak szybki jest samochód ani co ważniejsze jaka jest odczuwalna dynamika.

Awatar użytkownika
basti_seba
Mieszkaniec
Posty: 426
Rejestracja: 10 paź 2013, 18:11
Imię: Seb
Lokalizacja: SRB
Auto: ZC 1.4T Enjoy
Model: ZC
Oznaczenie silnika: B14NEL
Gender:

#223 Post autor: basti_seba »

Dokładnie, tak.
Pięknie widać utrzymanie momentu w turbo-> turbo o zmiennej geometrii -> biturbo.
W zwykłych turbach w silnikach diesla, często tych starszych widać dupnięcie przy 2-2.5 tys. obrotów, a potem łeb na szyję na dół.

Na papierze moment max duży, a mocy nie ma, bo zaraz spada.
Dlatego uważam, że lepiej posługiwać się w osiągach silnika mocą, czyli stosunkiem momentu do obrotów.

Awatar użytkownika
czarekcw
Zafiromaniak
Posty: 738
Rejestracja: 05 wrz 2016, 11:09
Imię: Cezary
Lokalizacja: Mrągowo
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#224 Post autor: czarekcw »

Czyli że co, tuner nie popisał się? :lol: Bo ogólnie to mi się dobrze nim jeździ jeśli chodzi o moc- przy kick downie auto poprawnie przyśpiesza (porównując do Hondy CR-V III gen 2.0 benzyna 150 KM z automatem to japończyk nie ma szans z Oplem) za to po wciśnięciu "Sport" to czuć jaki ma odjazd (poprzedni właściciel poinformował, że czasem gubi trakcję na 3 biegu).
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2016, 09:23 przez czarekcw, łącznie zmieniany 1 raz.

tomek evo
Mieszkaniec
Posty: 229
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:25
Imię: Tomek
Lokalizacja: inąd
Auto: Skoda Superb Kombi
Model: TDI
Oznaczenie silnika: CFGB
Gender:
Kontakt:

#225 Post autor: tomek evo »

Uważam, że patrząc na sam wykres jest dobrze i auto powinno sprawnie jeździć nie tracąc zadyszki zbyt szybko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”