Tuning 2.0 DTL - chip, box itp

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tomi18
Przeglądacz
Posty: 80
Rejestracja: 21 maja 2012, 18:45
Imię: Tomek
Lokalizacja: Białystok
Auto: Opel Zafira B 1.7 cdti
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A17dtj
Kontakt:

#31 Post autor: tomi18 »

i ile to kosztuje ??

pawko81

#32 Post autor: pawko81 »

witam
dziś podniosłem troszkę mocy. Niewiem ile było przed modyfikacją ale po wyszło 118 KM (4060 obr.) i 277 (2500 obr.) Nm także myślę że nie jest źle ;) jak uważacie??
nic majster tam nie wlutowywał tylko wszystko komputerem.
Także polecam :P
Ostatnio zmieniony 20 gru 2013, 06:39 przez pawko81, łącznie zmieniany 1 raz.

alek_jan

#33 Post autor: alek_jan »

A gdzie i za ile taka przyjemność ?

pawko81

#34 Post autor: pawko81 »

wziął 600 zł a znajduje się w Tykocinie koło Białegostoku. młody chłopaczek ale zna się.

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#35 Post autor: chojinka »

nie wiesz jakiego miał kompa albo program?
Może ktoś się orientuje?

Po podniesieniu dawki paliwa +5% i obniżeniu powietrza o 20% w moim 2.0 DL autko idzie jak szalone nawet zapakowane
powyżej 140km/h.
Spalanie zapakowanego auta po dach
1. do 120km/h wyszło 7.5l
2. autostrada 140km/h wyszło 8.3l
Aż po horyzontu kres...

pawko81

#36 Post autor: pawko81 »

niewiem jakim programem robił bo nie zaglądałem ale pewnie jakaś prosta sprawa.

u mnie spalanie troszkę wzrosło bo żona do pracy jeździ 12 km to nawet się nie rozgrzeje dobrze ale jak ja dosiąde to powyżej 2000 obr. dopiero się rozkręca :) i wtedy spalanie mniejsze

chojinka czy też masz turbo dziurę od samego dołu do 2000 obr??? bo mi jak zimny do dopiero od 2500 strzała dostaje a jak ciepły to koło 2000

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#37 Post autor: chojinka »

ja mam słabszy silnik - 2.0 dl czyli 82 konie, dziury brak, idzie cały czas tak samo od 800 do 5000 obrotów ale chcę zrobić chipa jak należy aby turbinka dołożyła więcej koni.
Aż po horyzontu kres...

pawko81

#38 Post autor: pawko81 »

no włąśnie u mnie jest ta dziura i mnie to strasznie wkurza. może przepłaciłem z tym podniesieniem albo może coś u mnie nie tak z tym doładowaniem. będę jeszcze patrzył

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#39 Post autor: chojinka »

a w jakim stanie jest twój zawór egr? podobno jak jest uszkodzony to tak sie dzieje

http://www.youtube.com/watch?v=y2s0mAdz7Iw zobacz to
http://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0ZfzxY tak działa po regeneracji
ew to: http://www.youtube.com/watch?v=3zhX83z1CUE

Posty pisane w krótkich ostępach - scalamy - Bodek
Ostatnio zmieniony 03 sty 2014, 18:15 przez chojinka, łącznie zmieniany 1 raz.
Aż po horyzontu kres...

pawko81

#40 Post autor: pawko81 »

niewiem po co to było robione w pierwszym filmiku bo w drugim widać że zawór chodzi i tak po około 2500 obr.
co do trzeciego filmika to i sam muszę zobaczyć czy tak jest

Awatar użytkownika
nowa122
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2010, 11:54
Lokalizacja: łańcut
Model:

#41 Post autor: nowa122 »

witam mam pytanie mam silnik x20 dtl 82 km jak zmienie sterownik od x20dti 101km to zmieni sie coś bede miał te 101 km i czy sam to zmienie
nowa122

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#42 Post autor: miodzik »

chojinka pisze:Witam. Zamierzam wymienić kompa w moim 2.0 DTL na kompa z 2.0 DTI. Jak to wyjdzie w praktyce? Czy mocy będzie więcej? Czego się bać?
Kod do immo mam.
Sterowniki pompy sa te same PSG-5 (pojedyńcza wtyczka do pompy), dopiero PSG-16 to co innego.
DTLK'i z początku produkcji mają inne kostki do pompy i inne ECU, w okolicach 98r były już takie same kostki w DTL i DTH ale to chyba idzie przerobić?
Mocy Sebastian to Ci nie przybędzie bo to są przecież dwa różne rodzaje silników. Co innego jakbyś miał DTi o mocy 101 i chciałbyś ją podnieść trochę to się da, ale u Ciebie zmiana komputera nie wpłynie na dołożenie 19 kucyków.

Ja kiedyś jak wymieniałem komputer u siebie to szukałem dokładnie tożsamego z moim. Nie jestem do końca przekonany, czy będzie Ci taka zmiana w ogóle będzie u Ciebie możliwa..
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2014, 18:24 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#43 Post autor: chojinka »

Właśnie o te kuce chodziło! Miałem nadzieję że zmiana kompa pomoże. Wiem że są inne pompy (ale nie koniecznie) no i tak by było taniej podnieść moc.
Aż po horyzontu kres...

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#44 Post autor: miodzik »

chojinka pisze:Po podniesieniu dawki paliwa +5% i obniżeniu powietrza o 20% w moim 2.0 DL autko idzie jak szalone nawet zapakowane
powyżej 140km/h.
Spalanie zapakowanego auta po dach
1. do 120km/h wyszło 7.5l
2. autostrada 140km/h wyszło 8.3l
Tutaj właśnie podniosłeś sobie moc. Jakbyś miał możliwość porównania na hamowni osiągów to pewnie by wyszło, że masz cel osiągnięty. Twój silnik nie ma turbo/intercoolera, które się włącza po przekroczeniu ustawionej wartości obrotów/min. W Zafirach to chyba 2000. Wtedy jest odczuwalne "doładowanie" do przyspieszenia auta. U Ciebie jak by nie było nie da się tego osiągnąć z uwagi na inną konstrukcję silnika. Niestety. I to co zrobiłeś wcześniej jest moim daniem jedyną najtańszą i rozsądną w miarę możliwością podniesienia mocy.

A zużycie paliwa masz jak najbardziej akceptowalne przy takich warunkach jazdy jak opisałeś. ;)
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#45 Post autor: chojinka »

Turbo jest więc jest co kręcić. Pozostaje kupić przerobionego kompa - 250 zł, a mocy przybędzie do 100 koni. Chyba się skuszę na tę operację bo inaczej musiał bym kupić podstawkę i chipa do programowania, wgrać i przerobić mapy a na to czasu brak, ale na pewno było by taniej bo kabel galletto 1260 mam...
Pozdro
Aż po horyzontu kres...

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”