[A] Blow off Zafira OPC

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#91 Post autor: Wojti »

Daniel z nami nie było to takie straszne :lol: Jesteśmy tu po to by pomagać :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#92 Post autor: Sumik »

Jak nie wiesz czy masz walnięty DV to jest bardzo prosta czynność która pozwala na sprawdzenie.
Od turbiny od DV idzie taki gruby czarny plastikowy wężyk. Przechodzi on pod puszką filtra powietrza i idzie w kierunku ściany grodziowej. Tam jest połączony z kolejnym takim wężykiem gumową złączką. Rozpinasz tą złączkę i bierzesz ten wężyk który idzie w stronę turbo. Bierzesz do buzi :D i zasysasz powietrze. Jeżeli czujesz opór tzn że zawór działa. Jeżeli jesteś w stanie ciągnąć i ciągnąć i nie ma oporu tzn. że masz gdzieś w membranie dziurkę.

Jeżeli chodzi o powyższe zwroty to bez podtekstów :P

Co do zamiennika zaworu DV to ja mam taki zamontowany i jest :ok: Dodatkowo masz możliwość wymiany sprężyny na mocniejszą na większe doładowanie, czego w OEM nie da się zrobić.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2016, 22:02 przez Sumik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#93 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Co do zamiennika zaworu DV to ja mam taki zamontowany i jest :ok:
to taki polski FORGE ale daje rade
Sumik pisze:Dodatkowo masz możliwość wymiany sprężyny na mocniejszą na większe doładowanie
a czy czasem ProPerfect nie daje najmocniejszej sprężyny w zestawie a potem już tylko słabsze???mi chyba dali najmocniejszą+słabsza sam wiem po co
Sumik pisze:czego w OEM nie da się zrobić.
bo jest typowo do serii

tak czy siak obstawiam walniętą DV.typowa usterka Z20LEx

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#94 Post autor: dany1107 »

Myślę że kupię ten tłoczkowy, jeszcze muszę zamówić nowe wężyki do podciśnienia i będzie git, znalazłem silikonowe 4mm.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#95 Post autor: ryba1 »

dany1107 pisze:Myślę że kupię ten tłoczkowy
zły nie jest tylko jak masz serię to raczej słabsza sprężyna musi być
dany1107 pisze:eszcze muszę zamówić nowe wężyki do podciśnienia i będzie git, znalazłem silikonowe 4mm.
dobrze popatrz bo jest więcej średnic tych wężyków.

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#96 Post autor: dany1107 »

ryba1 pisze:
dany1107 pisze:Myślę że kupię ten tłoczkowy
zły nie jest tylko jak masz serię to raczej słabsza sprężyna musi być
dany1107 pisze:eszcze muszę zamówić nowe wężyki do podciśnienia i będzie git, znalazłem silikonowe 4mm.
dobrze popatrz bo jest więcej średnic tych wężyków.
Dzięki serdeczne za pomoc, w weekend pomierze wężyki i zamówię. A czy to seria czy nie to nie wiem, były właściciel troszkę przy nim robił, pod podwoziem idą jakieś niebieskie węże lub przewody od przodu do tyłu auta, nie mam pojęcia do czego one są. Choć nie sądzę żeby go chipowal, ale pewności nigdy nie ma. :/
Ostatnio zmieniony 16 lis 2016, 23:58 przez dany1107, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#97 Post autor: Sumik »

Zapewne mówisz o przewodach paliwowych. Tego bym nie ruszał :)

Ja dostałem DV ze słabszą sprężyną a w pudełeczku była druga mocniejsza.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#98 Post autor: ryba1 »

Sumik pisze:Ja dostałem DV ze słabszą sprężyną a w pudełeczku była druga mocniejsza.
czyli standard.

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#99 Post autor: dany1107 »

Witam ponownie. Jeśli ktoś wie to proszę o odp. Czy demontaż turba w vxr jest ciężki? Kupiłem nowy wirnik do turba i chciałbym go wymienić tylko ciężko coś znaleźć odnośnie demontażu tego elementu.

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1980
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#100 Post autor: ryba1 »

dany1107 pisze:Witam ponownie. Jeśli ktoś wie to proszę o odp. Czy demontaż turba w vxr jest ciężki? Kupiłem nowy wirnik do turba i chciałbym go wymienić tylko ciężko coś znaleźć odnośnie demontażu tego elementu.
pomijając że to nie temat.masz odpowiedni sprzęt do demontażu i montażu turbo???najlepiej rozebrać przód i zdjąć chłodnice.jest najlepszy dostęp.ale bez wyjmowania chłodnic tez wyjmiesz turbo

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#101 Post autor: dany1107 »

ryba1 pisze:
dany1107 pisze:Witam ponownie. Jeśli ktoś wie to proszę o odp. Czy demontaż turba w vxr jest ciężki? Kupiłem nowy wirnik do turba i chciałbym go wymienić tylko ciężko coś znaleźć odnośnie demontażu tego elementu.
pomijając że to nie temat.masz odpowiedni sprzęt do demontażu i montażu turbo???najlepiej rozebrać przód i zdjąć chłodnice.jest najlepszy dostęp.ale bez wyjmowania chłodnic tez wyjmiesz turbo
Wiem że zły temat, za co przepraszam ale i dziękuję za pomoc. Narzędzi mam cały garaż :lol: więc powinno być ok.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#102 Post autor: Sumik »

Z czego kupiłeś CHRA, bo rozumiem ze to mas zna myśli ?

Awatar użytkownika
dany1107
Mieszkaniec
Posty: 333
Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
Imię: Daniel
Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:

#103 Post autor: dany1107 »

Sumik pisze:Z czego kupiłeś CHRA, bo rozumiem ze to mas zna myśli ?
Z ebaya. Sprzedawca miał kilka sprzedanych i pozytywne komentarze.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#104 Post autor: Rafoooo »

Ciekawe jaką ma to wytrzymałość :mysli:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#105 Post autor: Sumik »

Ile dałes i czemu nie kupiłeś w PL. Taka CHRA kosztuje u nas z wysyłka mniej niz tu:
http://allegro.pl/rdzen-chra-koras-srod ... 40803.html
i
http://allegro.pl/melett-turbosprezarka ... 37463.html
:piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”