Opel zafira B Odbudowa silnika Tuning

Boxy, chiptunning, tuning itp.

Moderator: Mariusz

ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
kuros93

Opel zafira B Odbudowa silnika Tuning

#1 Post autor: kuros93 »

Witam serdecznie posiadam od około miesiąca Zafirę B miała silnik z20ler ktoś w 2012 roku wymienił na z20let kupiłem samochód z cykającą szklanką okazało się jednak szybko ze to nie tylko szklanka silnik wyjęty rozebrany pompa zaje..ana metalowymi wiórami turbo do wyje..ania panewka korbowa na 4 cyl obrócona . zabieram się za odbudowę. mam kilka pytań i czekam na wasze propozycje.
Panewka mocno sie nie obróciła może kilka razy na wale jest dosłownie kilka rysek ale oddam go do sprawdzenia i polerki.
kupiłem kute korbowody i tłoki turbinę od z20leh. intercooler jest największy jaki się zmieścił wydech sportowy rura dosłownie jak kanalizacyjna nie sprawdzałem jaką ma średnicę ale spora. sterownik jest oryginalny od z20ler czy da radę go chipować tak żeby pasował. nie wiem jakie są wtryski czy od ler czy let muszę po numerach sprawdzić jutro wam napiszę ale jeżeli małe to czy kupić od 240 konnego leh a czy tuningowe ? Panewki kupić oryginalne czy tuningowe wzmacniane ? jaką moc ogarną seryjne ? silnik posiada wałki wyrównoważające chcę je wywalić zaślepić kanały olejowe przykręcić blaszkę i dorobić mocowanie do smoka czy pozbycie się tego nie będzie miało negatywnego wpływu . nie wiem czemu ale mam koło dwu masowe w tych silnikach chyba go nie było tylko zwykłem . było w 2013 roku wymienione razem z dociskiem i tarczą sprzęgła zostawić je czy lepszy zwykły zamach ?

było lpg landi renzo wywaliłem je zakładam KME NEVO PRO + reduktor TWIN + i tu problem Hana Niebieskie mogą nie wyrabiać czy keihin. Hana pracują zazwyczaj na 1 - 1.5 bara. na keihin można spokojnie podkręcić do 2 -2.5. jak najlepiej ?

Jaką moc mogę osiągnąć ?
Proszę o pomoc, nie krytykuj jeżeli robię coś źle to podpowiedz co poprawić po to tu jestem

kuros93

#2 Post autor: kuros93 »

Kurcze nikt nic nie napisze ? nikt nie bawił się w chip tuning w 2l turbo kuty silnik daje większe możliwości ale sam chip tuning to ta sama zasada. napiszcie ile was to kosztowało gdzie jakie wyniki jakie spalanie ?
Ostatnio zmieniony 31 mar 2015, 23:03 przez kuros93, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
norris_85
Zafiromaniak
Posty: 1211
Rejestracja: 16 maja 2014, 21:07
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Lublin, LU
Auto: ZA OPC 290KM/428Nm
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#3 Post autor: norris_85 »

poczytaj temat Wojtka może pomoże
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2015, 08:47 przez norris_85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#4 Post autor: Rafoooo »

Jakie objawy miałeś uszkodzenia silnika? Słuchowe tylko, czy miał jakieś swoje dolegliwości, które nie pozwalały na dalszą jazdę?
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

kuros93

#5 Post autor: kuros93 »

w silniku klikała szklanka . wtedy zawsze są 2 opcje albo szklanka albo pompa oleju. szklanki dorwałem używane chciałem na próbę wymienić, ale po wyjęciu starych szklanek zobaczyłem takie miedziane wióry i już się przeżegnałem zdjąłem najpierw mise w misie kupa wiórów więc rozbierałem dalej zdjąłem wałki wyrównoważające i odkręciłem panewki okazało sie że tragedii nie ma i są tylko delikatnie matowe do póki nie odkręciłem 4 korbowej obróciła się ;/ wał przytarty delikatnie trzeb polerować ale dalej pytanie skąd wióry sprawdziłem turbine luzy duże kupiłem już nową z leha no ale ze trzeba zregenerować wał i wymienić korbowód musiałem zdjąć głowicę a stwierdziłem ze i tak rozebrane wszystko to wyjąłem cały silnik. jest rozebrany co do jednej śrubki jedzie wszystko w następnym tygodniu do warszawy na krasnobrodzką a i pompę też rozebrałem zarąbana wiórami z resztą jak cały silnik nie nadaje się a silnik muszę dobrze przepłukać wszystkie kanały olejowe założyć nowe panewki i wałki w głowicy wypolerować bo matowe
dodaje fotki i tu . no i moje kochane narzędzia świat bez nich nie był by taki sam :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2015, 10:39 przez kuros93, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: Wojti »

To łatwo nie masz .Koszty będą i to nie małe ale zawsze wiesz co masz :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5218
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#7 Post autor: fredas »

Ogarniasz to?! :shock:

kuros93

#8 Post autor: kuros93 »

Aż takie duży chyba nie, wszystko robię sam myślę że jeszcze 3 tys dołożę i będzie skończona
a i pytanie co sądzicie o takim czymś pod szybą ?
http://www.ebay.de/itm/Racetech-Tachome ... 35dd2382c0

Awatar użytkownika
fredas
Zafiromaniak
Posty: 5218
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:46
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Sypniewo [cse]
Auto: Opel Zafira B
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#9 Post autor: fredas »

Ciekawe i praktycznie wszystkie wskazania temperatura płynu chyba oil i ciśnienie oil dobrze kombinujesz :piwo: ciśnienie i poziom oleju powinny być montowane seryjnie jak w :P

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#10 Post autor: Rafoooo »

Zestaw kluczyków..... pierwsza klasa! :ok: :piwo:
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

kuros93

#11 Post autor: kuros93 »

Seryjny czujnik oleju nie pokazuje wartości ciśnienia tylko działa jak włącznik jak jest ciśnienie powyżej 3 barów jest włączony i lampka się nie świeci ja chce nagwintowac zaslepiony kanał olejowy w głowicy i tam wkręcić czujnik który jest w zestawie jak tam będzie dobre ciśnienie to będzie wszędzie zaraz przy pompkę jest bez sensu zawsze może jakiś kanał się zatkac.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#12 Post autor: Wojti »

Od przybytku głowa nie boli więc jak masz możliwość to :ok:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

kuros93

#13 Post autor: kuros93 »

Wszystko juz kupione i przygotowane leży w garażu później zrobię zdjęcia i dodam. Jest nowy problem założyłem wał z c20xe do niego nie pasuje dwumasa która miałem wcześniej bo była na 6 śrub a teraz w wale jest na 8 mam już zwykły zamach z c20xe tarcza tez ma 228mm powinny pasować ale trzeba będzie dorobić tulejke do wysprzeglika

Awatar użytkownika
DzidekGb
Bywalec
Posty: 182
Rejestracja: 20 wrz 2014, 08:55
Imię: Dzidek
Lokalizacja: Repty Sląskie/UK
Auto: Opel Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: z18xer

#14 Post autor: DzidekGb »

:) dobry kotLET nie jest nigdy zły i bardzo podatny na eksperymenty z turbo tylko lubi być niedobry jak się do niego podchodzi z brakiem doświadczenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CHIPTUNING i TUNING”